Merida TFS 900 Magura of Disc

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Tom VP wrote:Ik ben ook geïnteresseerd in de TFS 900 Magura.
Zijn er hier mensen die met deze fiets rijden en positieve/negatieve opmerkingen hebben? Enige ervaringen/opmerkingen in verband met de vork?

En wat zijn de 'alternatieven' voor deze fiets, fietsen dus met gelijkwaardige afmontage die 'beter' zouden zijn?
Ik ben heel content met de fiets. Juist de pedalen (M505) stellen niet zoveel voor. Die ga ik veranderen door 540's. Voor de rest een zalige fiets =P~
Nicksxf
Mountainbiker

Post by Nicksxf »

Hey

Ik zie hier vanalles staan van 10 tot 15 % korting , in welke winkels gaan jullie dan ?

gr Nick
The natural
Mountainbiker

Post by The natural »

Heb mij na enkele weken bedenktijd (http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=31720) een Merida tfs 900 - v-brake aangeschaft voor 960 EUR (korting 20%) - dealer in Kalken (Oost-Vlaanderen).

Enkel pedalen (M505) vervangen door M540
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nicksxf wrote:Hey

Ik zie hier vanalles staan van 10 tot 15 % korting , in welke winkels gaan jullie dan ?

gr Nick
Zelfs in uw eigen buurt vind je 15% korting als standaard op Merida en Scott.
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

bij een upgrade naar de reba vermoed ik dat je wel naar de 85mm veerweg moet grijpen ipv de beter te verkrijgen 100mm? standaard zit er nl een 80mm op.
Nicksxf
Mountainbiker

Post by Nicksxf »

Welke keuze van vering is het best om niet teveel moeten op te leggen

Om de Manitou Relic naar een RS reba race te laten veranderen zou 250 eur extra zijn .

Maar kan iemand hier vertellen of de RS tora 318 of Recon 351 beter zijn als de Manitou en is dit prijslijker dan de reba race ?
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Ik heb een Tora 318 en tot hier toe heel tevreden.
Hoe deze zich gedraagt t.o.v. van die manitou weet ik niet.
Hetgene ik me wel afvraag is: zijn die manitou's nu niet verbeterd (is toch niet meer dezelfde als op de special edition van vorig jaar?) en zo slechte vorken zijn dat nu toch ook niet?
Post Reply