Topografische kaarten v/h NGI (Producttest)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Of het een miskoop is weet ik niet maar je kan ze in elk geval NIET exporteren naar een gps dat kan alleen met vectorkaarten (en waarom zou ik dat hier trouwens schrijven indien het niet klopteEnfant terrible wrote:Is er iemand die werkt met de NGI-dvd's en GPS die me kan vertellen indien dit inderdaad klopt...?ivo wrote:Je kan de NGI kaarten sowiezo niet op een gps apparaat zetten gezien het geen vector kaarten zijn.
Laad je dan enkel de waypoints op je GPS van een toch die je uitstippelde via het NGI-programma (en niet de kaart zelf er ook bij) ?
Ik heb die DVD's gekocht met de bedoeling om die kaarten later
op GPS te kunnen gebruiken, miskocht dan ?
Je kan ze enkel gebruiken op pc. De waypoints en tracks kan je natuurlijk wel naar je gps laden.
De vectorkaarten van Garmin zijn inzake wegen even gedetailleerd dan de NGI kaarten maar er staat minder randinformatie op (geen gebouwen, minder inkleuring,...) kwestie van het boeljte in een gps te krijgen en nog een beetje overzichtelijk te houden op het kleine schermpje.
Wil je kaarten en op je gps gebruiken en op je pc en maar één keer geld uitgeven ben je idd beter af met de Garmin kaarten.
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Dankzij de oplossing die Rock Rider een tijdje geleden in dit topic plaatste is het probleem ook bij mij opgelost met de hoogtemeters die op nul bleven staan.
ECHTER: De gegevens die ik nu krijg zijn nog steeds onjuist. Misschien herinneren een aantal mensen de discussie nog wel omtrent het aantal hoogtemeters op het BK marathon in Verviers. Het totale hoogteverschil daar bleek uiteindelijk 2800 ipv 4100. De vooropgestelde 4100 waren gebaseerd op ... de DVD's van het NGI. Ik ben gegevens van andere tochten beginnen vergelijken met gegevens die met hartslagmeters en fietscomputers waren berekend, en daar bleek ook dat de DVD's teveel hoogtemeters toekennen.
Ik heb dan een tweede updategevonden, maar ik zie geen veranderingen.
ECHTER: De gegevens die ik nu krijg zijn nog steeds onjuist. Misschien herinneren een aantal mensen de discussie nog wel omtrent het aantal hoogtemeters op het BK marathon in Verviers. Het totale hoogteverschil daar bleek uiteindelijk 2800 ipv 4100. De vooropgestelde 4100 waren gebaseerd op ... de DVD's van het NGI. Ik ben gegevens van andere tochten beginnen vergelijken met gegevens die met hartslagmeters en fietscomputers waren berekend, en daar bleek ook dat de DVD's teveel hoogtemeters toekennen.
Ik heb dan een tweede updategevonden, maar ik zie geen veranderingen.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik ga toch nog eens een mail sturen om na te gaan wat precies de oorzaak is van die verschillen... Misschien komt er dan eens wat duidelijkheid...