Als ik op de rollen train (wat zelden het geval is) gebruik ik ook steeds de schema's van tacx. De duur vind ik ok (anders gaat het vervelen en zweet je jezelf bijna leeg), ik volg de opgelegde tijd en weerstand. Maar bij ieder programma houd ik ook mijn hartslag in het oog, zo probeer ik bij een recuperatietraining rond de 60% van mijn max te blijven, of bij het klimmen rond de 85% etc.
Zet een radio in de buurt, drink veel (ik drink tot +650 ml per 1/2 uur), leg een handdoek over je stuur en dan trappen maar.
Trainen op de rollen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Guest
Post by Guest »
Tegen het zweten heb ik van die isolatietubes voor verwarmingsbuizen op maat gesneden en die klik ik dan gewoon op mijn kaderbuizen en stuur. Een handdoek hangt bij mij altijd in de weg of glijdt er af.
Je moet wel iets op je kader en stuur leggen tegen de zweetdruppels want dat vreet echt in je fiets.
Je moet wel iets op je kader en stuur leggen tegen de zweetdruppels want dat vreet echt in je fiets.
Ik overweeg ook al een tijdje de aankoop, maar welke fiets/wielen gebruiken jullie dan ?Dafke08 wrote:Zo'n tacx trainer lijkt mij wel iets handig. Ik denk dat ik me er ook een ga aanschaffen. Wat is ongeveer de prijs van zo'n ding en wat kan je er allemaal mee? Ik lees dat er schema's bijzitten, kan je hem dan op de PC aansluiten. Ik zou hier graag wat meer uitleg over hebben.
Alvast bedankt,
Dave
-
Guest
Post by Guest »
Ik gebruik de Excel, vond het zowat het beste gemiddelde tussen opties/prijs. Je hebt nog de Grand Excel daarboven (met analyser softwarelink naar PC) en dan de virtual reality trainer, volgens mij meer een speelding, dat je op je computer kan aansluiten. (de basic, excel en Grand Excel hebben hun eigen computerschermpje op het fietsstuur). Je kan dit schermpje wel aansluiten op je printer voor afdruk van je opgeslagen info.
Ik zet mijn racefiets op de ergotrainer. Maar geen nood. Er zitten verschillende hulpstukken bij de ergotrainers voor racefiets, MTB en zelfs gewone fiets zodat praktisch elke wielmaat er op past.
De trainingsprogramma's zitten bij de handleiding (zeer beperkt meer een voorbeeld om met de input te leren werken) maar je kan alle trainingsprogramma's opvragen op de site van tackx.
Voor alle opties van ieder toestel zie:
www.tacx.nl
en ga naar ergotrainers. De richtprijzen staan er ook bij. Reken in de handel op een korting van 10 tot 25 % op deze richtprijzen.
Ik zet mijn racefiets op de ergotrainer. Maar geen nood. Er zitten verschillende hulpstukken bij de ergotrainers voor racefiets, MTB en zelfs gewone fiets zodat praktisch elke wielmaat er op past.
De trainingsprogramma's zitten bij de handleiding (zeer beperkt meer een voorbeeld om met de input te leren werken) maar je kan alle trainingsprogramma's opvragen op de site van tackx.
Voor alle opties van ieder toestel zie:
www.tacx.nl
en ga naar ergotrainers. De richtprijzen staan er ook bij. Reken in de handel op een korting van 10 tot 25 % op deze richtprijzen.
- woutvc
- Mountainbiker
Momenteel staat er nen Tackx trainer in de Makro voor 144 EUR.
bekijk hem maar eens op de makro site http://www.makro.be
bekijk hem maar eens op de makro site http://www.makro.be
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Ik dacht in de handleiding ergens gelezen te hebben dat je de rol tot tegen de band moest brengen via de stelschroef en dan nog 3 keer extra draaien aan diezelfde schroef.