Awel, o.a. omdat ik geen dergelijke vork heb, vraag ik het hier hé, dus als iemand met SUNTOUR XCT mij kan helpen, dank u wel.Yakke wrote:Meet de inbouwhoogte van je SUNTOUR vork, dan weet je het verschil toch ineens.
Vergeet echter niet om de sag ervan af te trekken!
Ten tweede moet je jezelf realiseren dat de inbouwhoogte tussen de verende vorken onderling ook varieert.
Mijn SID was bijvoorbeeld merkelijk korter dan mijn Duke (intussen verkocht).
De carbotech zal sowieso korter zijn dan de Suntour, om te weten hoeveel moet je even meten.
Vaste vork & geometrie
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Chimaera
- Mountainbiker
asjemenoukiwi_x wrote:ik trek even hard wheely met een vaste vork dan met een vaste .daelman wrote:Wheelie's trekken gaat met een vaste vork inderdaad moeilijker. Maar bergop wheelie'en gaat gemakkelijker.
40cm is een 65mm veerweg .
en idd 44 cm komt overeen met 80mm veerweg.
46cm met een 100mm veerweg.
-
Master of puppets
- Mountainbiker
- Location: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX
Post by Master of puppets »
Ik heb nu ne PACE RC 31 Ti, -> super vork, 440mm -> is te hoog voor mij.. ben gewend van "plat" te liggen en vind hier mijne draai ni meer op..
Krijg niet mijn volledige snelheid...
Voor mij scheelt em da +/- 6 kmph ! in vgl met mijne oude bike waarbij het enige verschil 50mm is in de vorklengte..-> steekt ook een vaste vork op, carbon, maar "oudere" type, meer als een race vork maar dikker..
Heb mailtje gestuurd naar Pace om te vragen of ze'm ni kunnen inkorten naar 400mm..
of heeft er iemand nog een voorstel??????????
Krijg niet mijn volledige snelheid...
Voor mij scheelt em da +/- 6 kmph ! in vgl met mijne oude bike waarbij het enige verschil 50mm is in de vorklengte..-> steekt ook een vaste vork op, carbon, maar "oudere" type, meer als een race vork maar dikker..
Heb mailtje gestuurd naar Pace om te vragen of ze'm ni kunnen inkorten naar 400mm..
of heeft er iemand nog een voorstel??????????
Even een oud topic van onder het stof halen...
De inbouwhoogte van een vork (drop-outs to crown), meet je dat van de uitvalpatten van de vork tot aan de onderkant van je balhoofdbuis?
Ik vraag me namelijk af of ik de vaste vork ik m'n Scott Scale (komt overeen met 100 mm veerweg) zou kunnen gebruiken in een 29'er frame dat is voorzien voor vorken met 80 mm veerweg.
Als je moet meten tot onderaan de balhoofdbuis zou dat overeen moeten komen, volgens mij.
De inbouwhoogte van een vork (drop-outs to crown), meet je dat van de uitvalpatten van de vork tot aan de onderkant van je balhoofdbuis?
Ik vraag me namelijk af of ik de vaste vork ik m'n Scott Scale (komt overeen met 100 mm veerweg) zou kunnen gebruiken in een 29'er frame dat is voorzien voor vorken met 80 mm veerweg.
Als je moet meten tot onderaan de balhoofdbuis zou dat overeen moeten komen, volgens mij.