Is er hier niemand van de organisatie die het "aangepaste" parcours wat kan toelichten????
Nieuwpoort zit er waarschijnlijk niet meer in ????
Wordt er nog een stuk langs het strand gereden ???
03/03/07 Koksijde
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- neverest
- Mountainbiker
Met mtb club Neverest werken wij mee met de sportdienst van Koksijde om de toertocht te organiseren. Parcours is inderdaad gewijzigd in vergelijking met de voorgaande jaren. Vooreerst is de inschrijving niet meer in Oostduinkerke wegens onbereikbaarheid door wegenwerken, maar in Koksijde dorp. Vandaar zit er in de beginfase nogal veel asfalt in om tot in Nieuwpoort te raken. Er valt wel een heel stuk in Nieuwpoort weg doordat we nu tot in De Panne rijden, er zit nog steeds een stuk strand in vanaf surfclub Windekind tot aan de Cottagelaan in Oostduinkerke. Vandaar blijft het parcours grootendeels hetzelfde als de voorgaande jaren al word er nu wel van in St-Idesbald doorgereden naar de Panne. Ik kwam in de verkenning voor de langste afstand op ongeveer 55km uit en er zit toch heel wat variatie in. Beginfase richting Nieuwpoort, vooral veldwegels en bij hevige regenval genoeg modderstroken, daarna strand gevolgd door de bekende duinenwegels en bij het naderen van De Panne weeral wat modderstroken. Voor elk wat wils dus. Over het algemeen vind ik het zeker een even mooi parcours als de voorgaande jaren... Zal met fiets op het parcours aanwezig zijn samen met een 6-tal Neveresters om de bepijling gedurende de ganse dag te controleren, want er zijn altijd wat plezanterikken die het leuk vinden om pijltjes te verdraaien of weg te gooien.. Tot dan...veeteeteetje wrote:Is er hier niemand van de organisatie die het "aangepaste" parcours wat kan toelichten????
Nieuwpoort zit er waarschijnlijk niet meer in ????
Wordt er nog een stuk langs het strand gereden ???
-
eddy caesar
- Mountainbiker
Post by eddy caesar »
kun je echt niet inschrijven tot 14u want ik kan er niet geraken tegen 13u anders moet ik naar westrozebeke wat een degelijke concurrent is
-
ostendbiker
- Mountainbiker
de watersporters
Post by ostendbiker »
yep yep
verleden jaar gereden ,dus dit jaar zeker van de partij met onze crew www.vvwinout.be
groetjes tony
verleden jaar gereden ,dus dit jaar zeker van de partij met onze crew www.vvwinout.be
groetjes tony
- neverest
- Mountainbiker
Die vraag zou je beter naar de sportdienst van Koksijde doormailen Eddy. Weet enkel dat een gewone vrijetijdsbiker voor een goede 50 km er tussen de 2 en de 3u zal overdoen. En nadien dient het parcours dezelfde dag nog volledig afgebroken te worden voor het donker is. Plus dat het tegen dan al lang hoog water is en je het stuk strand mag vergeten. Duinenstroken zijn er echter nog genoeg.eddy caesar wrote:kun je echt niet inschrijven tot 14u want ik kan er niet geraken tegen 13u anders moet ik naar westrozebeke wat een degelijke concurrent is
Ter info : de omloop is volledig veranderd en heel afwisselend. In het begin (eerste 5 km) is er redelijk veel asfalt, maar dan is het constant afwisselend bos, polderdreef, strand, duinen met enkele technische stukjes, dit tussen De Panne en Nieuwpoort. De omloop is in principe 100 % berijdbaar. Er zijn 3 bevoorradingen op de langste afstand (53 km). Er kan ook 15 km of 30 km gereden worden, dus spek voor ieders bek. Er is een tombola onder de deelnemers met voor 5000 Euro naturaprijzen. Douches en Bikewash beschikbaar. Let wel: Start dit jaar aan de sporthal te Koksijde-Dorp. Mogelijkheid tot starten reeds vanaf 8.30 h.