trackback zal volgens mij niet lukken omdat er geen kaarten in de edge zitten, ... maar je kan wel op schaal naar huis rijden en kijken waar het spoor loopt , en ergens via uw schermpje op kompas als het ware gebruiken.
Tzal niet zekers de kortste weg zijn maar het werkt wel zo. Ik deed het al een keer.
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Trackback nog niet gebruikt (Heb je dat op een Edge ?) maar ik heb wel al vaker een met de Edge geregistreerde track nog eens opnieuw gereden en dat gaat perfect.
Ikzou het zo doen : als je wil terugkeren langs dezelfde weg sluit je de rit af. Je gaat dan naar Training -> Ritten -> creëer nieuw -> selecteert de tocht die net gedaan hebt en geeft hem een naam. Vervolgens ga je terug naar Navigatie -> Training -> Ritten -> kies de rit -> doe rit.
@ Fargo : Een kaart op je scherm heb je niet echt nodig als je een track opnieuw wil rijden, je moet gewoon het lijntje volgen.
Ikzou het zo doen : als je wil terugkeren langs dezelfde weg sluit je de rit af. Je gaat dan naar Training -> Ritten -> creëer nieuw -> selecteert de tocht die net gedaan hebt en geeft hem een naam. Vervolgens ga je terug naar Navigatie -> Training -> Ritten -> kies de rit -> doe rit.
@ Fargo : Een kaart op je scherm heb je niet echt nodig als je een track opnieuw wil rijden, je moet gewoon het lijntje volgen.
-
gian-claudio
- Mountainbiker
Post by gian-claudio »
Voor de Edge, er is een nieuwe software, versie 3.10
http://www.garmin.com/support/collectio ... 0-00447-00
En ja er is een trackback, menu navigatie ---> terug nr start
http://www.garmin.com/support/collectio ... 0-00447-00
En ja er is een trackback, menu navigatie ---> terug nr start
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
de mijne bleef gisteren hangen, stuk verkeer gereden, bleef maar rechtdoor rijden, tot ik in Tongeren op de ring reed, waar ik normaal met de fiets niet mag komen, was dus men rote kwijt, GPS uitgezet en terug aan, dan de schaal op 2km gezet en gewoon terug richting route gereden, dus als je een startpunt aanmaakt kan je er toch gewoon terug naartoe rijden, gewoon de pijl van compas volgen
kaart heb je niet echt nodig, is toch wel altijd een baantje naar links of rechts in de buurt zodat je richting startpunt kunt blijven rijden
kaart heb je niet echt nodig, is toch wel altijd een baantje naar links of rechts in de buurt zodat je richting startpunt kunt blijven rijden
Maar track back is dan opnieuw dezelfde weg terug als je het lijntje perfect volgt, hegeen headshot tikte is hetgeen ik bedoelde..jerommeken wrote:Trackback nog niet gebruikt (Heb je dat op een Edge ?) maar ik heb wel al vaker een met de Edge geregistreerde track nog eens opnieuw gereden en dat gaat perfect.
Hm, nu wordt de keuze nog moeilijker.
Voor de prijs van een Edge CAD-HR heb je nu al een GPSMAP60 met CN9.
De GPSMAP60 heeft wel een Z/W scherm en geen extern geheugen maar dat heeft de Edge ook niet en deze heet ook maar een klein Z/W display zonder kaartscherm.
Voordeel van de 60 is dat hij dan wel veel beter is om de kortste weg naar huis te navigeren (zelfs met kaart), een veel grotere batterij autonomie heeft.
Nadeel, geen SIRF chipset en geen hartslagmeter.
Nu, het zal de Edge bulk worden. Ik zie dat ze rond de 60 € vragen voor de CAD functie in optie en in bulk kost het maar 48 € meer. Als de klant geen interesse heeft (hij moest een snelheidsmeting hebben maar geen cadansmeter) in de CAD optie kan ik daar voor 48 € wel vanaf geraken neem ik aan gezien de HR en CAD toch in een extra losse verpakking bij de Edge 305 geleverd worden.
De GPSMAP60 heeft wel een Z/W scherm en geen extern geheugen maar dat heeft de Edge ook niet en deze heet ook maar een klein Z/W display zonder kaartscherm.
Voordeel van de 60 is dat hij dan wel veel beter is om de kortste weg naar huis te navigeren (zelfs met kaart), een veel grotere batterij autonomie heeft.
Nu, het zal de Edge bulk worden. Ik zie dat ze rond de 60 € vragen voor de CAD functie in optie en in bulk kost het maar 48 € meer. Als de klant geen interesse heeft (hij moest een snelheidsmeting hebben maar geen cadansmeter) in de CAD optie kan ik daar voor 48 € wel vanaf geraken neem ik aan gezien de HR en CAD toch in een extra losse verpakking bij de Edge 305 geleverd worden.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Die Cad optie is ferm interessant voor wie gericht wil trainen op cadans.
Kan iemand helpen : ik zoek een stevigere bevestiging om de edge op mijn stuurpen vast te maken. Van de standaard bevestiging is het hendeltje om los te maken afgebroken.
Als er iemand een tip heeft ...
Kan iemand helpen : ik zoek een stevigere bevestiging om de edge op mijn stuurpen vast te maken. Van de standaard bevestiging is het hendeltje om los te maken afgebroken.
Als er iemand een tip heeft ...
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Effe uit nieuwsgierigheid, hoeveel kost zo'n gps map 60 momenteel nog ?ivo wrote:Hm, nu wordt de keuze nog moeilijker.