Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

alles rustig aan doen, en wat op termijn blijven baseren. en mocht je nog 'zondigen', stelselmatig je voeding verder aanpassen.
er zijn ook natuurlijke dranken enz die het vermageren mee in de hand werken.
bv appelazijn, citroenen, pompelmoes, ananas, grone thee, mie Yhang thee (moeilijk te verkrijgen), water, ......
Wittje
Mountainbiker

Post by Wittje »

Goe bezig Friet rider en zoals sunn x ook zegt is water drinken zeker belangrijk. ook tijdens de sport. 1 kg per week is goed meer zou ik niet gaan, kwestie dat je lichaam kan volgen. Ik zou aanraden om vitamine supplementen te gebruiken en of fruit en groenten.
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Wittje wrote:Goe bezig Friet rider en zoals sunn x ook zegt is water drinken zeker belangrijk. ook tijdens de sport. 1 kg per week is goed meer zou ik niet gaan, kwestie dat je lichaam kan volgen. Ik zou aanraden om vitamine supplementen te gebruiken en of fruit en groenten.
Ik heb nooit suplementen genomen enkel veel groen en fruit.
Het enige was hetgene da kik meenam op toertocht, een reepken van dit of dat en wa sportdrink maar voor de rest nooit iets van suplemetnen genome zulle.
En wij rijden ook een gezapig tempooke zelle.
Voor die graag es meerijden wij bollen in Lennik, vertrek tussen 08U45 en 09UOO.

Ge ziet maar naar roodbloeskes, De Wolfkens.
Wittje
Mountainbiker

Post by Wittje »

Friet rider, Als ik mijn manen kan overtuigen zullen we er zijn en anders misschien wel alleen.
Snellen Erre
Mountainbiker

Post by Snellen Erre »

Misschien nog wel een handige tip: 5-6 keer per dag eten is beter dan 3 keer. Een super eenvoudige manier om uw metabolisme iets te versnellen.
Klein addertje: als je normaal gezien 12 boterhammen eet over 3 maaltijden, dan zou je er dus beter aan doen om 6 x 2 boterhammen te eten. Begin niet met 5-6 keer per dag de Bourgondiër uit te hangen, dat zal hoogst waarschijnlijk niet het gewenste resultaat geven #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Snellen Erre wrote:Misschien nog wel een handige tip: 5-6 keer per dag eten is beter dan 3 keer. Een super eenvoudige manier om uw metabolisme iets te versnellen.
#-o

mja, maar iedereen kan dat niet verdragen. tenslotte is het een konstante belasting voor de maag die dan ook nooit 'rust' krijgt.... en dat kan weleens gevolgen hebben.
zeker met warm weer, kan dat parten gaan spelen.

de kunst is, vooral nutige en zeer voedzame zaken te eten 3x daags... helaas bestaat onze hedendaagse gemiddelde voeding uit 60% 'rommel' en 40% bruikbare nuttige zaken. en dat terwijl we het meestal niet eens beseffen en denken goed bezig te zijn.
het is niet evident om een goed gebalanceerde nuttige voeding dagelijks en variabel samen te stellen.

tussen de 3 belangrijke traditonele eetbeurten, kan je wel nuttige -niet erg belastende - zaken 'eten'.
eten staat dan eerder als begrip. de 'voeding' moet snelverwerkend en ligt zijn, en vooral bruikbaar.

sommigen zie je 6x per dag weet ik wat allemaal naar binnen werken... dat kan ook niet de bedoeling zijn. bodybuilders duwen zich 6 tot 8x daags vol, maar je fietst wel en bent geen bodybuilder. het is fout van sommigen om daar een vergelijking mee te maken om 'spieren en kracht' te kweken. voor een duursporter is dat larie.
een duursporter moet geen Swarzeneger zijn, maar eerder een ranke afgetrainde atleet die snel, effecient en krachtig is.

verder krijg je juist een betere metabolische werking als diuursporter, als je je vooral toespitst op die 3 belangrijke eetbeurten. de rest is lichte aanvulling en mag normaal enkel in functie van bepaalde inspanningen gebeuren.
tenslotte gaat je lichaam leren economischer om te springen met de energie, en de stoffen waar het alles uithaalt. ook de opname gaat juist verhogen.
Iemand die - toch als duursporter - vaak eet per dag, gaat zijn lichaam vertellen dat het niet zo nauw komt om het laatste eruit te halen, en economisch leren om te gaan met de aanwezige energie.... want er is overvloed/overdaad.
en stel je maar eens voor, dat je net op een marathon zit waar je vrij snel door je voeding heen bent, en de bevoorrading karig...juist : je krijgt klappen zoals je ze nog nooit hebt gehad. En het ergste is, dat je lichaam ook nog eens trager gaat herstellen van een serieuze klop.

de meeste mensen komen amper aan een calorieverbruik van 2000 per dag..... 6x per dag eten zit je er ruim over. resultaat is dat je dan juist niet gaat vermageren (waar deze topic toch over ging) maar stabiliseert, of lichtjes bijkomt.

doel is, je metabolisme verhogen, met een beperkt aantal keer per dag te eten met nuttige voeding. en wat ertussen valt (bv op trainingen) mag niet belastend zijn en moet snelverwerkend zijn.

voor degene die het niet weten : het gerammel van je maag betekent niet dat je honger hebt (de volksmond zegt van wel), maar het betekent dat je maag en darmen gereinigd worden.
dat is een natuurlijk proces, dat normaal gezien moet kunnen gebeuren na elke keer dat je hebt gegeten. zo voorkomt het, aantasting van de darmflora, mogelijke embedding van bacterieen enz...en houd je lichaam gezond en je metabolische werking goed.

als duursporter kan je je natuurlijk zolang niet wachten tijdens een inspanning, maar dit reinigingsproces dient toch minstens 1x per dag te gebeuren.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Ik veronderstel dat een stuk fruit een goed en licht tussendoortje is ?
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

Sunn xtreme wrote:alles rustig aan doen, en wat op termijn blijven baseren. en mocht je nog 'zondigen', stelselmatig je voeding verder aanpassen.
er zijn ook natuurlijke dranken enz die het vermageren mee in de hand werken.
bv appelazijn, citroenen, pompelmoes, ananas, grone thee, mie Yhang thee (moeilijk te verkrijgen), water, ......
als die mie Yhang thee gemaakt wordt van een bacterie groeiend op zwarte thee. Dit kan ik bevestigen en heb ik hier thuis, het is wel zuur (naargelang de kweekduur).
Na 1 week dagelijks 1 glas ben je al een kleine kg kwijt (dit stagneerd wel na een tijdje).
Het versterkt gewoon het metabolisme en verhelpt (psychologisch of niet) enige kwalen.
De bacterie laag kan je gerust bakken met wat kruiden (tschijnt lekker te zijn) al ziet het er me rubber uit.
Ikzelf drink het dus niet, maar moeder wel en zij zegt al deze dingen ;).
MTBart7
Mountainbiker

Post by MTBart7 »

Ik werk in een volcontinue ploegensysteem(vroege,late nacht,weekends vr/l/nacht) en mijn bioritme is onbestaande daardoor,iemand hier ervaring mee?En dan proberen af te vallen...niet simpel.I kben bijna constant vermoeid hierdoor maar train toch tss de 10 a15 /week om te mtbiken op redelijk niveau.
Als ik vermoeid ben heb ik meer de neiging om meer te eten om energie te krijgen,terwijl ik weet dat ik die energie enkel kan krijgen door te rusten ipv te eten.Nog shiftbeesten op het forum die weten hoe moordend shiften kunnen zijn en hun voedingsgewoontes?
Dus ik sta dikwijls op de schaal en zie dat ik er niet veel afkrijg en dat durft wel eens op mijn gemoed inwerken wat niet de bedoeling kan zijn.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

als je wilt afvallen (ik sta al scherp maar als ik scherper wil staan naar een doel toe) dan train ik meer op de nuchtere maag, twee tassen koffie (zonder suiker) en gaan fietsen. na ee tijdje scheelt da (vet) kilos.

die koffie vanwege de caffeine, dat stimuleerd het vetmetabolisme, en als ge da ni doet dan wordt ge na een 20 minuten al aardig mottig :D
Post Reply