Specialized Epic Marathon 2007, Fox 2008 p24, 9,98kg!

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Nou, je zou je verbazen hoe vast die bidon zit. Krijg hem er bijna niet in zelfs haha :-D
Lefty gerre
Mountainbiker

Post by Lefty gerre »

ik rij met een specialized carbon bidonhouder zijn zeer goeie ook
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

YES! Eindelijk mijn remmen binnen. Hier wat foto's. Binnenkort nog buitenfoto's als ik er tijd voor krijg.

Image
Image
Image
Image
Image

De rode Hope spacers waren helaas niet rood, maar zwart (heb ik weer.... *zucht*) en nog geen wieltjes gevonden. Ik heb ook rode aluboutjes voor in de remklauwen, maar dat durf ik toch niet te riskeren. Rode aluboutjes voor in de shifters heb ik nog niet gevonden. Die moeten geloof ik 20mm lang zijn en het maximale wat ik vind is 16-18.

En oowja, ik heb net nog even in het donker mijn remmen ingeremd, en ik hoorde dat mijn crankstel wel heel erg kraakt. Toch is alles goed ingevet, is dit normaal en gaat dit na een tijdje weg? Het staat op het lijstje om vervangen te worden, maarja, ik wil tot die tijd niet krakend rondrijden...
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Npi nou, een niet gierige hollander (grapje he...) :-D

Mooie remmen trouwens!!

Hoeveel mm spacer heb je nodig, ik heb er nog enkele over, ik geloof 1 van 20 & 1 van 5 mm, mss is dat wat voor je...

grtz

Nico
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Dankje! Alleen heb ik 3,5 cm nodig, dus dat is gewoon zo'n heel pakje geloof ik. Misschien kan ik nog iets regelen met de verkoper, maar ik ben er bang voor. Anders maar weer nieuwe kopen, hoop dat het niet teveel van het goede wordt qua rood. Maar thanks voor je aanbod :wink:
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Sp33dFr34k wrote:hoop dat het niet teveel van het goede wordt qua rood.
Inderdaad, heb ik ook aan gedacht, best niet in overdrijven, ik vind je speci prachtig, maar de rode boutjes overal vind ik persoonlijk een beetje overkill!

Gelukkig valt over geuren, kleuren en smaken niet te twisten!!

grtz

Nico
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Sp33dFr34k wrote:ik hoorde dat mijn crankstel wel heel erg kraakt. Toch is alles goed ingevet, is dit normaal en gaat dit na een tijdje weg?

Een aantal mogelijkheden

1) Lagers versleten
2) Je hebt onvoldoende vet op de schroefdraad van de pedalen gedaan
3) Geen vet tussen het vlak van het pedaal dat tegen je crankarm zit
4) Pedalen onvoldoende vast

Bij mij was het situatie 3) - raar maar waar! Ook voortdurend last van kraken, dacht zelfs op een bepaald moment dat er iets met het frame was
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Dank voor je reactie! Optie 1 is het zeker niet, omdat het een nieuw crankstel is. De rest zal ik morgen eens controleren!
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

GEWOONWEG =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

@Twin Power: dat klopt, maar als je de fiets in zijn geheel ziet zijn de alu boutjes toch wel subtiel. Ik hou ook niet zo van overkill, maar tot op heden valt het nog wel mee. Ik zal binnenkort eens buitenfoto's maken, dan kun je het ook zien.

@sharplikeascalpel: Thanks! :-D

@madscatingcow: ik heb de pedalen vandaag maar eens opnieuw ingevet en gedaan wat je zei, maar het kraakt nog steeds. Lijkt ook meer afkomstig te zijn van het crankstel zelf, alleen is dat ook goed ingevet, dus snap het niet eigenlijk...
Post Reply