25/02/07 MOL-WEZEL - 16de Wezelse MTB-tocht (Fiets Promo)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Vanmorgen iets vroeger dan gewoonlijk vertrokken vanuit Brasschaat.
Ik dacht zo vroeg dat er niet veel volk zou zijn,maar het was al behoorlijk.
Na 1km wist ik al hoe laat het was!Na een weekje zonder fietsen voelde ik direct dat het niet goed zou gaan.
Op eigen tempo rustig liggen baggeren leuk om doen maar niet te lang hé :-?
Na 20km hoorde ik een krak,ik wachte op een pijnscheut want ik weet hoe het er met men rug aan toe gaat,maar het was een SPAAK die weeral eens kapot was #-o
Dat is al de 2de in korte tijd.En dat met zo'n goede wielen :wink:
Iets voor de bevoorrading ff hevige maagpijn gekregen en dat sloeg onmiddelijk op mijn benen.Heb veel moeite moeten doen om de trappers rond te krijgen.
Na de bevoorrading gedacht om de 35 te volgen om zo minder te moeten doen maar die toer was ook nog 15km!
Dan maar ff de kindertoer genomen om een stuk af te snijden om zo na 35 km stik kapot aan te komen.Gemiddelde 16km :oops:
Maar zoals steeds heel eigenaardig maar op 5min was ik weeral gerecupereerd.
Mijn rug heeft het redelijk uitgehouden dus dat is een plusplunt.
Van die krak en wachten op de pijn is een grapje hé.
Ze hebben daar hun best gedaan om een leuke voormiddag ineen te steken. =D>
Nog ff een klein probleempje bij het zoeken naar de parinkg maar ik was weeral op een deftig uur thuis zodat ik nu nog ff met het vrouwtje kan gaan "buurten"
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik vond het een bangelijk tochtje mannen! maar de 34 gedaan omdat de mede-bikers niet in form zaten. hier en daar lekker baggeren en suuuperhard gelachen op de fiets en in de auto. die douches waren gewoonweg...echt zalig! puur genieten. spijtig van de lange wachtrij bij de frietjes dus geen gebruik gemaakt. en zo'n tombola heeft mij dus echt niet graag é! :lol:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ikke niet geweest en da´s allemaal de schuld van dienen kl**regen.
Ik hoorde het rond 4 uur al serieus regenen en het is hier pas gestopt met gieten iets voor 8uur. Dus maar in mijne nest blijven liggen. Jammer want ik heb de vorige edities wel meegedaan en die waren SUPER!
Dus ´t zal voor volgend jaar zijn.
Enfin, nog nooit zo nen schijtwinter meegemaakt als nu :evil: #-o
streepje
Mountainbiker

Post by streepje »

Super leuk tochtje, al heeft het materiaal vandaag wel veel afgezien, om maar over de rijder zelf te zwijgen :-D
Jammer dat de afspuitstand in panne viel, heb mijn fiets dan maar in de vaart gestoken.
Een pluim voor de prima organisatie, afpijling en parcours waren dik in orde. Den Tongerlostand was ook een schot in de roos. Prima gedaan, tot volgend jaar
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ook geweest en de 70 km op toeristentempo (matteke zat echt nie goe) gereden. Ondanks de regen redelijk goed berijdbaar. Schitterende organisatie, toffe streek.

@lowie, ben wel vergeten van je vrouw goeiendag te zeggen :oops: .

exact 70 km, 1 Tongerlo :drunk: en pakske frietjes 8) .
Had iets van 19,2 gem.
Last edited by Willy D on Sun 25 Feb 2007 17:14, edited 1 time in total.
sammy14
Mountainbiker

Post by sammy14 »

Ik was in form en wou de 60 doen maar op de bevoorrading was mijn kilometrik ineens verdwenen, ik had geen zin meer en ben naar huis gerede vermist ik er 500 meter vanaf woon :( .

Heeft iemand mijn kilometrik "toevallig" meegenome het is een grijze BC 1200(denk ik kan ook anders cijfer zijn) van sigma sport.

Alvast bedankt [-o<
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Om 5 uur opgestaan , kon niet mer slapen van dien klote regen , en dat bleef duren , maatje gebeld , omwille van het materiaal , maar niet geweest !!!

Toen om half 11 maar aan de Achelse kluis een 60 km gaan rijden op de weg , toch wat km in de benen dan.

Jammer van dat kloteweer !!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Amai, wat was dat zwaar daar in Mol Wezel. De anders zo goed en lekker bollende singletrackskes waren veranderd in zwaarlopende, kapotgeregende paadjes. Toch zeker in de eerste 15 km.
Bij vertrek goed het verschil tss de 60 en 70km bekeken op de plannetjes en 'k zou voor de 70 gaan. Noppes dus, na 12-13km efkes op dat paadje naast dat beekje met dikke modderbrij weggeschoven en lekkere kramp schiet in mijn kuit. 'k Wist direkt dat de 45 wel genoeg zou zijn voor vandaag. Superbevoorrading en daarna ging het efkes supergoed. De laatste km's was 't beste eraf en hunkerend uitgebold naar de Tongerlo-stand, om daarna nog 2 km recht naar de finish langs 't kanaal te bodderen. Tombola niks (was trouwens 2x dezelfde lijst dat er hing), frietjes niks (teveel volk en weinig zin in friet), fiets afspuiten niks (kwam slechts een pisstraaltje uit, zelfs dat eigenlijk niet).
Toch wel genoten van de vele supertracks, al is het nog amusanter als ze er 'netjes' bijliggen. Supertocht met superorganisatie !!
Totaal met heen en terug parking : 49.7 km aan 20.01 gem

PS. Aan al die mannen die thuisblijven voor wat water dat uit de lucht valt : WATJES #-o . Ge kunt beter gaan indoor-tennissen of bridgen of iets anders.
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

ik blijf niet thuis omwille van het water !!!! Maar om het dure materiaal te sparen, remblokjes van de schijfremmen zijn nou ook niet goedkoop en om nu om de paar weken een paar setjes te moeten aankopen , nee , merci , het geld groeit me nu ook niet op de rug !!!

En er komen nog tochten genoeg om te fietsen , we zullen niet zonder zitten , echt niet , fietsen kan je altijd !!

Met dien zever altijd !!!!
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

patje !!!! wrote:ik blijf niet thuis omwille van het water !!!! Maar om het dure materiaal te sparen, remblokjes van de schijfremmen zijn nou ook niet goedkoop en om nu om de paar weken een paar setjes te moeten aankopen , nee , merci , het geld groeit me nu ook niet op de rug !!!

En er komen nog tochten genoeg om te fietsen , we zullen niet zonder zitten , echt niet , fietsen kan je altijd !!

Met dien zever altijd !!!!
Je moest nochthans niet veel te remmen, de zware ondergrond deed dat wel voor u. :wink:
Post Reply