No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Mister T. wrote:moet ik met mijn Mavic 819XM UST velgen met 'vaste' ventiel ook eerst een velglint monteren
Neen, gewoon monteren en klaar :wink:
bp001
Mountainbiker

no tubes

Post by bp001 »

ik heb mijn oude banden die ik voordien met binnenband gebruikt heb nu gemonteerd met notubes.
Het achterste wiel blijft perfect op druk, maar het voorste wiel staat de dag nadien plat, zou dit komen omdat de banden voordien al gebruikt zijn met binnenband en al gerokken zijn, of is er iets anders mis.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

steek je wiel eens water (niet met de naven hé) maar enkel de band en dan zie je misschien waar het lekt.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Wanneer de latex in de band hebt gedaan en dan band hebt opgepomt dan moet je het wiel alle kanten op schudden zodat de latex overal tegen de band aan gaat zitten. Dan kan de latex eventuele gaatjes dichten.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb no tubes in achterband zitten en nooit probs ermee, van het voorwiel ies dat anders.
beide wielen op dezelfde druk en toch loop ik op een technische afdaling meet plat als al achter, rijstijl is dezelfde als anders.
Ik had al gedacht van dien no tubes in biba te injecteren maar gewichtswinst hebt ge dan wel niet zeker ???
Wielen zijn crossland ust

Massini 8)
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Eerste stappen met Notubes .(Bij Luc van Hilset :wink: )
ZTR 355velg+yellow tape en nieuwe Conti Speedkings ss.
Banden direct met latex op de velg.
Eentje met compressor en omdat deze zo makkelijk op druk kwam heeft hij de tweede met de voetpomp opgepompt, ging vanzelf.
's anderendaags geen verlies op de voorband, druk in achterband wel gehalveerd.
Wiel er even uitgenomen en wat extra geschud(zoals op Notubes video).
Band bleef nu ook de druk houden.
Ik euforisch, omdat het zo probleemloos gegaan was, voor een eerste testritje 's avonds de baan op.
Na 40 km moet ik een scherp voorwerp geraakt hebben( glas, scherpe steen of metaal)... vooraan plat en een 'mooie' snee van 2 cm dwars over de band :evil: :evil:
Gelukkig had ik een binnnenbandje bij om terug thuis te geraken.
Heb de band ondertussen hersteld met contactlijm en een 'rustineke' en hem er met Notubes terug opgelegd daarbij de Stan procedure nauwgezet volgend.
Blijft goed op druk maar ik hoop dat mijn herstelwerk het uithoudt, het zou zonde zijn om nu al een nieuwe band te moeten kopen #-o
Bij de 2de rit, ook op asfalt, geen probs gehad.
Wat mij tot nu toe opviel: Bij gelijke druk zorgt de band+Notubes voor meer comfort,oneffenheden worden beter weggefilterd.Ook door de zachte rubber imo.
De Speedking houdt niet van asfalt, mijn twee testritjes van samen 100km laten reeds zichtbare sleet zien op de centrale noppen van de achterband.
De volgende ritten gaan offroad zijn :bounce:
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Dickie wrote:...Ook door de zachte rubber imo.
De Speedking houdt niet van asfalt, mijn twee testritjes van samen 100km laten reeds zichtbare sleet zien op de centrale noppen van de achterband.
De volgende ritten gaan offroad zijn :bounce:
Dat is waarom ik ook niet graag met de Conti's op asfalt rijd.Deze zijn uit zachtere rubber gemaakt waardoor de slijtage op asfalt enorm is.
ultimateme
Mountainbiker

Post by ultimateme »

velf mavic 717 disc
band ritchey z-max en michelin xcr dry

tot nu toe geen problemen mee, ben er erg tevreden over, je voelt duidelijk de lagere rolweerstand en verminderde gewicht

voor mij nooit meer binnenbanden, heb nu al een heel jaar geen lekke banden gehad.

de notubes op 717's installeren is wel enorm prutswerk hoor gottegot wat een gedoe, zeker als je niet alle instructies exact opvolgt van de site, kon het zijn dat je enorm boos word :P
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

No tubes werkt. Twee weken terug, een tochtje van meer dan 4 uur op de baan, eerste bocht zag ik iets uit het voorwiel komen? witte vloeistof. Ik moet in een stukje glas of zo gereden zijn. zonder te stoppen verder gereden en geen enkel probleem. De michelin slick, gemonteerd zonder binnenband (mavic 717 velg yellow tape velglint) op 6 kg druk heeft het de ganse rit uitgehouden. Ondertussen heeft deze band meer dan 200km gereden zonder het te herstellen en alles houd perfekt.
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

:-D Iemand ondertussen al meer ervaring betreft volgende ?? [-o<
Zou op mijn Genius allround banden willen monteren . Zoals het woord zelf zegt ;iets waar ik hier mee uit de voeten kan (droog&modder) alsook Ardennen-toestanden en buitenland.
Nu twijfel ik tussen Michelin A/T of een Schwalbe Nobby Nic (2.1). mijn "point" is nu ,neem ik ze in tubeless of gewoon (met NO-Tubes vloeistof)?????
Worden tubeless gemonteerd op Mavic819 velg (tubeless velg)

Wat zijn bevindingen betreffende stevigheid 'hiel' van de band op velg?? ust contra gewoon . Als ik afga op 't gewicht van een bandje zou de keuze snel gemaakt moeten zijn #-o #-o Maar veiligheids-aspecten spelen hier ook een niet onbelangrijke rol ,niet??!!

graag jullie ervaring...

Post Reply