ahoi, ik weer.
In de body van een SL zit ook een lager. Is het mogelijk die eruit te krijgen? als je in de body kijkt, dan lijkt die lager mij groter dan het gat waar hij door moet. Aan de andere kant zit dan weer iets wat je met een sleutel mss open kunt draaien, maar daar ben ik iig nog niet in geslaagd. Iemand raad?
Crossmax SL : SKF lager referenties
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Yep eerst die zeskant lossen en dan kan je de lager er uit tikkenSplenter wrote:ahoi, ik weer.
In de body van een SL zit ook een lager. Is het mogelijk die eruit te krijgen? als je in de body kijkt, dan lijkt die lager mij groter dan het gat waar hij door moet. Aan de andere kant zit dan weer iets wat je met een sleutel mss open kunt draaien, maar daar ben ik iig nog niet in geslaagd. Iemand raad?
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/pdf ... _05rev.pdfjonathan wrote:heeft er iemand de referenties voor een specialized fsr xc van 2005 fiets, ik zou de lagers willen vervangen door skf,
mischien dat er iemand deze nummers al heeft
-
LoXoS
- Mountainbiker
Ik heb zonet SKF lagers gekocht type 61903-2RS1. Maar die zijn veel te groot voor het voorwiel. Is dit wel het juiste type. Voor achteraan geen probleem. Vooraan zou de lager kleiner moeten zijn.Kurt wrote:De lagers voor van voren zijn : 61903-2RS of de -2RZ (deze is iets minder vrijvingsgevoelig, maar de 2RS dicht nog iets beter af maar geeft wel een beetje meer weerstand
Nummerkes voor het achterwiel:
Grote lager achteraan: 61903-2RS1
Kleine lager achteraan: 608 2RSH
Info gevonden op de XC bikers hun forum