03/03/07 Koksijde
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- turbomugge
- Mountainbiker
- Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...
- pacobike
- Mountainbiker
- Location: Minerva Outback ALU7500 full LX - Merida TFS 900 Magura - Ridley Ignite
Ook wij hebben forfait gegeven ...
blijkbaar windkracht 10 aan de kust ... dus niet echt MTB-weer ... we zijn geen baanjeannetten, maar toch ... dit is er een beetje over ... storm en regen ... een dikke proficiat aan de bikers die al hun moed hebben bijeengeraapt en naar Koksijde zijn gegaan ... ook benieuwd hoeveel Vikingen vlaanderen nog telt ... maar volgend jaar komen we zeker af naar Koksijde om het goed te maken ... want dit is heel sneu voor de organisatoren !
yep, ik ben dus blijkbaar ne Viking.
Vanmorgen wel wa wind maar da zijn we ier gewoon aan tzeetje (woon in Nieuwpoort) . Neerslagradar gaf al geen spatje regen meer, dus om 08:30 vertrokken richting Koksijde met de fiets. Kmoe zeggen 9 a 10 bft wind op kop... kwas al goe opgewarmd als ik in de mooie verwarmde sporthal aankwam.
Eerst helft ging richting Nieuwpoort en had wat veel baan nodig om in de offroadstukken te geraken. Toch was het zeer afwisseld en voor iemand van de streke soms nog verassend. Nu eens vollen bak achterwind dan weer dubbelgeplooid tegen de wind beukend, kvond het gewoon zaaaaalig.
Dan terug richting Koksijde door de duinen, super dan via de zwienewegel (whats in a name) naar de Panne door het Calmeynbos en terug door de duinen naar Koksijde. De wind was ondertussen ook al fel geluwd en de zon kwam zelfs af en toe eens piepen.
Ik ben dus geweest en heb het me zeker nie beklaagd. Moe en tevreden thuisgekomen met 68 km op tellerke. Koksijde proficiat en zeker tot volgende jaar.

Eerst helft ging richting Nieuwpoort en had wat veel baan nodig om in de offroadstukken te geraken. Toch was het zeer afwisseld en voor iemand van de streke soms nog verassend. Nu eens vollen bak achterwind dan weer dubbelgeplooid tegen de wind beukend, kvond het gewoon zaaaaalig.
Dan terug richting Koksijde door de duinen, super dan via de zwienewegel (whats in a name) naar de Panne door het Calmeynbos en terug door de duinen naar Koksijde. De wind was ondertussen ook al fel geluwd en de zon kwam zelfs af en toe eens piepen.
Ik ben dus geweest en heb het me zeker nie beklaagd. Moe en tevreden thuisgekomen met 68 km op tellerke. Koksijde proficiat en zeker tot volgende jaar.
-
robbylegein
- Mountainbiker
Post by robbylegein »
voila't is goed gepasseerd, gespaard geweest van regen maar zeker niet van de wind. ik ben vanochtend om 9 uur vertrokken en rond 11h30 terug aangekomen twas een leuke tour met het nieuwe stuk in de noorduinen en het stuk in de panne zeer leuke afwisselingen. twas eigenlijk mooi om te zien da je hier ook iets anders kan dan langs het strand beuken...
- Traxer
- Kerstman
Deze morgen, samen met veeteeteetje, veeteepeepeetje en cowboy peter klaar voor de start om iets na acht. Slijkcrosserke was blijkbaar weer in zijn bed gekropen...
Hoewel het al goed licht was en menig biker stond te wachten een beetje oost-vlaamse BWB toestanden: wachten tot 8.30 om te starten.
En dan: volle gas met stormwind in de rug voor... 8,5 km road vooraleer het eerste stuk off-road te mogen nuttigen. Laat me maar rustig stellen: de lus Nieuwpoort bevatte waarschijnlijk met moeite 20% off-road. Een beetje weinig dus. Het strand was niet aanwezig, want weggewaaid. Richting De Panne dan maar. En hier veranderde het verhaal. Na een kleine 30km kregen we eindelijk waar we voor gekomen waren. De mooie achterduinen, de bossen, de single tracks...
En nog zo veel mogelijkheden om de rit volledig in die richting te laten lopen...
Het is absoluut niet mijn bedoeling hier een massa kritiek te spuien, want: organisatie, uitpijling, bevoorradingen, enz... allemaal prima. Zelfs een cadeauke bij de aankomst.
Toch laat de rit me met een dubbel gevoel zitten.
Enfin de (persoonlijk) score:
Organisatie: 8/10
Bevoorradingen: 9/10
Bepijling: 8/10
Parcours: 6/10
Technische passages: 4/10
Moeilijkheidsgraad: 4/10
Fungehalte: 6/10

Hoewel het al goed licht was en menig biker stond te wachten een beetje oost-vlaamse BWB toestanden: wachten tot 8.30 om te starten.
Het is absoluut niet mijn bedoeling hier een massa kritiek te spuien, want: organisatie, uitpijling, bevoorradingen, enz... allemaal prima. Zelfs een cadeauke bij de aankomst.
Toch laat de rit me met een dubbel gevoel zitten.
Enfin de (persoonlijk) score:
Organisatie: 8/10
Bevoorradingen: 9/10
Bepijling: 8/10
Parcours: 6/10
Technische passages: 4/10
Moeilijkheidsgraad: 4/10
Fungehalte: 6/10
- grave digger
- Mountainbiker
Post by grave digger »
veel wind bij de start,kwaaide van links naar rechts,gelukkig was ik nie alleen
.parcour was anders dan vorige jaren en er zatten enkele mooie nieuwe stroken bij,wel geen strand gezien,maar ja,das ook maar rechtdoor
kvond het een zeer goeie rit als gewoonlijk,goeie bevoorading,pijlkes wa last van wind,afspuitplaats dik in orde en nie te vergeten de tombola,yihaaa,kan weer duvels drinken en chips eten
koksijde,tot volgend jaar
ps:50 kilometers waren er 58 op mijn telerke(maar twaren toffe
)
kvond het een zeer goeie rit als gewoonlijk,goeie bevoorading,pijlkes wa last van wind,afspuitplaats dik in orde en nie te vergeten de tombola,yihaaa,kan weer duvels drinken en chips eten
koksijde,tot volgend jaar
ps:50 kilometers waren er 58 op mijn telerke(maar twaren toffe
- Duinenpiepertje
- Mountainbiker
Post by Duinenpiepertje »
Vandaag pas m'n 3de toertocht gereden. Gezien de weersomstandigheden vertrokken om 11.30 uur voor het toerke van 30 km met een gehuurde MTB. Na 2 uur en een kwart terug aan de aankomst. Mooie tocht, mooie prijs met den tombola en vooral veel plezier gehad. 4t was wel stoempen met de wind van voor.
Greetz
Duinenpiepertje
Greetz
Duinenpiepertje