Het is gebeurd, Filip wereldkampioen!!!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Zouden ze meer moeten doen. Uitzending van wedstrijden. We zien dan tenminste toch Belgen vooraan rijden
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Het is gewoon een supercoole sport... De eerste gaat over de streep... dolenthousiast... de tweede gaat over de streep... handen in de lucht... de derde gaat over de streep... zijn geluk kan niet op... de vierde gaat over de streep... met een vlag aan het zwaaien als een halve gek...

Bij het wegrennen gooit de eerste zijn handen in de lucht en klopt de tweede van colere op zijn stuur...

Heb me dikwijls geërgerd aan het commentaar... Tiens, ne zwitser die lek is, wie zou dat zijn? Hij rijdt met ne Scalpel... Wie zou het nu in godsnaam kunnen zijn?!? Ah ja, en de snelheid ligt lager dan op de weg... en dat systeem wordt door een systeem geactiveerd... en vanzodra een renner even voet aan de grond zette, zat hij 'in de problemen'... what the fuck? 't Is mtb hé... als ge een been kwijt zijt, dan zit ge in de problemen...
Brouwerke
Mountainbiker

Post by Brouwerke »

Alle nieuws en uitslagen van het voorbije wk vind je hier!

Spijtig dat er op deze site niks over te vinden is....
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

Popeye is den besten , de zwaarste discipline van het wielrennen heeft een nieuwe WKampioen en t is een BElg.

Die asphaltjanetten zoals ze het hier zo mooi zeggen moeten hier toch vanop kijken ???

Alleszins de BELGISCHE , zonder veeartsen geraken ze nergens meer

Hopelijk komt den Phil nog nr onze TT ( 11 NOV )in Wervik rijden
( Raketmannen ), waar hiji PETER van is ???
Nu zal hij zijn 2CV moeten inleveren zekers ??

Groeten van de Raketmannen
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

just4fun wrote:misschien krijgt het mtb'en nu wat meer mediaweerklank
Waarom zouden ze die moeite doen ??? Als ik zo lees hoe jullie, mtb liefhebbers, die commentatoren "afkakken" heeft het dan nog zin dat ze de sport promoten ? En zeggen dat Peter niets van mtb'en afkent? Ik denk dat die mens zijn materiaal beter kent dan menig van ons hier op dat forum!!!! Het is toch logisch dat ze niet te veel echte "mtb terminologie" gaan gebruiken, zodoende kan iemand die niets van de sport kent er toch ook nog van genieten. Stel je voor dat ze heel de theorie van de Specialized Brain beginnen uit te leggen, er zal nogal wat gezapt worden! Dus stellen ze het heel simplistisch voor MAAR dan zijn de "echte" mtb'ers WEER niet content want dan herkennen ze niet een goede en bekende rijder binnen de 30sec!?!?!?
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

Snake wrote:
just4fun wrote:misschien krijgt het mtb'en nu wat meer mediaweerklank
da is idd te hopen , ze moeten bijna want met zo'n schitterend resultaat kunne ze et nie links laten liggen.

Twas gewoon ne schitterende wedstrijd van Filip en Roel =D>
hey pas op, hij is vorig jaar op "de laatste show" mogen komen :lol:
dan wint ge de wereldbeker en wordt ge als beloning 10 minuten geinterviewd op tv om 23u 's avonds, whoop tee doo

maar een dikke proficiat dus, hoewel ik de match niet heb kunnen zien =D>

weet er à propos iemand of dit nog wordt heruitgezonden?
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Het is inderdaad ne supercoole sport en serieus ondergewaardeerd. De vergelijking met een peletonneke asfaltjeannetten (I just love this word) dat aan het koersen is gaan we niet maken want daar is niets opwindends aan (tenzij voor ouwe mensen).

En in vgl met veldrijden blijft dit toch een veel schonere sport wat betreft omgeving en spectakel. Ge moet maar eens vooruitdenken aan die Vlaamse baggerwedstrijden die we binnen een maand weer zullen kunnen bekijken op de VRT. Gelukkig duurt zo een koers maar een 30 minuten anders zou ge zeker in slaap vallen.
Ten andere, dat cyclocross gedoe is toch een puur vierdeprovinciaal gedoe, het enige dat ge nog ziet is een peleton "Vlaamse wereldtoppers", nen ouwen Hollander die nog wat startgeld komt schooien en enkele andere buitenlanders die in eigen land als curiositeiten worden beschouwd. Thuis komen die laatste niet op TV in een sportprogramma maar wel in een soort "Man bijt hond" rariteiten-kabinet.

Doe mij dan maar een MTB-verslag zoals vandaag - alhoewel dat het slecht is voor mijnen tikker want ik heb de gansen tijd met vapeurkes gezeten van spanning. Al reed Fluppe dan meestal met 20 seconden voorsprong en heeft ook Paulissen een schitterende race gereden.

BTW : 2 fullies op het podium. Ook gezien hoe soepel en snel Roel en Popeye afdaalden ? Diene Canadees botterde met zijn hardtail gewoon naar beneden als hij probeerde te volgen.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Mmm.. kweetnie Hesjedal daalde toch ook sterk, de moeilijkste afdaling (die met die bocht) daalde hij naar mijn insziens zelfs sneller naar beneden dan Popeye. Hij had vooral last bij de technische klimmen en de bochtige stukken waar hij gewoon benadeeld was door zijn lengte.

En ik vond de Specialized toch een stuk minder pompen dan de Scalpel... Of was dat een illusie?
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ik heb er ook enorm van genoten, en die ietwat "beginners"-commentaar heb ik er graag bijgenomen.
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

kvond het best wel de moeite om te zien. zoals eerder gezegd is: mooie beelden en een mooie wedstrijd.

over het niet herkennen van sauser: als ge hem zelf herkent, is het toch niet meer nodig dat de commentator dat doet voor u? een beetje later kreeg ge overigens toch nog de naam... misschien een element ter verdediging van de vrt-mannen: zij zitten in een klein commentatorscabine alwaar zij op een mini-monitor de race volgen, scalpels met halve zwitsers ervoor zijn dan misschien niet meer zo herkenbaar
Post Reply