Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

mtb-fltn wrote:Ik zou heel graag bij goe weer van en naar't werk fietsen. Er zijn wel 2 probleempjes: 1. de route van/naar werk is vrij saai (rand rond Brussel, veel bebouwing, weinig groen), 2. op het werk zijn geen douches of omkleedmogelijkheden.

Dus zolang ik ni van werk verander, of zolang ze bij ons op't werk ni verhuizen, zal het voornamelijk pendelen zijn met de wagen... :cry:
Enkele ideetjes :
- Zoek je een fitness in de buurt om te douchen.
- Spreek eventueel een bedrijf in de buurt aan die wel douches heeft. Niet dat je er meteen moet gaan werken...Met baliemensen valt onderhands wel iets te regelen.
- Neem een extra bidon water mee en was daarmee de belangrijkste delen waarvan je geurhinder mocht ondervinden. Dat houdt dus ook wel in dat je 't 's morgens rustig aan doet. Dit in 't geval je je niet in de toiletten wil wassen...
- Neem een busje deodorant mee en spuiten maar
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

mtb-fltn wrote:2. op het werk zijn geen douches of omkleedmogelijkheden. :cry:
Waar werk je ?
je mag je altijd bij ons komen wassen
(in de buurt van de KVS)
je moet zelfs je handdoek niet meebrengen =D>

Streets
cataloog
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Post by cataloog »

Ik ben vandaag er ook terug aan begonnen. Kampenhout Brussel (centrum) is het traject. Met de nodige omwegen om het traject zo rustig (lees ook veilig) te maken kom ik aan 24 km.
Toch plezant om al die gefrusteerde en toeterende chauffeurs terug te mogen begroeten ergens in Brussel stad.
We zijn met zijn tweëen die op Fortis werken en beschikken daar over alle comfort.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

k'rij ook elke dag, ondertussen 3 jaar, met de fiets van Kontich naar A'pen...krijg daar een vergoeding voor die echter wel beperkt is.
Wel plezant omop mijn gemakske langs de grootste parking van den belgiek te rijden (ring van A'pen :P ).
@cvvracing: ferm machientje =D>
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

Willy D wrote:Wel plezant om op mijn gemakske langs de grootste parking van den belgiek te rijden (ring van A'pen :P ).
Wel spijtig dat dat fietspad regelmatig wordt onderbroken.
Van mij mogen ze dat gerust een paar keer ondertunnelen.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Petrol wrote:
Willy D wrote:Wel plezant om op mijn gemakske langs de grootste parking van den belgiek te rijden (ring van A'pen :P ).
en ook graag die achterlijke 90° bochten verwijderen die ge niet kunt pakken rapper dan 6km/h... wij zijn geen wandelaars hé [-X [-X
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

Petrol wrote:
inderdaad! ik heb al eens een paar keer een mail/brief gestuurd naar de minister voor de 'ontsluiting van de ring' voor de fietsers. zonder veel resultaat. je moet maar eens bekijken hoeveel omweg je moet maken om de aansluiting vd E313 te ontwijken.

het is natuurlijk al bij het ontwerp fout gelopen. ik vind het altijd ongelofelijk hoe ze er in slagen naast een kaarsrechte snelweg duizend bochten, hellingen en kruispunten voor de fietsers te steken. :(

maar alles natuurlijk beter dan door de stad!
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

ivo wrote: Het is ondertussen wel wetenschappelijk bewezen dat je er alleen maar vermoeidheid mee opspaart en niet veel meer.
Verder heb ik na drie jaar dagelijks op en afgerij aan den lijve kunnen ondervinden dat ik nu idd uuuuren kan rijden zonder moe te worden (basisconditie dus) maar verder niks meer in huis heb.
Als je om 05:15 uur al op je fiets ben je al lang blij dat er geen konijn onder uw wielen terecht komt laat staan dar je gaat stoempen en variaties inlassen in je ritje. En als je dan om 20:00 uur thuiskomt heb je gewoon geen tijd (en goesting) meer om nog aan een gerichte training te beginnen. Die 2 uur per dag ben ik dus gewoon kwijt, die kon ik anders aan een gericht trainingsschema besteden. Overigens lig ik daar niet (meer) wakker van.
Oververmoeidheid en overtrainen komen inderdaad al snel om de hoek loeren. Nu ik onder stoom begin te komen draai ik weken van 400 à 500 km, waarvan 300 km W-W. Zaterdag toch duidelijk gemerkt dat er iets scheelt. Hartslag kwam bij klimmen waar ik normaal gezien vlot de 180-190 bmp haal, nu niet boven de 170 uit. Voor mij een duidelijk signaal om het wat kalmer te doen. Vandaag wel weer met de fiets naar het werk, maar dan wel als herstelrit. Morgen carpool ik met de vriendin zodat de benen wat kunnen rusten. Want trainen is ook rusten, iets wat ik in al mijn gedrevenheid wel eens durf te vergeten.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Yep, overtraining.

'k Neem nu de paasvakantie rust, enkel in 't weekend (maar dan ook elke dag) en misschien nog eens op woensdag.

Even het intensief duurvermogen terug opbouwen, dat gaat niet met tussendoor ook nog naar het werk te peddelen.
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

@ cvvracing
wat ik mij altijd heb afgevraagd, is het in de zomer niet heel warm in zo'n ding zonder 'wind-koeling'?

Verder, prachtig ding. =D>
Post Reply