Pijnlijke tepel(s) na het fietsen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ik plak mijn tepels af met "Mefix"
= tape, zacht en elastisch, met hoge luchtdoorlaatbaarheid
een rolletje van 2,5cm x 10 meter
knip daar telkens ongeveer 2,5cm vanaf opdat ik een vierkantje bekom

daar kan ik dus 200x mee gaan fietsen

onder de douche met warm water lost de lijm op, en krijg je dat er pijnloos vanaf

dit werd bij ons vroeger vrij veel gebruikt in de atletiek (marathonlopers)
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Flip FSR wrote:
Flip FSR wrote:Huh? Hebt ge piercings dan?
Niet dus veronderstel ik, ik wist niet dat mensen hier last van hebben :oops: :roll:
Ja bestaat, lopers kunnen er last van hebben... Ik denk dat dit eerder
seizoen gebonden is.....

y
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Had ik heel vaak bij basket. Bij mtb nog nooit last v gehad..
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik heb er ook last van gehad tijdens het fietsen. Met vaseline was alles opgelost.
Ik kan het probleem opgelost worden door het dragen van een thermisch shirt of juist een ander thermisch shirt.

Ik draag voortaan altijd een dun thermisch shirt van bioracer en gebruik geen vaseline meer.
tsjieppe
Mountainbiker

Re: Pijnlijke tepel(s) na het fietsen

Post by tsjieppe »

Stuntman wrote:Had er dit weekend weer serieus last van, pijnlijke tepels na het fietsen! Het gebeurt soms dat ik er last van heb zelfs als ik plakkers aanheb.

Zijn er eigenlijk nog andere hulpmiddeltjes dan plakkers over de tepel plakken tijdens het fietsen?
Groene duivel-klevers (tegen wratten en eksterogen) op je tepels. Niet vergeten de groene zalf te verwijderen en te vervangen door vaseline!!

Grtz
Tsjies
Mountainbiker

Post by Tsjies »

Hubertje wrote:Had ik heel vaak bij basket. Bij mtb nog nooit last v gehad..
@Hubertje

Zouden wij ( Kjeis Oat) U moeten kennen. Wij zijn nl. een MTB ploegje van bijna allemaal ex basketters uit Hulshout?

Oh ja, om pijnlijke tepels tegen te gaan is vaseline inderdaad het gemakkelijkste. Deed ik vroeger ook altijd.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik ben van Ternat, speelde 10jaar basket, en rijd toevallig met een hilset, maar verder denk ik niet dat ik jullie ken ;)
dimal
Mountainbiker

Post by dimal »

Groene duivel-klevers (tegen wratten en eksterogen) op je tepels. Niet vergeten de groene zalf te verwijderen en te vervangen door vaseline!!

Grtz
Die groene duivelklevers zijn toch voor het verwijderen van wratten en eksterogen. Tenzij je helemaal van je tepels af wil geraken zou ik dit niet uitproberen.
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

Idd,gewoon eerst een t shirt,daarboven uw singels van uw koersbroek,en probleem opgelost.
tsjieppe
Mountainbiker

Post by tsjieppe »

[quote="dimal"][quote]

Grtz
[/quote]

Die groene duivelklevers zijn toch voor het verwijderen van wratten en eksterogen. Tenzij je helemaal van je tepels af wil geraken zou ik dit niet uitproberen.[/quote]

Dimal,

Ge moet niet alleen de eerste twee woorden van een topic lezen, dan zult ge het wa beter verstaan. Op nen TT volgt ge toch ook al de pijlkes?? (hoop ik toch)

Grtz
Post Reply