Hoe is de waterdichtheid van de Garmin Edge 305?
Ik heb de mijne de laatste keer op de fiets laten zitten en dus een weekje in de (droge) schuur laten staan.
Nou zag ik een vochtzweem onder het schermpje zitten. Dus even op een droge & warme plaats gelegd. Nu zie ik niks meer, maar ik maak me wel wat zorgen over de dichtheid.
Hebben jullie ervaringen?
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Is deze oplossing nu voldoende om te navigeren op een MTB track?
http://www.marengo-ltd.com/gps/
Ik kan er toch niet helemaal goed aan uit.
Ben ik iets verder met dat kruimelspoor, of kan je daar eigenlijk niets mee aanvangen?
Als ik verloren ben gereden, is er dan ook een "keer-terug-naar-startpunt" funktie?
http://www.marengo-ltd.com/gps/
Ik kan er toch niet helemaal goed aan uit.
Ben ik iets verder met dat kruimelspoor, of kan je daar eigenlijk niets mee aanvangen?
Als ik verloren ben gereden, is er dan ook een "keer-terug-naar-startpunt" funktie?
@ Bitman,
als je een rit reed kan je die opslaan en later opnieuw rijden, ben ik zelf ook van plan, je hebt immers automatisch een kruimelspoor gemaakt en via ditzelfde spoor ga je de route rijden, het is wel een beetje wennen in het begin , kwestie van de juiste schaal in te stellen, dan kan je mooi zien wanneer je moet afslaan en zo, het is geen turn by turn systeem maar dat heb je ook niet nodig, Wanneer je de track verlaat word je verwittigd en dan keer je om het spoor opnieuw aan te pikken, heel handig dinb, ikzelf het de forerunner ipv de edge, is kleiner scherm en lukt prima.
als je een rit reed kan je die opslaan en later opnieuw rijden, ben ik zelf ook van plan, je hebt immers automatisch een kruimelspoor gemaakt en via ditzelfde spoor ga je de route rijden, het is wel een beetje wennen in het begin , kwestie van de juiste schaal in te stellen, dan kan je mooi zien wanneer je moet afslaan en zo, het is geen turn by turn systeem maar dat heb je ook niet nodig, Wanneer je de track verlaat word je verwittigd en dan keer je om het spoor opnieuw aan te pikken, heel handig dinb, ikzelf het de forerunner ipv de edge, is kleiner scherm en lukt prima.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
bij mijn weten wordt je bij de edge niet verwittigd als je de track verlaatfargo wrote:@ Bitman,
en ja kan de rit die je gereden hebt achteraf terug inlaten en dan heb je een dikke lijn ipv het kruimelspoor
stippellijn of niet is mogelijk kan ik niet bevestigen en is dan ook onbelangrijk item , ik heb een forerunner 305 en mij is verteld dat de edge dezelfde eigenschappen heeft als de forerunner, alleen is het scherm is groter bij de edge,
stippellijn of niet, ik kan het traject heel goed volgen zonder probleem.

stippellijn of niet, ik kan het traject heel goed volgen zonder probleem.
Klopt, u moet zelf navigeren, u ziet immers het spoor uit uw scherm schuiven als u het verlaat, dan kan u keren om de route te volgen, eens er terug op dan krijgt u het berichtje... heel zelden krijg ik de melding, u verlaat het traject, maar na enkele secondes zit ie er weer op, ergens een bug of probleem met positioneren sat.Joriz wrote:Als ik te veel afwijk van een voorgeladen track geeft hij na een tijd de melding "Van koers" ofzoiets. Zit je weer op de track geeft hij aan "rit gevonden".Headshot wrote:bij mijn weten wordt je bij de edge niet verwittigd als je de track verlaat
Maar ik ben tevreden over de forerunner, mogelijk koop ik nog een edge.
Ik wens een Edge 305HR aan te kopen voor een klant.
Deze moet dienen als fietscomputer en als trackbackfunctie op de weg (per fiets on road).
Nu stel ik mij hierbij 2 vragen:
- Is de Edge goed te gebruiken als fietscomputer zonder snelheidssensor, m.a.w. is de snelheidsmeting met de gps accuraat genoeg of is de bundel (incl. snelheidssensor op wiel) de meerprijs waard (een cadanssensor is eigenlijk niet nodig maar een snelheidssensor is niet los te krijgen op de Edge).
- Persoon wil hem ook gebruiken om de weg terug naar huis te vinden gezien hij een slecht oriëntatievermogen heeft. Dus kan met dit toestel eenvoudig na het beëindigen van een fietstocht een trackback naar het startpunt geactiveerd worden?
Ik weet dat er een trackback functie opzit maar is deze eenvoudig te gebruiken?
En moet je ook steeds terugkeren via de reeds afgelegde weg (zuivere trackback dus) of kan je ook via de korste weg terugkeren naar je startpunt (ik vrees van niet gezien het toestel geen kaarten heeft).
Deze moet dienen als fietscomputer en als trackbackfunctie op de weg (per fiets on road).
Nu stel ik mij hierbij 2 vragen:
- Is de Edge goed te gebruiken als fietscomputer zonder snelheidssensor, m.a.w. is de snelheidsmeting met de gps accuraat genoeg of is de bundel (incl. snelheidssensor op wiel) de meerprijs waard (een cadanssensor is eigenlijk niet nodig maar een snelheidssensor is niet los te krijgen op de Edge).
- Persoon wil hem ook gebruiken om de weg terug naar huis te vinden gezien hij een slecht oriëntatievermogen heeft. Dus kan met dit toestel eenvoudig na het beëindigen van een fietstocht een trackback naar het startpunt geactiveerd worden?
Ik weet dat er een trackback functie opzit maar is deze eenvoudig te gebruiken?
En moet je ook steeds terugkeren via de reeds afgelegde weg (zuivere trackback dus) of kan je ook via de korste weg terugkeren naar je startpunt (ik vrees van niet gezien het toestel geen kaarten heeft).