opmeten fietspositie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
dirty-4
Mountainbiker

Post by dirty-4 »

ik ga 19 februari naar CRC, ben benieuwd of hij en oplossing gaat vinden voor mijn peesontsteking boven/naast/onder knie.....
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Zijn er gelijkaardige zaken ergens in de vloanders?
verkie
Mountainbiker

Post by verkie »

Scale wrote:Zijn er gelijkaardige zaken ergens in de vloanders?
In welke streek dan specifiek?
Scale
Kerstman

Post by Scale »

cdc wrote:
Scale wrote:Zijn er gelijkaardige zaken ergens in de vloanders?
In welke streek dan specifiek?
Ben van west vlaanderen maar wil gerust een verplaatsing maken als ik geholpen ben. Tielt-Winge is echter iets te ver om zomaar ff heen en weer te rijden. Alvast bedankt.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

je moet er iets voor over hebben :)
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Ik vertrek binnen een goed half uur naar Pirron, zal vanavond mijn bevindingen posten...

grtz

Nico
Bakkertje
Mountainbiker

Post by Bakkertje »

Hey,
Heb mij vorige week een nieuwe koersfiets aangeschaft en ben volledig opgemeten. Teveel om hier zomaar op te noemen maar het gaat zelfs van schouderbreedte (om de breedte van het stuur te weten) tot voetlengte ( om de schoenplaatsjes juist te zetten) enz. Dus normaal gezien zou ik een fiets moeten krijgen die volledig op mij geschreven staat. Ik moet nu nog 2 weken wachten op de fiets omdat het een eigen kader van mijn dealer is die nu in de lakkerij zit om gespoten te worden. Daar het zijn eigen kader is heb ik dus mijn fiets volledig zelf kunnen samenstellen en is het voor hem ook mogelijk om de crancklengte en het stuur volgens de juiste maten te monteren. Van zodra ik hem heb laat ik wel weten of het allemaal goed zit of niet.
Bij aankoop van een nieuwe fiets is de opmeting gratis en anders 25€ dacht ik.

Grtjs
Tjerre
Mountainbiker

Post by Tjerre »

Ik heb mijn fietsen MTB en RACE fiets laten afstellen op mijn maat bij Luc Pirron.Dit is gebeurd op ik geloof 8 jan. dit jaar. Na zeker 2 jaar regelmatig last te hebben van mijn knieen foto 's laten maken NMR laten maken (resultaat bijna onder het mes had ik de huisarts zijn raad opgevolgd en glucadol nemen, dat is een produkt voor de gewrichten kost ongeveer 38 euro om de drie maand.) Dat laatste heb ik gedaan,maar moet zeggen dat het niet veel helpte bij mij.Na de afstelling van mijn fietsen werd mij al vlug duidelijk wat de oorzaak was.Ik heb altijd veel te laag gezeten op mijn fietsen koersfiets 1cm omhoog gezet en MTB 2cm, en dat moet blijkbaar veel zijn zo te horen in mijn omgeving.Resultaat geen last meer van de knieen en ik rij naar mijn mening veel soepeler rond en veel beter omhoog.En kosten ????? bij mij brengt het 38 euro op om de drie maand want pak ook geen glucadol meer. =D> =D> =D>
max003
Mountainbiker

Post by max003 »

Zelfde vraag als scale. Weet iemand waar je in West-vlaanderen je positie kan laten bepalen?
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Voila, ik ben trg..

luchtige sfeer, kort vragengesprekje over wat je van plan bent metr de fiets, en dan begint het opmeten, binnenbeenlengte, schouderbreedte,... alles dus, plaatjes worden goed gezet, fiets word afgesteld... zen 90 € echt wel waard,

En nu het verdikt: zoals door sommigen aangenomen/gedacht is mijn frame NIET te klein, de bovenbuis was 1 cm te kort, meer niet , MAAR, mijn zadel moest wel 5 cm omhoog #-o ..., stuurbreedte ideaal, stuurpen MAG nog 1 cm langer, maar daar ga ik nog ff mee wachten, afstand zadel/ stuur moest met 3 cm verzet worden...

al bij al blij dat ik het gedaan heb, morgen eens testen hoe hij nu rijdt, want zo op de rollen zonder weerstand was maar raar...

grtz

Nico
Post Reply