25/02 Mountainbike Beach Challenge Knokke-Heist

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

t'Was inderdaad geen gezellig weer om langs de kant te staan,nat en koud! :evil:
Heb de spectaculaire doortocht meegemaakt aan de zwaarste modderstrook! #-o
Amaai,is is daar veel gevloekt op die beachbanden en der nog meer mee gevallen! #-o
Het leek daar soms wel een aflevering van spel zonder grenzen,uit de oude doos!
Chapeau voor de mannen , vrouwen en kids die weer en wind trotseerden! =D>
Ben toch blij dat ik mij niet afgebeuld heb in die miezerige ,koude omstandigheden.
Laat het stof en de zomerse warmte maar vlug komen nu na deze winterse afsluiter?! 8)
"snelle"Luc was weer snel vandaag op zijn geleende fiets! =D>
Zal later eens enkele foto's proberen te posten hier!
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

weet er al iemand een uitslag van de 24km :wink: ? ik vind deze nog nergens of is het nog te vroeg? #-o
ik reed ook mee en vond het mega na de start uit box 3 al direct een paar 100 ingehaal maar op de slijkstrook met mijn banden zeker door de helft ervan weer ingelopen. dan op het strand vond ik de juiste cadans ni dus wat gesukkeld tot er een vrouw #-o mij voorbij kwam en mij meenam :-D tot op den dijk daar kreeg ik vleugels en vloog de hellingen op ( met mijn excuses voor de toeschouwers die achteruit moesten springen :-D ) en ik vloog zeker zo snel de afdaling af om nadien tegen 40 km/h nog de dijk af te vlammen richting eindmeet. ik vond mezelf super en heb me echt geamuseerd. das voor mij het belangrijkste. nu is zien hoeveelste ik was er zouden 407 deelnemers zijn geweest op de 24km....
tot later !!! en euhhh foto's welkom hé !! [-o< =P~
Timmy's
Mountainbiker

Post by Timmy's »

Proficiat aan de renners die in dit koude weer gereden hebben

=D> =D>
Wat was achteraf gezien nu de beste bandenkeuze en hoeveel druk ? :wink:
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

de uitslag is daarjuist door de sportdienst doorgemaild en ik vermoed ook op hun site gezet

vond het de ideale weersomstandigheden maar vond wel dat de deelnemers er nogal agressief bij liepen dit jaar; is mijn 4de deelname aan Knokke en heb immens veel mensen horen vloeken en roepen op anderen (en zelfs express duwen!) omdat ze eens een handje uitstaken enz... zielig zulle.... of je nu één of twee plaatskes meer of minder hebt is toch ook de wereld nie hé
beebap
Mountainbiker

Post by beebap »

drukke, lange, natte dag
tijdens de start bijna omvergelopen door enkele idioten die niet enkele seconden konden wachten tot we het touw tussen vak 1 en 2 weg hadden genomen.

Eerste deelnemer die uitviel was iemand die aan de start met platte band stond, ga niet zeggen wie omdat dit geen goeie reclame voor hem en zijn club is natuurlijk, toch jammer en medeleven van heel de organisatie voor hem.

aan afspuitinstallatie dan gestaan aan de kant van de soeptent, nat, nat en nog eens nat en dan nog koud ook. velen mij daar wel gezien denk ik.

voor de rest waren we zelf tevreden over de organisatie en hopen dat jullie het ook goed vonden. indien niet, gelieven dit te zeggen en/of te pm'n ik zorg dan wel dat het bij de juiste persoon komt.

veel ongevallen en afgevoerden, maar in dit weer was dit onvermijdelijk denk ik, ook hele groepen die op de golfbrekers plat reden, (1 groep van 30 allemaal plat)

banden waren heel veel plat met van die blauwe, denk dat dit strandbanden zijn zeker ?

weet niet als het er al op staat, anders voor de ongeduldigen:
http://users.telenet.be/matthiaspottie/uitslag%20mbc/
Last edited by beebap on Sun 25 Feb 2007 21:17, edited 1 time in total.
SuperCube
Mountainbiker

Post by SuperCube »

Wat was achteraf gezien nu de beste bandenkeuze en hoeveel druk ?
volgens mij woog de modderstrook (of eigenlijk 20cm diepe blubberstrook) niet op tegen de km's zand en asfalt - ik blijf dus bij mijn keuze van een zandband met een weinig profiel (schwalbe super moto) op 2.5 à 3 bar.....hoewel de meesten op minder druk reden dacht ik....
Lars Roos
Mountainbiker

Post by Lars Roos »

Valpartij, lekke band, 3 gebroken spaken, deuk in me velg en een blauwe schouder! Hopen dat dit laatste mee valt [-o<
Verder lekker 30km gereden goede organisatie, =D> volgend jaar doe ik mee aan alle strandrace's in het kustcriterium.

Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Swalbe Big Apple 1.4 a 1.6 bar denk ik zette er 1.7 in en liet er op gevoel lucht uit. Die van de Niels stonde heel plat ...

ik vind mezelf ni in den uitslag van de 24km :(
mocht iemand me zien staan graag tijd en plaats in klassement..
Startnummer 2511 Moortgat G.
slechts 133 uitgeredendat kan toch ni er waren 407 inschrijvingen...

ga effe tv zien en benen laten rusten :wink:
tot straks
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ik zie je staan :wink:
Je bent 53ste geworden.
Open het bestand van de 24 km, ga naar het tabblad heren senioren en je zal je naam op de 53ste positie vinden.

Ik denk dat strandbanden toch wel de juiste keuze waren.
Aan het zwin lag er zeer veel modder, maar op de meeste plaatsen was het zeer lopende modder en zat je heel snel op een harde onderlaag.
Ik ben 8ste geworden in de categorie van de senioren op de 24km, dus mijn doel is bereikt 8)
Mijn kleinere (half)broer ging de 10 km rijden, maar hij heeft de terugdraai gemist (en bleef dus rechtdoor rijden op het strand); blijkbaar was die signalisatie toch niet optimaal. Een bestelwagen van de organisatie heeft hem dan samen met zijn fiets terug naar de start gebracht.
Last edited by Yakke on Sun 25 Feb 2007 21:55, edited 1 time in total.
bartgabriels
Mountainbiker

Post by bartgabriels »

Ik mijn eerste strandrace ooit gereden ...

Best wel leuk, en zoals Albert gistere al aangaf niet met slicks gereden ... Vanachter Easy Rider Image, Vooraan Big Apple 2.3. Aantal bar weet ik niet, mijn drukmeter van de Cyclocross fiets paste niet op mijn mountainbike banden. Jammer ;).

Ik had mezelf als doel gesteld bij de eerste 75% van alle deelnemers van de 24km te eindigen (eigenlijk gewoon voor de laatste 25% binnen te komen) en het is me gelukt. Ik was bij de eerste 70%.

Zeer leuk ... Bij de start ineens juiste kadans gevonde op het strand, en daardoor van ver kunnen terugkomen (laat in de startbox aangekomen). . In de slijkstukken ongeveer status quo gebleven. Gepland om halverwege, bij de meting, te eten maar zat dan in groepje dat best wel goed reed dus totaaaaal vergeten ...

Wanneer we terug het strand opreden en ongeveer bij die box kwamen waar de 10km'ers ging het licht ineens uit (dus op 5km van de finish) ... hongergevoel tot en met ... en dan nog de kopwind erbij ... veeeel plaatsjes terug verloren ...

Heel goede organisatie. Mooi parcours, maar als ik 1 ding mag aanmerken: als je het parcour niet verkend hebt, is het zeer lastig om in te schatten waar je nu eigenlijk zit op het parcours. Mss is het wel handig om in het begin om de 5km een bord te zetten, in de laatste 10 km om de kilometer en op het einde om de 500 meter ofzo.

Ik raad trouwens niemand mijn bandencombinatie aan ;). Ik reed preciers constant bergop ... Big Apple 2.3 is echt wel hoog. Pastte net onder de brug van mijn voorvork.
Post Reply