vraagje reba

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
carl hungus
Mountainbiker

vraagje reba

Post by carl hungus »

kan er iemand mij op een simpele en verstaanbare wijze uitleggen wat het verschil is tussen de verschillende types reba-voorvorken?
en wat dat dan eventueel met een mens zijn portemonnee doet...

alvast bedankt op voorhand.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

dat heb ik al (uitvoerig) gedaan. ondertussen weet ik wel hoe die reba zich t.o.v. de andere merken en types verhoudt, maar het verschil tussen de verschillende reba-types (sl, team, wc, race) is me niet duidelijk. en hun uitleg op de site is enkel in het (iets te technisch) engels, dus daar schiet ik ook al niet mee op.

daarom dacht ik dat enkele ervaringsdeskundigen mij dat wel in mensentaal konden uitleggen...
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

denk dat alles zo een beetje gaat kwa gewicht interne werking enz.

een sl is standaard dan heb je de race iets beter een team nog beter en de wc(world cup en niet het gene waar je dagelijks op zit). nog beter en lichter.

wat $$$ betreft zal je even het zelfste.

sl redelijk goedkoop een wc de duurste.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Hieronder zie je alle Reba modellen met hun specificaties, zo kan je zelf de verschillen zien.
Ik denk persoonlijk dat er qua werking weinig verschil op zit, zeker tussen de race, de team en de wc, maar dat het verschil in de gebruikte materialen zit voor onder andere het kroonstuk (dat stuk waar de vorkpoten inzitten, ik weet niet of het de juiste benaming is :oops: ).

Ik zou zeggen, kijk maar eens op de link :wink: .

http://sram.com/en/rockshox/crosscountry/reba/#tab1
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Hoe hoger je in het gamma gaat hoe minder het verschil..

Technisch zijn de Race, Team en World Cup aan mekaar gelijk volgens mij..

De Race is de SL maar dan de volledige features voor hetzelfde gewicht

De Team is hetzelfde als de race met dezelfde functies dus, alleen lichter uitgevoerd

De World Cup is dan weer de lichte variant van de team met aangepaste logo's en het gebruik van Carbon

Prijs/kwaliteit is denk ik de Race het beste :) Mensen die wat grammen willen besparen zullen dan een Team overwegen ipv een Race en mensen die mooie looks willen en een minimum aan gewicht voor een stijve vork zullen de World Cup nemen

Voor exacte prijzen moet je maar eens informeren bij je LBS of bij andere winkels.. deze durven namelijk nogal verschillen
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Sl
Race: Upgrade over SL: External Floodgate
Team: Upgrade over Race: Lighter 7050 Crown
WC: Upgrade over Team: Carbon Fiber Crown Steerer, Integrated Graphics

Alles staat nochtans op hun site, buiten de prijzen dan.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik heb ook nog een vraagje. Ik heb hier in mijn fiest zelf een RS Reba Race zitten. Hier zit de standaard lock-out op (PopLoc) , maar kan ik daar een PopLoc Adjust kunnen laten opzetten?

Fotootje:
Image
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Op de race staat standaard een poplock adjust!

Je kan op alle reba's beide systemen monteren!
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ah k, op de mijne zat standaard alleen een Poploc en ben nochtans zeker dat het een race is (staat er zo op...)
Post Reply