04/03/07 Kortrijk-Dutsel ( Holsbeek- Vl Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
herbike
Mountainbiker

Holsbeek

Post by herbike »

Vettig maar prettig parcour door het hageland.
denbolle
Mountainbiker

Post by denbolle »

wij zullen er ook zijn met een man of 5 , ik heb donderdag daar nog in de streek geweest ,mooie streek trouwens maar wel enige goei kuitebijters bij
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

en iemand een idee of de tocht te rijden valt qua modder dan wel te verstaan.
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

Om 8u20 vertrokken, en het begin zag er weinig belovend uit: modder en meer wandelen dan biken. Maar na enkele kilometer ging de tocht toch over in een al bij al leuke rit in een aangename omgeving. Ik vond de organisatie ook zeer goed (zeer goede bepijling !!, alternatieve routes op het eind). Tot volgend jaar !
diamant
Mountainbiker

Post by diamant »

Zeer mooie streek om te mountainbiken.Rustige weggetjes,prachtige vergezichten en stevige beklimmingen.De bepijling en al wat je maar wil was in orde alleen............ de regen van gisteren heeft bijna alles verklooid.op plaatsen was er zoveel modder dat het niets meer met fietsen te maken had.Net voor de bevoorrading moest je zelfs de berm op kruipen omdat over het pad niet door te raken was.Er waren ook veel beklimmingen die te nat waren om al rijdende boven te raken.Desondanks kom ik nog wel terug maar dan in de zomer of na een langere droge periode.
Jokke_vlo
Mountainbiker
Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Post by Jokke_vlo »

Sorry, maar ik vond, in vergelijking met de vorige weken, deze tocht alles behalve. Dit was meer ploeteren en stappen dan fietsen. En dan op het einde van deze ultra modderige rit, zijn er dan maar 2 afspuitslangen.

Het minste dat je dan kan doen is toch zorgen dat je fiets kan afspuiten zonder 20-30 minuten te moeten aanschuiven.

De bevoorrading was super, een van de betere. Goed beschut, ruime keuze, proficiat daarvoor. Bepijling was idd ok (maar dat zijn ze tegenwoordig allemaal). Het parcours was echt wel zwak. Dit was een veldtoertocht en geen mountainbike tocht.

Toch een proficiat voor al de mensen die zich ingezet hebben, dat wil ik wel onderstrepen.
bottechia
Mountainbiker

Post by bottechia »

voor mij was de rit zeer geslaagd
maar drie keer kortje stukjes moeten afstapen
voor de rest dikke proficiat aan de organistatie
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

bottechia wrote:voor mij was de rit zeer geslaagd
maar drie keer kortje stukjes moeten afstapen
voor de rest dikke proficiat aan de organistatie
Amai, gij zijt ne krak !!

Wij hebben gedurig te voet gestaan samen met de mensen voor en achter ons. Aan deze tocht vond ik niks plezant, enkel de bevoorrading was beter dan gemiddeld. De douches waren zelfs om mee te lachen.

Ik geef niet vlug slechte commentaar, maar gezien de overvloedige regenval van de voorbije dagen/weken kunt ge u toch beter voorbereiden met alternatieve wegen voor parcours, VEEL meer spuiten voor den bike wash en nog belangrijker voor mij, deftige en genoeg douches.
De streek is mooi om te rijden, maar ik heb hier toch al veel beter meegemaakt! Graag toch wat meer aandacht aan deze basisregels, anders kan iedereen een TTke beginnen te organiseren...

In deze omstandigheden hoeft het voor mij niet meer [-X

G.
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

hey,
met veel goei moet vertrokken deze morgen , maar twas te erg die modder stroken te veel is te veel
deze tt had zeker anders gekunt in die mooie streek
heb tijdens de rit bijna op het einde met een man gesproken die daar met zijn paard po zijn veld was
die wist me te zeggen als hij met zijn paard van het veld komt
en de straat is besmeurd met modder de flikken komen aankloppen
om het te verwijderen , dus hij vroeg vriendelijk wie er vandaag de modder komt opruimen want er komen problemen van !!!!

dus organisatie er is veel werk aan de winkel als je nog eens een tt wilt organiseren

mvg
Capitol
Mountainbiker

Post by Capitol »

Wij hebben dus ook ongeveer 3 uur gereden voor de rit van 30 km, alé ja 30 km, ik weet niet wie dat uitgemeten heeft, maar wij hadden er dus 37 km opstaan en dan hebben we op het laatste nog enkele stukken afgesneden omdat mijne maat platte band had. Volgens mij waren het dus ongeveer 40km ipv 30.
En van rijden is inderdaad niet veel van in huis gekomen, het was veel te modderig! Dat stuk dat onbereidbaar was en waar een alternatieve route voor voorzien was, zijn we niet tegengekomen, die alternatieve route toch niet, onbereidbare stukken waren er meer dan genoeg.
De bevoorrading was wel super goed, maar daar zien ze mij volgend jaar toch niet meer terug als het de dagen ervoor geregend heeft.
Post Reply