zijn er hier vegetariers onder de bikers,

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

franske wrote:
newguy wrote:ik eet dagelijks 200gr gebakke vlees (restaurantsteak vd colruyt) met veel lookboter als mijn ouders het klaarmake tenminste.

smorgens soms een paar sneedjes salami of hesp of filetd'ardenne of filetd'envers of zoiet...

Tja kben eigenlijk wel een vleeseter
En??????......
Wat wil je ermee zeggen.
Hoeveel gram water en zout zitten er in uw vlees, hoeveel conserveermiddelen, etc....
Je lookboter, hoeveel knoflook zit daarin?
Een discussie over wat gezonder is, is niet op zijn plaats. De vraag was meer of er meer bikers zijn die geen vlees eten.
Het enige echte nadeel aan het niet eten van vlees vind ik dat je je altijd moet verdedigen tegen over anderen.
Dat je moet uitleggen waarom je geen vlees eet, dat je moet uitleggen dat je dan wel iets vervangends neem etc...
Als ge u zo vlug aangevallen voelt- ik heb hier trouwens de indruk da gij meer de aanvaller zijt- moet ge u idd vaak verdedigen.

Ik heb daar eigenlijk nog geen problemen mee gehad.

En heel die discussie over gezond en nie gezond :-({|= , wat is nog gezond?????
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

kan da hier nu echt nooit anders dan al da kinderachtig gedoe?
ieder eet toch wat hij of zij wil? de moment da ge nie kunt verdragen wat een ander eet,
dan hebt ge een probleem --> zoek hulp :wink:
de vraag hier is of er nog vegetariërs onder de bikers zijn, dus vleeseters, dit topic is eigenlijk niet tot jullie gericht [-X
-= isimo
Mountainbiker

Post by -= isimo »

amai, verschiet ervan dat hier zoveel vegetariërs zitten, nice!

ben nu 15 jaar vegetariër (lacto-ovo), dus geen dieren (vlees,vis,gevogelte)
maar wel melkprodukten
laat om de zoveel tijd mijn bloed eens testen op een hele reeks waarden
en alles i.o., niks tekort , niks teveel
(terwijl ik een vrij lazy en lousy cook ben :oops: en niet echt met een
'uitgebalanceerde voeding' bezig ben)

hier nog wat informatieve lectuur voor de sportieve vegetariër:

http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/co ... .php?ID=21

-=mo
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Ik ben geen vegetarier! Langs de andere kant eet ik bijna nooit vlees, maar eet wel veel vis en vleesvervangers. Moet wel toegeven af en toe (1 keer per maand) ne goeie steak wel kan smaken.

Ik eet meer van een functioneel oogpunt. Heb mij laten wijsmaken dat in vlees veel meer vetten inzitten als in vleesvervangers. Verder zou vis, bepaalde goede vetten bevatten (zoals omega 3), die nauwelijks terug te vinden zijn in andere voeding.
Post Reply