Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Verkoop hier je komplete bike of het frame apart.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

negatieve ervaring met janman. een crank gekocht. probleem 1: geen kettingbladboutjes. probleem 2: crank gescheurd. probleem 3: zou ik er nog steeds 75€ voor moeten betalen. [-X

en nu weet ik zeker dat de crank gescheurd was VOOR ik ze gemonteerd had!
deze foto is van toen ik het pakje net had geopend. de scheur is in de omgeving van het gat van de pedaal (van de crank zonder blad).
Image
Last edited by daelman on Wed 28 Feb 2007 19:29, edited 2 times in total.
Cherub
Mountainbiker

Post by Cherub »

Flip FSR ge doet me :oops: 8)

Het is niet alleen een goede mod(d)e(rh)ater maar ook een zeer goede inpakker. Thx voor de mooie stickers :wink:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

daelman wrote:negatieve ervaring met janman. een crank gekocht. probleem 1: geen kettingbladboutjes. probleem 2: crank gescheurd. probleem 3: zou ik er nog steeds 75€ voor moeten betalen. [-X

en nu weet ik zeker dat de crank gescheurd was VOOR ik ze gemonteerd had!
deze foto is van toen ik het pakje net had geopend. de scheur is in de omgeving van het gat van de pedaal (van de crank zonder blad).
Hier komt het volledige verhaal:

Arne had graag deze cranks van mij gekocht. Ik heb ze dus aan hem verkocht. Alles was in orde voor hem. Ik heb thuis de cranks gedemonteerd van mijn corratec. Deze wordt haast dagelijks bereden op mijn rollen btw. Ik heb de cranks gedemonteerd, kettingbladen eraf, pedalen eraf. Daarna de cranks in een zeepbadje gelegt en vervolgens opgeblonken. Nog steeds geen scheurtje gevonden. Indien dit wel het geval was had ik ze zeker niet verkocht. Dus volgens mij stond er helemaal geen scheurtje in.

Vervolgens heb ik de cranks naar Arne gebracht. De verzendkosten waren teveel dus heb ik de cranks naar hem gedaan. Doordat ik een drukke week had, moest ik ze wel in het weekend brengen ofwel verzenden (maar dat was te duur). Er was niemand thuis dus heb ik het pakje gewoon achteraan in de tuin gezet. Ik doe de cranks dus gratis naar Arne. Ik vertrouwde op een vlotte deal, dus hij moest het geld maar eens overschrijven als hij tijd/geld had.

Arne opent het pakje en ziet alles mooi zitten. Alles is gedemonteerd, dus gebreken moeten onmiddelijk opvallen. Het is onmogelijk dat hij alles niet eens goed bekeken heeft. Tijdens het installeren op de trapas en van de pedalen moet je oog toch wel eens 1 keer op die gigantische scheur gevallen zijn. Arne monteert alles en gaat vervolgens biken.

Hij komt thuis, poetst zijn fiets en stelt vast dat er een scheur in de trapper is. Waarom hij dit nog niet eerder gezien heeft is me een totaal raadsel?

Na 4 dagen komt hij nu af met een foto waarop wel degelijk een scheur te zien is. Maar is deze foto voor of na de (de)montage genomen? :drunk:

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid schep. Ik heb nog nooit geen enkele negatieve reactie gehad en dan komt nu zoiets. Ik weet wel dat het de laatste keer is dat ik iets verkoop zonder meteen geld te vragen....

Extraatje:

Arne is blijkbaar niet met overschrijvingen bekent. Hij komt dus het geld in de brievenbus steken. Tijdens dat ik les heb ontvang ik een sms dat het geld in een enveloppe in de brievenbus zit. Ik kom thuis, niet te vinden in de brievenbus. Na wat heen en weer gsms blijkt dat Arne het geld gewoon het geld in een verkeerde brievenbus heeft gestoken. #-o

Oja, als geste heb ik Arne 15€ korting gegeven.

Als er effectief iets met de crank mis geweest moetst zijn had ik ze in ieder geval niet verkocht!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Hmm ja foto voor of na de demontage, valt door ons niet over te oordelen.. Aangezien de tijd op Arne's camera blijkbaar niet ingesteld was, kan niemand zeggen wanneer de pics nu echt genomen zijn..
Ik ben blij dat je zo snel gereageerd hebt, en hoop dat er snel een oplossing uit de bus komt.
Ik begrijp uiteraard Arne, maar wil best geloven dat je ter goeder trouw bent.
Ik denk dat dit iets is waar jullie over moeten overeenkomen, zolang Arne geen bewijs heeft van hoe die dingen zijn afgeleverd kan niemand jou uiteraard beschuldigen.
Vraag me alleen ook nog af hoe een dergelijke scheur uberhaupt in een crank terecht komt...

Ik hoop dat je er uit raakt.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Hubertje wrote:.. Aangezien de tijd op Arne's camera blijkbaar niet ingesteld was, kan niemand zeggen wanneer de pics nu echt genomen zijn..
Al staat er de tijd nog bij. Op 2 minuten heb je zoiets 2 dagen teruggedraait #-o
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

lol. True, maar als eerlijke koper doe je zoiets ook niet.
Is in alle geval NIET het geval.
Nu ja, niemand van ons is geplaatst om te oordelen denk ik..
Heb jij geen duidelijke pics van toen de crank bij jou vertrok btw, om ze hem te laten zien?
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Een kleine voorzichtige diagnose:
Daelman, zou het niet kunnen dat je het pedaal ietsiepietsie veel te vast gedraaid hebt? Het lijkt me echt zo'n "power"barst...
En zulk licht materiaal is nu eenmaal wat zwakker dan de gangbare traparmen, leve de momentsleutel :roll:
Ik wil hier geen partij trekken, maar als mod en Jan kennende kan ik me niet voorstellen dat hij zulke zaken defect zou verkopen [-X
Shiet mij nu niet dood hé [-o<
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Kheb 'm ook gevraagd of 'm de pedaal niet te vast had gedaan..
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Mij lijkt het wel raar dat een crank barst door te hard aan te draaien vd pedalen.. :-?
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd, dat was ik ook al aan het denken.
Post Reply