25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

scubaluc wrote:PAP, awel k'ben blij dat ik dit nog kan zeggen :wink:
PA, PA, PA, PA, pap

Het begint precies al een beetje beter te gaan. Alhoewel, wat is beter? Ik heb mijnen asem al terug, maar mijn kuiten zijn nog altijd pijnlijk. Ik heb al overwogen die oude krukken uit de garage te halen om rond te huppelen.
Daarjuist naar boven gegaan naar mijnen bureau om mijne computer te halen en op mijn gat terug van den trap gekomen. Dan moest ik mijn benen niet heel den tijd plooien... :oops:

De strafste rit van het seizoen so far (maar ik zei dat ook in Westouter een paar weken terug). Na 14km hadden we al wel 300 meter op de baan gereden en het is er niet beter op geworden. Prachtig stuk in Wingles, dat zeker nog bezocht zal worden door meerdere van ons. Vreemd dat het de tweede keer zo lang niet leek als de eerste keer.

Nogal een verschil met onze asfalttocht in Oedelem vorige week waar we moesten smeken voor een stukske off-road. Nog nooit zo verlangd om op een stukje asfalt te mogen rijden als vandaag. #-o #-o #-o

Jammer van het volk aan de bike-wash en de koude douche [-X anders was dit een vrijwel perfecte organisatie.

Merci les Zouaves... =D>
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Het had de afgelopen nacht wreed geregend, en dat was ook in Noord-Frankrijk goed merkbaar.
Voorzichtig achteraan vertrokken met de forumtrein (wat een imposante bende was dat voor me !), en bij de eerste modderstroken deden bijgevolg ook de eerste opstoppingen zich voor. Verder met wind op kop over de kasseien, onderweg nog een vlaagske op onze frak, en vlak voor het fameuze Bois de Wingles, toch nog even de glimmende imposante kuiten van Grote Plateau (en 'k vermoed Cowboy Peter die naast 'm fietste) van kortbij kunnen bewonderen. Daarna het bos in en meteen waren die vogels weer gaan vliegen natuurlijk, en dit keer voorgoed, hoewel ik nog net op tijd de bevoorrading bereikte om samen met de anderen alsnog op de groepsfoto te mogen.
Chapeau voor de mannen, en de vrouw (of waren 't er meer ?) die twee keer die bospassage aandeden, maar dat was alleszins niet aan mij besteed. 'k Zou al héééél blij geweest zijn als ik, zonder al te veel kloppen van allerlei hamers, gewoon de 40 km had kunnen uitrijden. Doch uiteindelijk werd ik alsnog gevloerd door de, 'met de Franse slag', aangebrachte bepijling : Soms drie pijlen waar er eigenlijk maar eentje hoefde, en af en toe es geen pijl waar er toch wel één had mogen staan. De grondmarkeringen zijn nu eenmaal, nadat er een paar honderd man hebben gepasseerd, niet altijd meer even duidelijk . . .
Enfin, snakkend naar het einde van die 40-km-tocht,en onderweg op een glad, houten bruggetje nog es flink op de bek gegaan kwam ik plots een tweede bevoorrading tegen, waar men me doodleuk meldde dat ik op de 50 km zat, en nog een goeie 10 km voor de boeg had. Blijkbaar de splitsing gemist dus.
Die laatste 10 km zijn uiteindelijk nog een echte hel geworden (da's dan de hel van het noorden , zekers ?). Naast nog 1 steile, spectaculair gladde afdaling , rechtop de vaart, heb ik er eigenlijk geen plezier meer aan beleefd. Die spekgladde, zware modderstroken, die ik een paar uur eerder nog zo plezant vond, leken plots veranderd in de walgelijkste off-road stroken die 'k ooit had meegemaakt ! Helemaal leeg uiteindelijk toch nog in allennes terug geraakt , geen bike-wash wegens te druk, wel vlug een soepke en een broodje, en daarna, boeltje pakken en 'stroateversleten' richting car-wash (fietsje schoonmaken) en richting thuis (eten en canapeetje in) .
Nu alles wat bezonken en verteerd is (vooral die soep), was het achteraf bekeken uiteraard een schitterende rit. Zoveel off-road"plezier" in één rit, maak je langs ons kanten zelden mee.
Toch treed ik ook hier Mancebo bij met zijn opmerkingen. Moest je bij ons een rit op dezelfde manier voorschotelen zoals vandaag, dan zou je achteraf nogal 'téén en ander mogen horen zulle, qua kritiek ! ! 't Is dus inderdaad zo dat we, zoals al eerder iemand hier neerpende, in de Vlaanders , op het vlak van verzorging van de organisaties, zeker geen klagen hebben.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Allennes-les-Marais was zeker en vast de moeite waard. De regen van de voorbije dagen had natuurlijk haar werk gedaan en de vele offroadreven in het begin en het einde tot ware ploeterstroken (maar goed doenbaar als je het juiste spoor volgde en niet bang bent van wat plassen) herschapen. Dit gaf de tocht haar extra dimensie en maakte ze bij momenten extreem zwaar. Net als in Aarsele vorige week was ik blij dat ik de aankomst haalde (maar tevreden dat ik hem uitgereden had).

De wind in het begin maakte het nog wat zwaarder. Daar ik geen windrijder ben, eens het omgekeerde geprobeerd van wat ik anders altijd doe. Ditmaal diep gegaan om toch maar van voor te blijven, zeker op die zwaardere ploeterstroken. 't Lukte wonderwel, 'k was bij momenten kapot, maar toch als een van de eersten van de forumtrein Base de Wingles gehaald :bounce: :bounce: (verklaart wellicht ook waarom mijn avg blijkbaar wat 'hoger' ligt, 15,9 ondanks mijn terugval in het laatste deel, dit volledig terzijde) Het Base de Wingles was ondanks wat lastige afdalingen echt wel de max. Dus ook maar twee keer aangedaan en de lus van de 50 wijselijk laten liggen.

Opvallend ook op de après: koffie en uiensoep à volonté (overigens ook al voor vertrek), een drankje en half stokbrood na de rit en ze kwamen zelfs met een fles schuimwijn langs aan onze tafel. De organisatie houdt hier dus zeker niet veel aan over, maar dat is blijkbaar de Franse mentaliteit. De douches waren inderdaad koud, maar beter dat dan geen zoals daar meestal het geval is.

@ VTT'tje: Vergeet de TOF'tjes niet als club hé: vier leden en één sympatisante voor deze Torhoutse club!
@ Traxer: bedankt voor het transport!! =D> En je hebt er nog meer dan één te goed.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

rik c wrote: Toch treed ik ook hier Mancebo bij met zijn opmerkingen. Moest je bij ons een rit op dezelfde manier voorschotelen zoals vandaag, dan zou je achteraf nogal 'téén en ander mogen horen zulle, qua kritiek ! ! 't Is dus inderdaad zo dat we, zoals al eerder iemand hier neerpende, in de Vlaanders , op het vlak van verzorging van de organisaties, zeker geen klagen hebben.
Gelijk, maar ook een beetje niet. Wie heeft er een parcours als dit? Om dat een beetje te verdoezelen wordt er dan bij ons maar een beetje 'randanimatie' gegeven. Liever een echte tocht en een koude douche dan een klote tocht met warme douches. We doen het toch voor het biken? Douchen kan je overal (en meestal beter!)

Ik neem er graag bij dat ik een paar uren lig dood te gaan in mijne zetel achteraf.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Moustache wrote:
rik c wrote: Toch treed ik ook hier Mancebo bij met zijn opmerkingen. Moest je bij ons een rit op dezelfde manier voorschotelen zoals vandaag, dan zou je achteraf nogal 'téén en ander mogen horen zulle, qua kritiek ! ! 't Is dus inderdaad zo dat we, zoals al eerder iemand hier neerpende, in de Vlaanders , op het vlak van verzorging van de organisaties, zeker geen klagen hebben.
Gelijk, maar ook een beetje niet. Wie heeft er een parcours als dit? Om dat een beetje te verdoezelen wordt er dan bij ons maar een beetje 'randanimatie' gegeven. Liever een echte tocht en een koude douche dat een klote tocht met warme douches. We doen het toch voor het biken? Douchen kan je overal (en meestal beter!)

Ik neem er graag bij dat ik een paar uren lig dood te gaan in mijne zetel achteraf.
=D> =D> =D>

Ik ben momenteel de kramp in mijn linkerbil laten voelen dat mijn rechterbil ook recht heeft op zoiets... :evil:

Krukken, nog niet... maar mijne zetel, subiet...

Ge zou er dichterlijk van worden, zo biken met horden.
De krampen tot in je tenen, laat staan van je benen.
De ogen vallen dicht, ik lijk wel een nicht.
De ouwe garde heeft het zitten en gaat straks pitten,
maar vergeet 1 ding niet, wrijf het slijk uit je ogen dat je het ziet,
den traxer is nog niet kapot, en staat volgende week als een zot
weer klaar aan de start, met een bonkend hart
om er een lap op te geven, in slagen en dreven.

:wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Traxer wrote:
Ik ben momenteel de kramp in mijn linkerbil laten voelen dat mijn rechterbil ook recht heeft op zoiets... :evil:

=D> =D> =D>

@ VT'tje, de steenbakkers ook nie vergeten hé!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Rock Rider wrote:
Traxer wrote:

=D> =D> =D>

@ VT'tje, de steenbakkers ook nie vergeten hé!

#-o #-o #-o #-o oeieoei,
de kenners zou ik nog vergeten,maar is intussen aangepast.
Het is dankzij jullie dat we deze mooie tt hebben mogen beleven vandaag!!!!
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

T'ja de choufkes waren er ook wel(toch 2 :roll: )
Alhoewel we te laat waren voor het treintje. :evil:
Thx aan de steenbakkers om ons deze tocht voor te stellen.
Nu gaonk in mijn bedje kruipen wé,slaap tekort inhalen.:drunk:
Grtz
de P
Mountainbiker

Post by de P »

ben kapot, nu nog altijd. Maar 't was schittereeeeeeend, aloewel ik dat op 't moment zelf nie zo dacht. peiz dak een 5 tal keer tegen de grond ben gegaan. Heb zelf op ne moment ne god***r der doorgejaagd die ze zelfs in Parijs gehoord hebben denk ik.
Op de 50 Km die afdaling aan 't water serieus in de remmen gegaan en daardoor een struik van dichtbij kunnen bewonderen. 'k Heb mij moeten op de kant zetten op ne single track omdat mijn voorwiel volgekoekt zat met takken, gras, noemt het en 't zat erin.
laatste 10 km puuuuuuuuuuur op karakteeeeer gereden (gekropen) 8) 8)
na die ellendige douches, al da lekkers gekregen en dan in de gietende regen naar belgique.
Allennes-Les-Marais, C joe next jeer

grtz

de P
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

Weet iemand al de datum voor volgend???????????????Want deze wil ik vanaf nu niet meer overslaan gewoon prachtig dat bos nog nooit zoiets gereden zo dicht bij huis en natuurlijk ook 2maal gedaan en bij meer tijd zou ik volgend jaar overwegen om het zelfs 3maal te doen :drunk: :drunk: Alleen jammer dat er bij de eerste pasage van het bos een raketman dacht dat het parcour van hem alleen was [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X zo de andere bikers in gevaar brengen heb ik nog niet veel gezien,jammer jammer dit moest er toch even uit.Er waren nu veel belgkes daar in les-marais maar denk dat er volgend jaar nog een hele massa zal bijkomen :-D :-D
Post Reply