Het is gebeurd, Filip wereldkampioen!!!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

univega570 wrote:
Zandbijterke wrote:
just4fun wrote:misschien krijgt het mtb'en nu wat meer mediaweerklank
Waarom zouden ze die moeite doen ??? Als ik zo lees hoe jullie, mtb liefhebbers, die commentatoren "afkakken" heeft het dan nog zin dat ze de sport promoten ? En zeggen dat Peter niets van mtb'en afkent? Ik denk dat die mens zijn materiaal beter kent dan menig van ons hier op dat forum!!!! Het is toch logisch dat ze niet te veel echte "mtb terminologie" gaan gebruiken, zodoende kan iemand die niets van de sport kent er toch ook nog van genieten. Stel je voor dat ze heel de theorie van de Specialized Brain beginnen uit te leggen, er zal nogal wat gezapt worden! Dus stellen ze het heel simplistisch voor MAAR dan zijn de "echte" mtb'ers WEER niet content want dan herkennen ze niet een goede en bekende rijder binnen de 30sec!?!?!?

Over die terminologie : kheb daar iets gehoord wat ik ook nog niet kende, maar dat komt wellicht omdat ik nog maar 2 weken tubeless rij.
Peter noemde daar een product dat ze in tubeless banden spuiten om lekken automatisch te dichten. Wie iemand nog welk product dat was en heeft iemand daar ervaringen mee ? #-o

Op het moment zit Morgan Blue met zo'n product in de testfase, Meirhaeghe en Poelvoorde reden er al mee in Kluisbergen rond. Gobelijn is vertegenwoordiger van Morgan Blue, hij kan misschien iets meer uitleg verschaffen? Er is nog een merk met zo'n vloeistof maar daar ken ik de naam niet van!
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

univega570 wrote: Wie iemand nog welk product dat was en heeft iemand daar ervaringen mee ? #-o
Stan's... http://www.notubes.com/
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Ik heb in de TAC met vloeibare latex in mijn banden gereden... (Gekregen van MTB Rudi) De hele TAC geen enkele platte band gehad...
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

thanks, kzal al eens contact opnemen met gobelijn.
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

Een (stom :oops:) vraagje dat ik heb na het bekijken van deze prachtige wedstrijd.

-Rijden die gasten allemaal met tubelessen of rijden er nog tubes bij??
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

jerom wrote:Waar een klein land groot in is : wij grossieren gewoon in de eerste en de ereplaatsen in vele sporttakken.

Wat een promotie voor de MTB-sport ook - dit is toch wel een heel stuk spannender en afwisselender dan uren naar een gewone koers te zitten kijken. Geef mij maar bikers ipv asfaltjeannetten.

WAAAAAWWWW - wat een koers en wat een resultaat !!!!

Bedankt hoor Canvas, doe dat nu volgende week nog eens in Kaprun.
Jerom,

Bedankt voor de sms na de gordel over Filips overwinning. Heb jij dit opgenomen op video ?

Fieldbiker
Gobelijn
Mountainbiker

Post by Gobelijn »

Even wat uitleg over het product in Fille z'n banden:
Dit is idd en product die Fille, Ronny Poelvoorde en Kris Lapere al een hele tijd met succes voor ons (Morgan Blue) test.
Het unieke aan dit product is niet enkel dat de kans op een lekke band veel vermindert maar dat je hiermee met tubelessvelgen gewone banden kunt gebruiken! Dit brengt met zich mee dat je een veel grotere keuze hebt aan banden en vooral dikten van banden!
De 3 renners zijn alledrie superenthousiast en tevreden. Voor meer info moeten jullie maar roepen.
troontrapper
Mountainbiker

Post by troontrapper »

Proficiat aan de belgen. Dit is een overwinning voor het belgisch mountainbiken.
bravho
Mountainbiker

Post by bravho »

Knappe koers, dat is zeker. Mooie strijd tot op het bot ... Met een knap podium voor onze Belgen.
Toch enkele bedenkingen bij de commentaren die ik hier lees:
- Ik ben blij dat de VRT de hele wedstrijd op de buis brengt.
- De commentaar viel goed mee, ik ken weinig "leken" die veel over veringen en andere specifieke MTB zaken (tubeless banden etc) afweten. Ook bij andere wielerwedstrijden (zelfs de Tour) gebeurt het dat verslaggevers zich vergissen bij het herkennen van renners.
- Asfaltjanetten, wel ja, Meirhaeghe heeft ook al verschillende ritten op de weg gereden (waaronder enkele klassiekers), Paulissen zou het ook graag proberen en er zijn nog zoveel voorbeelden. Hierbij komt nog dat die mannen meer op de weg rijden dan pure MTB als training. Dus ik denk zeker niet dat ze hier ook op deze manier over denken...

Ik ben dus iemand die gisteren 100% genoten heeft!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Gobelijn wrote:Even wat uitleg over het product in Fille z'n banden:
Dit is idd en product die Fille, Ronny Poelvoorde en Kris Lapere al een hele tijd met succes voor ons (Morgan Blue) test.
Het unieke aan dit product is niet enkel dat de kans op een lekke band veel vermindert maar dat je hiermee met tubelessvelgen gewone banden kunt gebruiken! Dit brengt met zich mee dat je een veel grotere keuze hebt aan banden en vooral dikten van banden!
De 3 renners zijn alledrie superenthousiast en tevreden. Voor meer info moeten jullie maar roepen.
eigenlijk wat Stan met zijn Notubes systeem al een paar jaar promoot?
Post Reply