25/02 Mountainbike Beach Challenge Knokke-Heist
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Jeremy
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy
Als ik iemand plezier kan doen met mn nummer, 769 voor de 48km, weet niet juist in welk startvak ik normaal moest starten, vind dit niet meteen terug op mn papieren. Weet iemand anders waar ik dit kan zien op mn papieren? Ik kan niet meedoen met dat mn broers vrouw zonodig een 2-ling moest kopen en dan meteen de zondag laat dopen. 
-
stiffmeisterbert
- Mountainbiker
Post by stiffmeisterbert »
Ik snap eigenlijk niet waarom de organisatie deze strook er in laat. Iedereen weet nu al dat dit voor massale valpartijen zal zorgen! Spektakel mijn voeten, todat je er zelf tussenligt! Hopelijk hebben ze genoeg volk in de ehbo-post!yipman wrote:weet iemand hoe de slijkstrook erbij ligt momenteel ?
gisterochtend lag die er heel glibberig bij - als de grote bende daar zondag voorbij komt , spektakel gegarandeerd; op je eentje kan je van links naar rechts schuiven of vertragen maar in zo'n bende - heb wel met strandbanden gereden - is wel de enigste plaats op het parcours waar het met strandbanden moeilijk te doen is - de strook is maar 550 meter lang dus opteer toch om de strandbanden te gebruiken maar elk moet het voor zijn eigen uitmaken - wat mij iets meer verontrust is het houten plankier bij het oprijden van het strand aan de zeilclub , kan bij regenweer gevaarlijk glad bijliggen en is bijlange niet zo mals als in de graskant vallen
als 't droog is , is dat perfect berijdbaar - ook met strandbanden . Zonder strandbanden is 't best vergelijkbaar met een vettige strook tijdens een tt - daar gaat bijna ook niemand tegen de vlakte ; aan u de keus met welke banden dat je gaat rijden . Om de spektakelwaarde zal de organisatie het zeker niet doen : op de bewuste plaats staan nagenoeg geen toeschouwers, ik denk eerder voor de afwisseling en ik kan hen eigenlijk geen ongelijk geven ; voor mij hoeft niet alles op het strand afgehaspeld te worden.
Een vlugge berekening : parcours = 24 km waarvan ongeveer de helft op het strand - 2 modderstroken van 550 meter en 700 meter lang terwijl de tweede (langste )strook heel goed berijdbaar is - de rest is asfalt of betonstroken ( zwin - willemspark te Heist) inclusief de 2 hellingen van Duinbergen met een serieus stijgingspercentage - de derde helling is door wegenwerken gesneuveld en vond ik persoonlijk de moeilijkste
Een vlugge berekening : parcours = 24 km waarvan ongeveer de helft op het strand - 2 modderstroken van 550 meter en 700 meter lang terwijl de tweede (langste )strook heel goed berijdbaar is - de rest is asfalt of betonstroken ( zwin - willemspark te Heist) inclusief de 2 hellingen van Duinbergen met een serieus stijgingspercentage - de derde helling is door wegenwerken gesneuveld en vond ik persoonlijk de moeilijkste
-
Lars Roos
- Mountainbiker
Is iedereen er al klaar voor? Gewoon strandbandjes en 1.8 bar is wel voldoende voor het zacht zand en die modderstrook van 500 á 600 meter moeten we niet te lang over nadenken. Gewoon handen aan het stuur en door blijven trappen anders val je
www.larsroos.nl
www.larsroos.nl
vandaag een ritje gedaan met 1,8 bar ... ik weeg iets minder dan 80 kilo, maar ik vind dat toch veel te zacht om al die stukken baan te rijden...ga toch ruim boven de twee kilo gaan peis ik, zijn er nog die die taktiek volgen ? of zou je met 1,8 bar meer verliezen op de baan dan dat je ermee wint op strand ? want er is toch vrij veel asfalt in deze koers ...
hallo
vandaag een oefen rit gedaan met maat den blitze
en ziet er leuk het parkour , heb enkel wat twijfels bij die paaltjes
op het strand (opstopping, wachten , of ?????? )
het modder gedeelte is doen baar, al is het vrij glad mischien gevaarlijk
al ge daar in een groepje rijd
voor de rest veel geluk
vandaag een oefen rit gedaan met maat den blitze
en ziet er leuk het parkour , heb enkel wat twijfels bij die paaltjes
op het strand (opstopping, wachten , of ?????? )
het modder gedeelte is doen baar, al is het vrij glad mischien gevaarlijk
al ge daar in een groepje rijd
voor de rest veel geluk
Iedereeen veel succes morgen !
Ik ga zelf eens komen kijken, meerijden zie ik nog niet zitten, want ik ben daar echt nog niet op voorbereid.
Ik zal langs de kant wat supporteren
Als ge iemand ziet die er wat onwennig bijloopt omdat hij gisteren heel zijnen weelderigen bos haar volledig heeft afgeschoren, zwaait ne keer dan
Vriendelijke groeten en veel wedstrijd plezier
Mark
Ik ga zelf eens komen kijken, meerijden zie ik nog niet zitten, want ik ben daar echt nog niet op voorbereid.
Ik zal langs de kant wat supporteren
Als ge iemand ziet die er wat onwennig bijloopt omdat hij gisteren heel zijnen weelderigen bos haar volledig heeft afgeschoren, zwaait ne keer dan
Vriendelijke groeten en veel wedstrijd plezier
Mark
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Practisch vervolg van mijn artikel op openingssite
Post by long fellow »
Zojuist gans het parkoer gaan verkennen (rond 15.00u)
Semi-prof tegen gekomen die zwaar is gevallen op de modderstrook en een mede Blankenbergenaar + vader en zoon uit Diksmuide.
Mijn mening ...., maar wie ben ik.
Onze prof-wegrenner zou afstand doen van zijn strandbanden. Ik vond het een gevaarlijke keuze, doch bij het slijkgedeelte aangekomen weet ik nu waarom. De continue regenbuien van deze namiddag en het geploeter van verschillende onder ons hebben het herschapen in een spekglad gedeelte. Het is inderdaad niet zo lang, maar wie meedoet voor de overwinning moet wel de juist keuze maken, want achtergelaten worden op dit stuk wil zeggen dat het haast onmogelijk is terug te komen. Daarna volgt een zeer lang stuk pal tegen wind.
En van WIND gesproken, die staat echt pal in het gezicht bij het terug rijden naar Duinbergen.
Om maar te zeggen: met een groepje redelijk geoefende renners haalden we tussen de 14 en 16km/u.
Terug naar het slijk gedeelte: ik was de enige met Super Moto's op de 2 wielen en kon haast niet rijden. Twee van ons hadden enkel achteraan een Super Moto en geraakten er wel, al was het mits veel patineren. De gasten met slijkbanden hadden weinig moeite.
Het is vooral het voorwiel die steeds wegslaat op de oneffen ondergrond ( veroorzaakt door paardehoeven).
DUS een keuze om met verschillende banden te rijden leek bij ieder van ons wel een goede oplossing.
Daarnaast toch nog eens wijzen op het gevaar van 2 golfbrekers die in vergelijking met wat we in de andere kustgemeenten voorgeschoteld kregen echt spekglad zijn. Ze zijn niet alleen stijl doch de zware ribstructuur zorgt voor gevaar.
Dan een laatste hint: voor allen die één maal of 2 maal het einde van de ronde naderen, wees voorzichtig bij het labyrint van weggetjes in Duinbergen. Heel leuk maar de plotse steile afdalingen gevolgd door een bocht liggen er soms gevaarlijk glad bij, en er is verdomd weinig plaats.
Dus beter enkele plaatsen later aankomen dan... NIET aankomen.
Ikzelf start morgen iets vroeger om verslag te geven op de strook in het Zwin en na één ronde geef ik er de brui aan, en ben te vinden aan de aankomstzone voor de intervieuws.
Tot slot: Mijn WEERBERICHT om 18.00u van uit Blankenberge: indien de wind zo aanhoudt en het blijft droog, dan zal het merkelijk beter worden op de slijkstroken, doch "It's still raining".
See you
Semi-prof tegen gekomen die zwaar is gevallen op de modderstrook en een mede Blankenbergenaar + vader en zoon uit Diksmuide.
Mijn mening ...., maar wie ben ik.
Onze prof-wegrenner zou afstand doen van zijn strandbanden. Ik vond het een gevaarlijke keuze, doch bij het slijkgedeelte aangekomen weet ik nu waarom. De continue regenbuien van deze namiddag en het geploeter van verschillende onder ons hebben het herschapen in een spekglad gedeelte. Het is inderdaad niet zo lang, maar wie meedoet voor de overwinning moet wel de juist keuze maken, want achtergelaten worden op dit stuk wil zeggen dat het haast onmogelijk is terug te komen. Daarna volgt een zeer lang stuk pal tegen wind.
En van WIND gesproken, die staat echt pal in het gezicht bij het terug rijden naar Duinbergen.
Om maar te zeggen: met een groepje redelijk geoefende renners haalden we tussen de 14 en 16km/u.
Terug naar het slijk gedeelte: ik was de enige met Super Moto's op de 2 wielen en kon haast niet rijden. Twee van ons hadden enkel achteraan een Super Moto en geraakten er wel, al was het mits veel patineren. De gasten met slijkbanden hadden weinig moeite.
Het is vooral het voorwiel die steeds wegslaat op de oneffen ondergrond ( veroorzaakt door paardehoeven).
DUS een keuze om met verschillende banden te rijden leek bij ieder van ons wel een goede oplossing.
Daarnaast toch nog eens wijzen op het gevaar van 2 golfbrekers die in vergelijking met wat we in de andere kustgemeenten voorgeschoteld kregen echt spekglad zijn. Ze zijn niet alleen stijl doch de zware ribstructuur zorgt voor gevaar.
Dan een laatste hint: voor allen die één maal of 2 maal het einde van de ronde naderen, wees voorzichtig bij het labyrint van weggetjes in Duinbergen. Heel leuk maar de plotse steile afdalingen gevolgd door een bocht liggen er soms gevaarlijk glad bij, en er is verdomd weinig plaats.
Dus beter enkele plaatsen later aankomen dan... NIET aankomen.
Ikzelf start morgen iets vroeger om verslag te geven op de strook in het Zwin en na één ronde geef ik er de brui aan, en ben te vinden aan de aankomstzone voor de intervieuws.
Tot slot: Mijn WEERBERICHT om 18.00u van uit Blankenberge: indien de wind zo aanhoudt en het blijft droog, dan zal het merkelijk beter worden op de slijkstroken, doch "It's still raining".
See you