04/03/2007 Boerderijentocht Anzegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

nebraz M/29j. wrote:wij zijn ook zeker van de partij voor de 55km. Groeten nebraz
@Rock Rider, je hebt er nog altijd één te goed van mij.
Yep, ben da nog nie vergeten zunne... #-o
Ik ben er aanwezig vanaf ongeveer 6u30 en vertrek omstreeks 8u - 8u30 om de tocht zelf ook eens te rijden... :wink:
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

Heeft iemand tips voor bandenkeuze...
De laatste tocht die ik in de streek maakte was die van ooigem en het was toen prachtig weer , al paar dagen droog , en vrij veel verhard...
Mijn RR waren een goede optie
Vorig weekend in Merelbeke was het andere koek in de modderstroken.

Hoe zit het met deze tocht qua percentage onverhard ? En gezien de weersvoorspelling vrij veel regen voorspelt..

Wat is jullie bandenkeuze voor dergelijke TT/omstandigheden ?
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Zullen er ook zijn , waarschijnlijk vertrek rond 8u30. Komen af met de mtb vanuit Kluisbergen en met nieuw zadel (zadel afgekraakt tijdens mtb-orgasme in Allennes-les-marais).
Hopelijk doet het poepke geen zeer, heb een ultralight gaan halen vandaag bij Van-eyck.
Gezien de weersomstandigheden en de Anzegemse kleigrond belooft het een deftig plakparcours te worden. Hopelijk rijdt er weer geen in de vijver zoals een 2-tal jaar geleden toen we daar ergens op een strook reden rond een vijver.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

eskimo1973 wrote:Heeft iemand tips voor bandenkeuze...
De laatste tocht die ik in de streek maakte was die van ooigem en het was toen prachtig weer , al paar dagen droog , en vrij veel verhard...
Mijn RR waren een goede optie
Vorig weekend in Merelbeke was het andere koek in de modderstroken.

Hoe zit het met deze tocht qua percentage onverhard ? En gezien de weersvoorspelling vrij veel regen voorspelt..

Wat is jullie bandenkeuze voor dergelijke TT/omstandigheden ?
Ik vermoed als je deze tocht met RR wilt rijden je beter kunt gaan schaatsen naar de ijspiste in Gullegem zal ongeveer hetzelfde gevoel geven. "Dancing on klei". Ik heb momenteel Specialized Pro Fast Trak opliggen en dat gaat redelijk goed , geraak er overal mee door , idem voor mijn MIchelin XLs .
Er is nog veel beter voor de huidige weersomstandigheden (smaller en meer toppen) maar het moet nog een beetje vooruit gaan ook op asfalt.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

De juiste keuze van banden zal waarschijnlijk een super-modderband zijn?
Ben nog op zoek achter een paar goei botten om door de shit te rijden,
en ook achter nen goeien tractor om te gaan ploegen daar! :roll: :wink:
Pietje
Mountainbiker

Post by Pietje »

Als ze maar niet door een afgereden maisveld sturen... :roll:
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

zwiebertje wrote:De juiste keuze van banden zal waarschijnlijk een super-modderband zijn?
Ben nog op zoek achter een paar goei botten om door de shit te rijden,
en ook achter nen goeien tractor om te gaan ploegen daar! :roll: :wink:
Ik kan -zonder wereldwonder- niet komen, maar vorige week heb ik in merelbeke door de scheldemeersen geploegd met mijn nieuwe michelins: xcr mud. Voor 3 bar, achter 2.5.
Daarmee ben ik overal probleenloos doorgekomen. Ik heb wel wat te vlug moeten starten omdat de andere herders enkele minuten voor mij gestart waren, maar op 2uur en 6 min zat die tocht erop. En de eerste twee herders hadden.... XCR-mud banden op! (dan vergeet ik wel te vermelden dat we op het einde nog Ben en Vincent voorbijreden die een kettingbreuk ah herstellen waren, maar ja dat zijn details zeker...)
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

Vuul vintje en ikzelve zullen ook van de partij zijn, welliswaar als 1 van de laatsten want mijne copain moet werken tot 10u en we moeten dan nog vertrekken van uit Roelers. Dus peize da de meeste forumbikers al naar huis zullen zijn als wij nog aan den apres moeten beginnen.
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

@ Jootje.... Ja dat was een tweede kettingbreuk van mijne mud bike die we aan het herstellen waren op één km :evil:
De mxcr's hebben het bij mij ook goe gedaan.
Onze mooie voorsprong van ne min of 2 van mij en Ben op de andere herders smolten weg als sneeuw voor de zon.
Maar was een mooie afsluiter van het seizoen.
Funny Biker
Mountainbiker

Post by Funny Biker »

http://www.vba.be/Extra/Overzichtb/index.html

Hier heb je een mooi overzichtje van deze tocht.
Post Reply