Misschien zou het wel interessant zijn om op het forum geordend reviews te geven van banden en andere MTB produkten, Philip heeft ook zoiets op zijn site geplaatst, lijkt me eigenlijk wel boeiend om dit hier op het forum ook te proberen. Hoe dat exact kan valt nog te bezien, ik weet niet of de manier van MTBreviews hier toepasbaar is?JFK wrote:Ik ondervind geen last van zijn zwakheid in de bochten, maar ik heb er dan ook nog niet echt veel mee in de Ardennen gereden. Dat hard moeten oppompen stoort me niet, het is nu eenmaal een flanellen bandje. Spartaans is het woord dat erbij past.Epic wrote:Ik gebruik deze ust band veel, voordelen heb jij al opgenoemd, de nadelen volgens mij:
- zwak in bochten (enkel van belang in de Ardennen), mijn afdalingen zijn hiermee op zijn minst matig te noemen vergeleken met andere banden zoals Michelins of Jimmy.
- moet nogal hard opgeblazen worden (3 bar) dus absoluut te vermijden op zeer lange tochten met veel stenen en keien - Spartaans dus.
Oh ja, ik vind de band bestand tegen slijtage, het valt erg goed mee. Ook niet te vergeten is zijn lage prijs!
En slijten doet ie idd niet echt supersnel, maar hij verliest toch snel zijn nopkes hoor. Spotgoedkoop is ie zoals Jekas zei toch ook niet.
De nood is niet zo hoog om tal van reviews te hebben op mijn site. Maar toch bedankt voor je aanbod. Tips en eigen ervaringen blijven natuurlijk meeeer dan welkom.Epic wrote: Als je af en toe een review op je site wil ben ik bereid er af en toe ene te schrijven.
Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
[quote="Heinz]Misschien zou het wel interessant zijn om op het forum geordend reviews te geven van banden en andere MTB produkten, Philip heeft ook zoiets op zijn site geplaatst, lijkt me eigenlijk wel boeiend om dit hier op het forum ook te proberen. Hoe dat exact kan valt nog te bezien, ik weet niet of de manier van MTBreviews hier toepasbaar is?
[/quote]
Ja, er staat een excel file met een aantal banden en een aantal opinies op mijn site:
http://users.skynet.be/philip.rademaker ... Banden.xls
Dit is een samenvatting van een aantal discussies over banden. Meningen van verschillende mensen, dus vind je soms wel tegenstrijdigheden
... ook qua banden blijken er evenveel voorkeuren als mensen te zijn 
Ja, er staat een excel file met een aantal banden en een aantal opinies op mijn site:
http://users.skynet.be/philip.rademaker ... Banden.xls
Dit is een samenvatting van een aantal discussies over banden. Meningen van verschillende mensen, dus vind je soms wel tegenstrijdigheden
- A d r i
- Mountainbiker
695g , en wat UST betreft kan ik nog wel een tijdje voort met mijn huidige banden, ik dacht eerder voor mijn niet-UST wielen.philip wrote:ja, maar 700 gram UST ... da's toch wel echt veel niet?A d r i wrote:In de Fiets waren ze goed te spreken van de Schwalbe Little Albert...Front Only. Biedt volgens hen zeer goede grip over natte wortels en andere groene boomstammen ... als mijn Jimmy versleten is ga ik deze dan eens proberen..
trouwens, een Skinny Jimmy weegt ook 610g in UST uitvoering, zo veel verschil zit daar dus niet op.
Het enige verschil is dat je met de ene band blijft rijden, waar je met de andere op je smoel gaat... :D
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Het Bloso parcours Herentals? O.a. op de blauwe lus helemaal in 't begin die lange rechte strook naast de weide (met prikkeldraad!)???SPECI wrote:alleen in het losse zand viel hij tegen maar het parcours lag er extreem bij dus ik denk dat ge met alle banden daar problemen zult hebben
Ik rij ook supergraag met semislicks (continental double fighter) maar als het daar los ligt dan is het zwadderen van links naar rechts alsof ge u een ongeluk gezopen hebt.