C2C 2007 (Pyreneeën)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Rein wrote:De acuerdo, no me importa como llegue, si en coche o por correo
Yo pagare los gastos
Dime que es lo que prefieres,

Rein

PS : Antwoordtekstje gemaakt with a litte help from my friends
ol wuk daj zehd ziej zelve
Rein
Mountainbiker

Post by Rein »

Dag Pieter,

wanneer ga je nog eens op berenjacht? Zou misschien eens willen meegaan ...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Rein wrote:Dag Pieter,

wanneer ga je nog eens op berenjacht? Zou misschien eens willen meegaan ...
binnenkort, zie mailtje...
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ondertussen kun je het programma van de nieuwe CTC 2007 terugvinden op www.mtb.be

Bij mij is het ook een droom om dit traject ooit eens af te leggen. Alleen vrees ik dat mijn fysiek momenteel onvoldoende is.
- En hoe bereid je je eigenlijk het best voor op zo'n coast to coast?

- Verder vrees ik ook dat mijn fiets een update nodig zal hebben. Zonder schijfrem en geen full-suspension is dergelijke uithoudingstocht wellicht extra zwaar.
mtb grietje

Post by mtb grietje »

WoodWheel wrote:Ondertussen kun je het programma van de nieuwe CTC 2007 terugvinden op www.mtb.be

Bij mij is het ook een droom om dit traject ooit eens af te leggen. Alleen vrees ik dat mijn fysiek momenteel onvoldoende is.

- Verder vrees ik ook dat mijn fiets een update nodig zal hebben. Zonder schijfrem en geen full-suspension is dergelijke uithoudingstocht wellicht extra zwaar.
Fysiek voorbereiden: hangt er maar van af of je alles wil racen of ook wat genieten. Tis niet dat je je eigen tempo niet mag/kan rijden, he... Tis vakantie!

En over je bike: bij ons was er enkele jaren geleden een man bij die met een vaste voorvork reed en die alles prachtig heeft gedaan. Zonder er vergeten bij te vertellen dat hij in een vorig leven een zeer begenadigd veldrijder is geweest, is het dus duidelijk mogelijk! Maar ja, een fully en schijfjes maken het geheel stukken comfortabeler... Wat Koen intussen wel kan bevestigen, denk ik, met die Cannondale?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

WoodWheel wrote:Ondertussen kun je het programma van de nieuwe CTC 2007 terugvinden op www.mtb.be

Hoe voorbereiden... ? Tja... er bestaan trainingsprogramma's genoeg om je op X aantal maanden fysiek voor te bereiden. Maar de fysiek is niet het enige hoor. En het kan ook met een zwaar gebrek aan fysiek, verleden jaar nog maar eens bewezen in de vorm van mijn broer.
Die fietste zelden, geregeld drie km naar zijn werk heen en terug, niet meer.
In juni vorig jaar heeft hij geïnvesteerd in een goeie fully en is beginnen rijden. Niet gericht trainen, gewoon tochtjes op de bike en naar ik meen zelfs niet eens wekelijks !

Half september, luttele drie-en-een-halve maand later was het dan zover: de CTC, nieuwe editie. Die is fysiek en technisch een pak zwaarder dan de oude route, 't is een tocht die ik zonder voorvering trouwens absoluut afraad. Een fully hoeft niet, maar voorvering wel !

Welnu, mijn broer heeft volgens mij afgezien dat het niet meer mooi was, maar hij heeft op een paar shortcuts en een snipperdag na wegens buikgriep (kleine epidemie in de groep !) zowat alles gereden. En ik denk niet dat er iemand met een grotere smile rondliep dan hij :-). Die kwam geregeld compleet uitgeteld toe en en het eerste wat eruit kwam was "fantastisch...".

Het kan dus ook met een basisconditie en weining mtb ervaring. Dat moet je dan wel compenseren door je instelling en een karakter in gewapend beton.

Maar een goeie combinatie van beiden is natuurlijk ideaal: een goeie fysiek, een goeie techniek of de wil om bij te leren en mentaal gereed zijn voor de uitdaging.

Dus, en ik heb dit al véél herhaald, als je al een tijdje wekelijks fietst en je kan die frequentie in de paar maanden voor vertrek opdrijven naar twee of drie keer per week - met minstens één straffe tocht per week - dan ben je er fysiek gereed voor. Mentaal... da's iets anders.

Ga er gewoon van uit dat je veel en serieus zal afzien :-D, da's de gezondste instelling. Indien het effectief zo blijkt ben je er mentaal klaar voor.
En moest blijken dat je hoofdzakelijk al fluitend je bike over de rotsen stuurt en sleurt, dan zal je dat zeker niet erg vinden maar toch gereed zijn voor de mindere momenten.
jero
Mountainbiker

C2C 2007

Post by jero »

wat Koen zegt kan ik alleen maar bevestigen... Ik was 1 van de gelukkigen om de editie 2007 te mogen meemaken en volgens mij is er maar 1 magisch woord; doseren!!! Als je je eigen lichaam een beetje kent moet je vooral daarnaar luisteren; nooit een trap teveel geven om een ander te kunnen volgen en altijd je eigen tempo rijden...
Op die manier zorg je ervoor dat je jezelf niet helemaal in de vernieling rijdt. En na verloop van een aantal dagen vind je echt wel iemand die hetzelfde tempo rijdt en waarmee je dus wel samen kunt blijven.

En als je dat te eenzaam vindt; bij dergelijke prestaties wordt het groepsgevoel echt wel groot. De groep 2007 hangt nog steeds erg aan elkaar en maakt volop plannen om samen andere dinges te biken. Kijk maar eens op het forum van ElCaminoLoco...
jero
Mountainbiker

C2C 2007

Post by jero »

wat Koen zegt kan ik alleen maar bevestigen... Ik was 1 van de gelukkigen om de editie 2007 te mogen meemaken en volgens mij is er maar 1 magisch woord; doseren!!! Als je je eigen lichaam een beetje kent moet je vooral daarnaar luisteren; nooit een trap teveel geven om een ander te kunnen volgen en altijd je eigen tempo rijden...
Op die manier zorg je ervoor dat je jezelf niet helemaal in de vernieling rijdt. En na verloop van een aantal dagen vind je echt wel iemand die hetzelfde tempo rijdt en waarmee je dus wel samen kunt blijven.

En als je dat te eenzaam vindt; bij dergelijke prestaties wordt het groepsgevoel echt wel groot. De groep 2007 hangt nog steeds erg aan elkaar en maakt volop plannen om samen andere dinges te biken. Kijk maar eens op het forum van ElCaminoLoco...
napoleon
Mountainbiker

Post by napoleon »

ciao a tutti,

dat is hier een postje op de C2C eens extra in de verf te zetten want it is zeer zeker een tocht dat meer dan de moeite is, 't is eigenlijk een must, bij mij kriebelt het terug om een legendarische tocht te maken met de makkers van 2006 dus als je dit leest of ziet check www.mtb.be of www.vvvdr.be eens om je mentaal voor te bereiden. en die fysieke conditie... die hebben we ginder gekregen en niet op voorhand, we hadden een aantal tochtjes gedaan maar ik herrinner me dat ik eind augustus ter voorbereiding eens ein de ardennen ben gaan fietsen en na 55 km stikkapot zat, denkende dat ik die 15 dagen nooit zou overleven maar zoals mijn schoonbroer jero beschreef doseren, doseren en doseren,... de eerste week trainen voor de tweede week door te komen

groeten napoleon.

Image
gaatje
Mountainbiker

Post by gaatje »

Doseren dus van in 't begin. Dat klopt wel in 2005 vroeg ik me na 5 dagen af wat er zo plezant was aan MTB-en en of dat nu echt moest.

Nu een MTB lichter kan ik mijn speeksel amper binnen houden bij het bezien van de foto's en flimkes. Ondertussen als 9-de ingeschreven.

Ik heb ondertussen in googlemaps de verschillende halteplaatsen gezet, met volgende link zou het satelietbeeld moeten kunnen zien.

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&m ... &hl=nl&z=7
Post Reply