03/03/07 Koksijde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

neverest wrote:Dit jaar waren er ondanks de gure weersomstandigheden 535 deelnemers afgezakt naar Koksijde!
Allen bedankt en tot volgend jaar.....
Prachtig bericht. =D> =D> =D> Zo kan ik aan mijne wederhelft bewijzen dat ik niet de enige onozelaar was. :wink:
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Traxer wrote:
neverest wrote:Dit jaar waren er ondanks de gure weersomstandigheden 535 deelnemers afgezakt naar Koksijde!
Allen bedankt en tot volgend jaar.....
Prachtig bericht. =D> =D> =D> Zo kan ik aan mijne wederhelft bewijzen dat ik niet de enige onozelaar was. :wink:
Hier hetzelde liedje "Ben je nu helemaal zot om in dit weer van Gent naar Koksijde te rijden" :P :wink: :P
En als je dan rond de middag naar huis belde om te zeggen dat het zonnetje scheen, dan was het van "Ja ja t'zal wel :^o "
Cr0n0
Mountainbiker

Re: Toertocht Koksijde

Post by Cr0n0 »

neverest wrote:Andere kant van Cameynbos mag er ook niet gefietst worden, enkel het officiele mtb-parcours mag je gebruiken. Al genoeg boswachters achter onze veren aangehad... :-)
Ik vraag me 2 dingen af ; zitten die boswachters ook op de fiets ? En how the hell kunnen ze jou bijbenen ? :lol: ( laat staan stoppen ) en ten tweede, mag je met je fiets door een paardewegel fietsen ?
neverest
Mountainbiker

Re: Toertocht Koksijde

Post by neverest »

Cr0n0 wrote:
neverest wrote:Andere kant van Cameynbos mag er ook niet gefietst worden, enkel het officiele mtb-parcours mag je gebruiken. Al genoeg boswachters achter onze veren aangehad... :-)
Ik vraag me 2 dingen af ; zitten die boswachters ook op de fiets ? En how the hell kunnen ze jou bijbenen ? :lol: ( laat staan stoppen ) en ten tweede, mag je met je fiets door een paardewegel fietsen ?
Hebben intertijd alle mogelijke wegels in het Calmeynbos uitgeprobeerd voordat er een officieel mtb parcours was en als er toen plots een boswachter op een singletrack voor je opdook, kon je hem moeilijk overhoop rijden, maar integendeel vriendelijk proberen je gelijk te krijgen... :-D
Op de tweede vraag kan ik als antwoord geven dat we met Neverest mee in de vergaderingen zaten om een officieel mountainbikeparcours in Koksijde tot stand te brengen samen met de gemeente, de sportdienst van koksijde en de mensen van Natuurpunt Vlaanderen (voor het Vlaams gewest). Daar zij de meerderheid van de Noordduinen opgekocht hebben bestond het gevaar dat we nergens meer gingen mogen door fietsen. Het nieuwe stuk rond de molen is één resultaat van de onderhandelingen en in het komende jaar zouden we nog een nieuw stuk krijgen tussen de Carrefour en het cyclocrossparcours van Koksijde. In hun voorlopige plannen hebben ze 4 routes uitgewerkt. Eén mountainbikeparcours, één voor wandelaars, één voor wandelaars met hond (geen zever!) en één voor de ruiters. Het is dus de bedoeling dat iedereen op zijn eigen toegewezen pad zou blijven zodat je niet in elkaars vaarwater terecht komt. Ook zou het hele parcours met de tijd uitgepijld worden maar hoe dit concreet zal gebeuren staat nog niet vast. (zou bv door Bloso kunnen gebeuren)..
En Gwuito... heb die tak in je edele delen zien zwaaien :-D en blijkbaar was het toch redelijk serieus...Gaan nog eens samen naar Engeland moeten gaan mountainbiken, daar hebben ze zachtere takken... :lol:
Groeten van den oeden duuts!!!
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

slijkcrosserke wrote:Ja mannen, kzag het ook niet zitten zulle deze morgen.
De bomen van den gebuur kwamen over den draad piepen en die van ons... Hebben al altijd een eigen leven geleid #-o
Dan maar besloten om toch terug in m'n bedje te kruipen.
Kzal wel ongelijk hebben mo ja
same here :cry: de 3 sparrestedelingen hebben forfait moeten geven voor koksijde : er was al werk genoeg in den hof...

gelukkig hebben we enkele weken geleden van nieuwpoort kunnen genieten 8)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

zaterdagmorgen, regen en wind, veel wind. De eerste 10 km bijna niet moeten trappen. Dan kwam een eerste strook tegenwind en bleek da mijn benen vandaag goed waren. Op het keerpunt in nieuwpoort nog n'en platten band "gesprongen" toen ik dacht een springplankske te zien. Gelukkig kon traxer mij depanneren [-o< . vanaf dat punt begonnen we te slingeren langs de kustlijn en had ik van de wind gene last meer. Na zo'n 25km begonnen we eindelijk aan de duinen en andere slingerpaadjes. Hiervoor waren we gekomen. Alle stroken relatief gemakkelijk genomen uitgenomen het paadje langs de hoge blekker. Naar mate we het einde naderden begonnen de benen wa te sputteren, maar we kunnen tevreden zijn over de eigen prestaties. de conditie zit eindelijk weer in een stijgende lijn. Nu nog wa lange toertochten en droger weer en we kunnen hanzi en grote plateau weer eens uitdagen.
:bounce:
Ik vond de toertocht aangenaam voor rijden , goe uitgepijld, maar de bevoorradingen vind ik maar ambetant met die bonnekes.
Nu nog iets anders vinden voor die eerste 20km, en de tocht is perfect.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Gwieto wrote:In de duinen heeft zich in een bocht door los zand de scherpe top van een afgebroken tak zich in mijn lies geboord. Wat onder de douche een vuurrode streep met blauwe schijn aan weerszijden was, is nu een vuurrode streep in een flinke paarsblauwe bloeduitstorting. Gelukkig is er niks 'essentieels' geraakt...
Zonder al te veel details te geven (kinderen lezen ook mee...) maar ik heb ook ooit eens een serieuse blauwe plek in mijn lies gehad. Weet je wat? Die blauwe plekken zakken uit...

Nu weet je wat er volgende week blauw zal zitten! Verwittig uw madam al maar, anders denkt ze dat je een rare ziekte hebt!
Jerome
Mountainbiker

Post by Jerome »

Ondanks het weer dat naar de middag toe toch steeds beter werd, was dit ook in mijn ogen een prachtige tocht. Voor mezelf had ik het als volgt wat samengevat : Koksijde ligt er ideaal om het beste te halen uit de toertochten van Nieuwpoort, De Panne en uit haar eigen streek uiteraard. =D> De bevoorradingen waren inderdaad goed, maar ik stoorde me toch ook wel wat aan het feit van die bonnetjes, bvb bij de 2e bevoorrading was de soep best lekker, maar na soep hebben velen dorst en een beker water is dan vaak welkom, maar je moest kiezen of soep of water. :oops:
Maar uiteindelijk gaat het nog altijd om het fietsen en in mijn ogen was dat dik in orde. Volgend jaar zien ze me zeker terug.
Post Reply