In onze sector kunnen wij op ons kin kloppen.
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Bij defensie:
15 eurocent per km
er zijn geen min of max aantal te fietsen dagen
de afstand enkel is voor mij 51km
soms rij ik heen en terug op 1 dag
dikwijls rij ik me de wagen naar ginder, kom met de fiets naar huis
de dag nadien andersom
dat is dan gelijk aan 1 dag fietsen
102 km x 0,15 = 15,3 euro
en voor die dag verbruik ik geen 8 euro aan diesel
=> winst = 23 euro
die dag fietsen kan ik dan natuurlijk niet meer inbrengen onder "andere beroepskosten" waarvoor ik de woon-werk kms van mijn wagen inbreng
maar dat weegt belange niet op tegen het fietsgedeelte
15 eurocent per km
er zijn geen min of max aantal te fietsen dagen
de afstand enkel is voor mij 51km
soms rij ik heen en terug op 1 dag
dikwijls rij ik me de wagen naar ginder, kom met de fiets naar huis
de dag nadien andersom
dat is dan gelijk aan 1 dag fietsen
102 km x 0,15 = 15,3 euro
en voor die dag verbruik ik geen 8 euro aan diesel
=> winst = 23 euro
die dag fietsen kan ik dan natuurlijk niet meer inbrengen onder "andere beroepskosten" waarvoor ik de woon-werk kms van mijn wagen inbreng
maar dat weegt belange niet op tegen het fietsgedeelte
idem voor onderwijs: 0,15/km - vorig jaar had ik 113 ritten aan 50km (heen èn terug), een rekensom is vlug gemaakt. En dan bedenken dat de wagen netjes in de garage blijft staan, dus geen brandstof. Plus: geen kilometers! Dit stelt de aanschaf van een andere wagen steeds meer uit. En mijn conditie vaart er alleen maar wel bij...
Dit is geen win-win, maar win-win-win-...
Absurd eigenlijk dat de staat daar niet tussenkomt voor mensen die in de privé werken. Dit is een vriendelijke manier om die beruchte Kyotonorm te halen, lijkt me. En de algemene volksgezondheid wordt steeds beter. En minder auto's betekent minder gevaar voor de fiets!
Dit is geen win-win, maar win-win-win-...
Absurd eigenlijk dat de staat daar niet tussenkomt voor mensen die in de privé werken. Dit is een vriendelijke manier om die beruchte Kyotonorm te halen, lijkt me. En de algemene volksgezondheid wordt steeds beter. En minder auto's betekent minder gevaar voor de fiets!
Ondanks het feit dat ik voor een openbaar bestuur werk, weigert onze directeur een fietsvergoeding te geven. En dat terwijl de parking van het ziekenhuis veel te klein geworden is. Met als gevolg dat velen verkeerd staan, en er een boete bovenop krijgen. Toch leuk hé, zo een directeur die alleen aan zichzelf denkt.
Nu ja, in Brugge zeggen ze ook "een dik varken denkt niet aan een mager varken". Er zal wel iets van waar zijn zeker?
Maar dit belet me niet van altijd met de fiets naar het werk te rijden. Het is ocharme 7 km enkel. Alleen na een nacht is het soms lastig (vooral de 2 bruggen kunnen dan pijn doen).
Nu ja, in Brugge zeggen ze ook "een dik varken denkt niet aan een mager varken". Er zal wel iets van waar zijn zeker?
Maar dit belet me niet van altijd met de fiets naar het werk te rijden. Het is ocharme 7 km enkel. Alleen na een nacht is het soms lastig (vooral de 2 bruggen kunnen dan pijn doen).
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
Petrol voor welke firma werk je, ik kan je verzekeren dat er bij securitas geen problemen rond zijn. Wij krijgen dezelfde vergoeding als wanneer we met de wagen gaan met als extra dat je transportkosten met de wagen mee belast worden en die met de fiets niet. Wij krijgen wanneer we met de fiets komen meer dan met de wagen.Petrol wrote:Er zijn prive sectoren waar dit wel gebeurd. Maar de bewaking loopt zoals gewoonlijk weer eens achter.En dat ligt eigenlijk aan hun zelf, zij weigerden het protocol te tekenen.