18/02/07 Aartrijke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Net terug van Aartrijke en na gisteren de TT in Oedelem (140km op-en-tt-en-terug met de bike vanuit Oostende) en dan gisteren-avond nog een feestje met iets te veel bier voor mijn gewoonte was het toch een zware dobber.

Opnieuw vanuit Oostende naar Aartrijke met fiets, inschrijven en op weg. Ondergrond was net als gisteren goed te doen, goede bepijling, geen idee v/d bevoorrading ben er nooit gestopt, de plaatsing t.o.v. de te rijden afstand was wel ideaal. Die 3.5 eur hebben me helemaal niet gestoord, heb gisteren in Oedelem zelfs meer betaald. Technish en fysiek was het ook zwaarder dan Oedelem om dat er ook meerdere klimmetjes (en dus ook afdalingskes) in zaten. Uiteindelijk me zeer goed geamuseerd (ondanks houten hoofd en loodzware benen)

Vandaag in totaal net geen 82 km gereden in 03:04 met een verlies van 3182 kCal en ongeloofelijk zure benen nu. Gelukkiglijk staat er niks meer op t.e.m. woensdag, dus volop de tijd om te rusten.

Het weekend was meer dan zwaar genoeg met rond de 225 km op de teller in een 8.5 hr. Nu alle tijd nemen om de beentjes een beke te laten rusten en te kijken wat het TT programma voor volgende week te bieden heeft...
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Mooie tocht, maar ik weet heel zeker dat elke strook in deze tocht al minstens 1 keer gereden heb. En dat Doolbos, waar was dat?
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

jep mooi tochtje om 10.20 ongeveer gestart zeker als een van de laatsten, omdat ik alleen was er een mooi tempotje ingestoken. :P
Wel zo dom geweest om na de bevoorading(was in orde klapje gedaan tegen de colega geert) :-) perongelijk de 25 te nemen kvon dak te vroeg aankwam naar me gedacht :lol: .Voor mij eerst aankost wat wacko mannen gezien goedendag gezeid tegen de laatste van hen op de slijklim berg op :wink:
Dan maar de straat naar jabbeke genomen zodat ik na wat kilometer op het ander parkoer kwam bij de os en de ezel. En dan de rest van het parkoer afgewerkt.
Kdenk dak toch wat kilometers heb(krij zonder kilometriek) toch wel tussen de 55 en 58 denk ik. De benen waren super vandaag heel de rit gestoven eigenlijk maar een keer wat moetn harken in da slijkstuk voor dat leuk klimmetje op die steentjes.
Twee boterhammen gekregen op het einde :-D

grtz poggio roy
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Na Oedelem gisteren, vandaag gekozen voor de KWB-tocht in Aartrijke. Perfecte organisatie, met de gekende duidelijke geel-groene KWB-Falos bepijling, en een goeie verhouding road/off-road. Gezien de vele tochten die er telkenjare in Aartrijke zijn, ook zowat alles al wel een keertje gedaan de afgelopen jaren, hoewel deze tocht toch wel een verrassend slot in petto in had. Net als in Oedelem gisteren, wogen de laatste loodjes het zwaarst. De aanduiding van de laatste 5 km was hoopgevend, maar 't waren wel de zwaarste 5 km van de rit. Eerst stoempen om, langs de koord, de zware modderwei te overwinnen met vlak daarachter een steil klimmetje om op het einde nog door een vrij zwaar stuk klimmend terug naar het dorp te fietsen.
Slechts 1 bevoorrading, doch gezien de gunstige weersomstandigheden en de goeie staat van het parcours, volstond dit. Op die bevoorrading kon je, als extra attractie, trouwens de zondagsmis meevolgen door de boxen. KWB is duidelijk een kaholieke vereniging en Aartrijke het gelovigste dorp van 't land.
Net als op de toertocht Klerken, was ook hier een blazers-ensemble aanwezig dat de bike-wash kwam opvrolijken. =D>
Raar vind ik wel, dat de KWB, net aoals bij BBR en WBV de jongeren onder de 14 jaar niet gratis laat deelnemen. Dit lijkt mij een bijzonder goeie maatregel om de jongeren meer aan het sporten (mountainbiken) te krijgen, iets wat waarschijnlijk wel perfect aansluit bij de KWB-filosofie.
Enfin, dit geheel terzijde uiteraard.
De toertocht in Aartrijke (met o.a. om de vijf km een bordje met de afstand erop, heel veel signaalgevers, een leuk parcours/bevoorrading.bike-wash, enz.) was dik in orde.
Met Oedelem op zaterdag en Aartrijke op zondag een bijzonder aangenaam MTB-weekend gehad.
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Ook gisteren de tocht in Aartrijke gereden. 't Was in orde op alle gebied.
Bevoorrading na 17 km vond ik wel wat vroeg, vooral omdat er maar 1 was. Vele herkenbare stukken, maar daarom niet minder van parcours! De laatste 2 stroken waren ook de 2 zwaarste!
Heel vroeg gestart (8u), dus géén last gehad van opstoppingen aan de bevoorrading en de afspuitplaats, maar ook niet kunnen genieten van de brassband.
43,2 km avs 23,5 en op tijd thuis!

beoordeling:

parcours: 8/10
bereidbaarheid: 9/10
lastigheid: 7/10
bevoorrading: 10/10
afspuit: 9/10
wegbewijzering: 9/10
veiligheid: 9/10
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

hoeveel deelnemers?
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

TT van Aartrijke werd beschouwd als een doorgedreven training voor aanstaande zondag (Beach Challenge te Knokke). Er waren 9 Wacky's present. Ons verslag zal vanavond op de website worden gepubliceerd.
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

goede organisatie. politie en seingevers op gevaarlijke oversteken, goede bepijling.
=D> voor organisatie en parcours
Beer van Beerst
Mountainbiker

Post by Beer van Beerst »

Dikke duim
Post Reply