Amper 4 bekende forum "windmolens" aan de start deze morgen.
(Traxer,cowboy Peter,pepeeetje en ik).Na een klein halfuurtje wachten op de inschrijving (mocht pas vanaf 8u30
Na 8,5 km kwam pas de eerste deftige off-roadstrook.Bijgevolg verder richting Nieuwpoort bollend en ik moet zeggen ik verveelde mij haast steendood.(Gelukkig zorgde mijn gezelschap toch voor wat animo.
Maar éénmaal de grensstrook van Nieuwpoort overschreden werd het steeds leuker en leuker,De duinenpaadjes kwamen eraan,het off-roadgehalte werd gaande weg omhoog gekrikt en het nieuwe stuk van het parcours (De Panne) was zeker een schot in de roos.Het strand werd duidelijk gemist maar werd er in de voormiddag wijselijk volledig uitgelaten.(In de namiddag werd het beter weer en zal het strand wel meer gemist geweest zijn)Ook moet ik zeggen dat naar het einde toe mijn licht meer op een dimmerke leek dan op ne far.
Maar globaal gezien bijf ik het toch een mooie tocht vinden mede door het tweede gedeelte.(Persoonlijk denk in dat de 32 km mooier moet zijn dan de 52 km)
Maar laten we eerst de positieve punten maar aanhalen want dat is beduidend hoger dan de negatieve :
+ Goeie bepijling (al was het op het laatste met die dubbel richting oppassen geblazen qua bepijling.)
+ Duidelijke splitsingsborden!!!
+ Goeie afspuitplaats (mede door het weinige volk)
+ Sterke krachtige warme douches.
+ 3 goeie en voldoende bevoorradingen.
+ Heel mooi tweede gedeelte wat het parcours betreft.
+ Het nieuwe stuk "De Panne" is duidelijk een meerwaarde voor deze TT.
Houden zo!!!! (Bevat veel off-road)
+ Hele mooie tombola.(Zo vind je er maar weing,zulle)
Negatieve punten moeten ook vermeld worden en hopelijk neem je het mij niet kwalijk,til er niet te zwaar aan maar beschouw het als mijn mening.
- Inschrijving pas vanaf 8u30 toch een beetje laat voor deze tijd van het jaar.
- Heel saai en veel road bevattend eerste gedeelte.
Een goeie raad : organiseer een tt van max.45 km en laat het gedeelte naar en in Nieuwpoort vallen.
- Als dit een TT is met medewerking van de sportdienst en gemeente hebben we toch veel wegeltjes en off-road paadjes niet aangesneden,wat we heel spijtig vonden.Zo zijn we bv.een stukje van het parcours afgeweken om een technischer stukje mee te pikken.Spijtig,want als jullie het niet mogen,dan vind ik dit niet echt een tt met medewerking van de gemeente.(Waren tenslotte geen privé-stukken)
- Het strand werd duidelijk gemist.(Let wel : kan het best begrijpen met deze weerstoestanden,dus mag dit niet echt als negatief beschouwd worden)
Maar laten we zeker niet teveel de negativist uithangen : Ik kom zeker volgend jaar terug,dat tweede gedeelte kan mij zo bekoren dat de balans toch eerder positief is enkel en alleen wat het parcours betreft.De organisatie is ook heel goed,maar beschouw het een beetje als "parcoursbouwersmisvorming" dat ik teveel naar het parcours kijk.
Achteraf ook nog Fritsie en maat,moustache en supah fly ontmoet,alsook de "klieke" snelle trappertjes gezien toen wij juist terug huiswaarts vertrokken.
Ik zal maar eindigen met de woorden van motorbiker van deze week :
"Allennes-Les-Marais,Base des wingles : zucht."
(De meeste forumbikers zullen wel weten wat ik bedoel,de andere moeten maar denken : wat een verwend nest!!!!