25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

amai... twas inderdaad de moeite! Wij waren wat later vertrokken (+ verkeerd rijden met een gps moet ook kunnen) en hierdoor hadden wij bijna het parcours voor ons alleen!
Ikzelf heb in het begin al direct moeten lossen - wind op kop is niets voor mij en ik ben een dieselke - en hierdoor een stukje alleen gereden en dan nog gemist in de bepijling... :roll:
na de brug niet gezien dat het daar direct naar rechts was en doorgereden naar de bevoorrading!? Kvond het al eigenaardig dat Voltman nergens te bespeuren was en dan maar terug gekeerd om dan tot de conclusie te komen dat het de bedoeling was om 1st het bos te doen en daarna de bevoorrading!!!
voor de rest kan ik mij alleen maar aansluiten bij alle bovenstaande commentaren... =D>
aja, voor ik het vergeet: hierbij een oproep aan allen die misschien toevallig een plastic zakje hebben zien liggen met een paar (zeer vuile) Specialized schoenen en overtrekbotjes! BEN ZE DAAR VERGETEN NONDE***JU!
Heb gebeld naar de organisatie maar die vinden enkel een paar Decathlon schoenen terug... #-o
Kmoe wel zeggen, bijna iedereen was al weg toen wij vertrokken dus denk ik eigenlijk dat mijn oproep jammer genoeg niet veel zal uithalen ... :(
Da komt ervan hé, die ijskoude douche heeft mijn verstand verlamd (hopelijk een tijdelijk fenomeen) ](*,) ... wat was ik weer aan het schrijven...? :wink:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

filiberke wrote:Alleen jammer dat er bij de eerste pasage van het bos een raketman dacht dat het parcour van hem alleen was [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X zo de andere bikers in gevaar brengen heb ik nog niet veel gezien,jammer jammer dit moest er toch even uit.
Heb ook zwaar in de remmen gemoeten voor een Raketman, hopelijk was het enkel die ene! Kon het al niet laten om ze erop te wijzen aan de bevoorrading, maar ja, je hebt gelijk, dit moet ook eens gezegd worden.
unitas
Mountainbiker

tt allenes

Post by unitas »

the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Man, man, man ongelofelijk, zelden z'on off-road percentage meegemaakt, dit was echt mountainbiken op het scherp van de snee.

Om 08h00 in ingelmunster vertrokken met davy,speedy,mr.t. en moozemeiske, eventjes misreden maar toch de weg gevonden, bij aankomst heel hartelijk ontvangen door onze franse broeders, en toen konden we van start, mr.t.,speedy en davy waren vrijwel meteen uit ons zicht verdwenen, ik hield moozemeiske gezelschap en maakte nu en dan tijd voor een fotootje.

Wat we daar voorgeschoteld kregen de off-roads volgden elkaar constant op en kasseien in ware paris-roubaix stijl, man man wa amuseerde ik me, toen ik na 18 km "basé de wingles" bereikte, zag ik dat moozemeiske nie meer mee was, ik besloot het bos te doen en te wachten aan de bevoorrading, maar da bos de max gewoon, nog nooit zoiets meegemaakt, nijdige klimmetjes en spectaculaire afdalingen en dit voor 10 km de max gewoon.

Na een tijdje gewacht te hebben aan de bevoorrrading op moozemeiske en ze nie afkwam besloot ik kalm door te rijden, ik was nog maar net gestart toen ik hoorde roepen " hé volty", t,was moozemeiske blijkbaar had ze aan de brug rechtdoor gereden en zo eerst de bevoorrading genomen en dan het bos.

Ook nu terug constant off-road, en toen we aan het klimmetje kwamen met de trapjes ernaast wilde ik proberen via de trapjes, had dit beter niet gedaan want even verder lekke band, dit vlug hersteld en aan de splitsing gekozen voor de 40 km, want het was al laat en ik moe teogeven, k'zat er niet door maar voelde de benen toch wel.

De fiets niet afgespoten te lange rij en de douches waren koud maar da deerde mij nie echt, kan daar nog goe tegen, nadien kregen we uiensoep zoveel we wilden, een half stokbrood, een consumatie en de organisatie trakteerde ons nog op schuimwijn en dit alles voor 3,5€. Daarna nog nen leffe gedronken waarna het huiswaarts ging.

Prachtige tocht hier kom ik zeker nog terug.

Greetings the voltman
veeteeteetje
Kerstman

Re: tt allenes

Post by veeteeteetje »

unitas wrote:foto's op www.flandrien.be
Reportage van André Tignon waar ik over sprak.
Is blijkbaar nog niet helemaal volledig want alle foto's staan er nog niet op.

Toch al enkele mooie plaatjes te bewonderen :

Casper(voor -en achterkant),Katrien20 en de gezamelijke forumbikers aan de bevoorrading,.....
=D> =D> =D>
Brozie
Mountainbiker

Post by Brozie »

niet veel meer toe te voegen aan bovenstaande commentaren - idd prachtige tocht meegemaakt =D> =D> =D> 'k Moet wel zeggen dat "l'homme au marteau" daar in Frankrijk precies ne zwaardere hamer heeft dan bij ons. Ik ben hem niet alleen tegengekomen, maar hij is zelfs op mijn rug gesprongen en blijven meppen tot ik aankwam :oops:
En nog iets, eerst een goed modderbadje en dan een koud doucheke, er zijn er die daar veel geld voor geven in zo'n thalasso-centrum en wij kregen dat hier voor nieten, dus niet klagen hé mannekes [-X
Volgend jaar komen we zeker terug !!!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Woorden schieten te kort voor dit prachtig parcours. :bounce: :bounce:
Heb mij er rot geamuseerd.Na de eerste strook(waar geen einde aan kwam) een kilo'tje druk uit de banden :drunk: gelaten en had direkt een heel ander gevoel op de fiets:gedaan met glijden. :wink:
De lange forumtrein wat proberen terug aan elkaar te koppelen;maar met zo'n bende was dat wel een klein probleempje. #-o
Toen we aan ons vooraf veel besproken "bos" kwamen was het van:jawadde hier,dat is wel het aards paradijs voor de mtb'er. :P
Ons met de bende zo geamuseerd dat we het niet konden laten om het een tweede keer te doen :bounce: ;met een extra bevoorrading.
Wie dacht dat het daarna gedaan was met het mtb-plezier was eraan voor de moeite.Zoals hier al gezegd,asfalt en beton kennen ze hier nog niet zo goed(houden zo :wink: )
Bij aan komst fietske niet afgespoten(te druk) en een openluchtbaddeke gepakt(had mijn bidon "warm" water mee 8) :lol: )
Daarna met de forumbende nog ne leuken après gehad met heerlijke uiensoep en koffie(gratis a volenté),stokbrood,drankje.(en dan spreken we nog niet van de gratis schuimwijn)Die mannen en vrouwen hier staan duidelijk NIET voor hun zakken te vullen, maar voor het mtb-plezier. =D>
Leute en plezier dragen ze hier wel degelijk hoog in hun vaandel.

Volgend jaar zal ik er zeker terug bij zijn (en misschien al wel eens vroeger #-o )

Proficiat aan de inrichters =D> =D> =D> en ne dikke merci aan de "steenbakkers" =D> om ons deze tocht aan te bevelen.
marcson, the bikesons
Mountainbiker

Post by marcson, the bikesons »

Jaja rockrider,
Twas inderdaad een van de mooiste off-roadtochten in mijn MTB-repertoire.
Als ge nog zo'n tochten weet, verwittigen he !
Dan staat er ne goeie leffe aan de finish klaar !
Volgend jaar zijn 'The BikeSons' daar terug van de partij !

greets

marcson
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Man Man Man, was me da ne Zondag zeg!!
Om 6u15 opgestaan, met een halve kater :drunk:
Me zelf effen verdronken in een kuipke koud water en dan maar vertrokken
Om 7u20 al aangekomen in Allennes (samen met de meeste van de organisatie #-o )
Dan maar rustig alles uit den auto gehaald en effen de warmte van de zaal opgezocht.
Rond 10 voor acht dan maar op m'n fietske gesprongen en eenzaam aan den tocht begonnen :(
Nuja, Zo vroeg in de ochtend, alleen, door zo'n schone streek biken... der zijn minder aangename dingen in het leven!!
Het tempo waarmee de stroken offroad elkaar opvolgden was niet bij te houden, in vele gevallen was het gewoon de baan over en were 't veld in.
Deze eerste "prachtige" :bounce: :bounce: stroken waren echter nog maar een voorsmaakje van wat er nog komen zou.
Door het vroeger vertrek uur ben ik samen met enkele gasten van de organisatie (waren nog wat extra pijlen en markeringen aan het zetten =D> )aan het basin begonnen. Ze waren erg opgetogen over de grote belangstelling vanuit België.
Da BASIN, wa moe me mens daar van zeggen :bounce: =D> :bounce: =D> :lol:
Wie er niet bij was kan het niet vatten. 10 km rond draaien, klimmen, dalen, ploeteren, jumpen,... op zo'n prachtige stuk.
10 km aan 1 stuk :drunk: en dan nog te weten dat we misschien een vierde van de tracks die er lagen hebben gedaan.
Na de eerste controle die zelfs naar belgische normen meer dan geweldig was dan maar de 50 vervolgd.
De tijdsdruk begon te stijgen #-o
En wie dacht dat het bij het verlaten van het basin gedaan was [-X [-X
De stukken offroad bleven elkaar opvolgen en het waren meer dan prachtige stukken!!
Een kleine 10 km voor het einde was er nog een laatste controle waar ze precies niet gerekend hadden op ne doorgedraaide belg :evil: die thuis me een vriendin zat te wachten, voorzien van een deegrol en een chrono :-?
Ze hadden daar in het eerste half uur nog niemand verwacht, mo dan kennen ze den "duvel ut et dozeke" nog nie.
Daar nog wa tussen de kiezen gedraait, doorgespoeld en de kraan volledig opengedraait voor den laatste km's.
En da waren der naar mijn bekske zulle. Vergezeld van wat lichte regen over de "steenstraaten" gevlogen :bounce:
Wa moe ne flandrien nog meer hebben!!
Om kwart voor 11 stond ik al aan de bike wash, waar het toen nog meeviel van de drukte.
Vlug de meeste 'zalige stukken franse modder' van m'n veloke gespoten, andere kleerkes aangetrokken en terug richting België gecrossed.
Om klop 12u thuis aangekomen, moe, voldaan en khad bovendien al m'n punten 8)
want gasten op 12u30 zaten we op ons gat in Snellegem, aan tafel.

@ le gendarmerie france: tof van jullie om vroege bikers die niet op de foto's staan van de organisatie of de forum bende toch een fotoke te bezorgen #-o mo ik heb geen intresse om heb te kopen [-X [-X
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

ja er was maar één minpuntje: ook geflitst en jammer genoeg met de auto.... :roll:

maar de adrenaline van deze prachtige TT was belangrijker!
Post Reply