Bolderbergse MTB wedstrijd op 17/02/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

De winnaar had nr1 en ze waren begonnen bij 71.
Dus maw ong 45 man voor hem , ik stond achteraan met 114 man voor mij. Dus geen gezever dat hij ook midden in het pak stond.

Natuurlijk proficiat aan de winnaar en alle andere deelnemers, vooral die oudere meneer die dat nog ziet zitten.
gertt2005
Mountainbiker

Post by gertt2005 »

Toch lijkt mij dat midden in 't pak, de nr's 2 en 3 van de uitslag stonden trouwens ook niet vooraan [-o<
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

zij zullen dan hoogst waarschijnlijk wel een beetje talent hebben en deze plaatsen dus dubbel en dik verdiend hebben. =D>
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Het gaat ook helemaal niet over het talent van de nrs 1,2 en 3, daar twijfel ik niet aan.

Ik bedoel maar dat het al zo moeilijk is om een goede plaats te rijden, al start je vooraan. Maar als je dan volledig achteraan moet starten is alle motivatie weg.
Ik persoonlijk vind het geen goede manier om zo de startpositie te bepalen.
Talent of geen talent.
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

voor alle duidelijkheid, de winnaar stond op de 4de rij en is zeer goed kunnen vertrekken, dus daarover mag er niet geklaagd worden.
trouwens, ik vind zelf inhalen veel plezanter dan andersom.
DriesH
Mountainbiker

Post by DriesH »

Na een door het noodlot bepaalde, niet zo geweldig goede startpositie, vol met goede moed aan een inhaalrace begonnen. Na de startronde kwam ik ongeveer als 30ste door, maar in de eerste volledige ronde kon ik de aansluiting met de kopgroep al maken. Net op dat moment plaatste Hans Urkens een versnelling en ik moest toch even op adem komen.
Wijnants en Smeyers probeerden mee te schuiven, maar dat bleek achteraf niet de goede keuze te zijn. hans was zaterdag buiten categorie en te sterk voor de rest.
De koers in de achtervolgende groep uitgereden, waar Geert Vanherck ook deel van uitmaakte. Door wat beukwerk, vooral van Geert, werd de groep ronde na ronde kleiner. Met 6 man zouden we spurten voor de 2de plaats.
Ik kwam als eerste uit de laatste single-track, en gaf deze positie niet meer af. Een 2de plaats, toch een mooie seizoensopener.
Animal
Mountainbiker

Post by Animal »

@ ielaaj =D>

Zowiezo een puike prestatie, na zo een wedstrijd nog even een duatlon uit u benen schudden. Ik kreeg al krampen tot achter mijn oren als ik u zo bezig zag. Chapeau!!
erik '61
Mountainbiker

Post by erik '61 »

MTB-wedstrijd Bolderberg: startprocedure.
(2de poging)
We erkennen dat er een probleem was. De eerste versmalling kwam te snel na de start. Naar volgend jaar toe werken we aan een oplossing.
Een mogelijkheid is om op dezelfde plaats te starten, maar onmiddellijk 1 km in rechte lijn rechtdoor te rijden op een vrij brede baan : dus onmiddellijk een grote ronde maar de eerste keer zonder de singeltracks aan de rechterzijde.
Een andere mogelijkheid (niet mijn persoonlijke voorkeur) is een opdeling in leeftijdscategorieën en 2 starts : één om 11u en één om 12u30.
Voor de uitslag gaan we alleszins wel met leeftijdscategorieen werken. Dus een winnaar en een podium per leeftijdscategorie.
Wat vind je hiervan Vlammer.
Eli nog eens proficiat voor de dubbele deelname: ge zijt duidelijk gene pannekoek.
DriesH
Mountainbiker

Post by DriesH »

persoonlijk zou ik opteren voor het starten in 2 reeksen.
Minder drummen in de start--> minder risico's
ook minder hinder van tragere rijders, die vanaf half koers worden ingehaald.

Tot volgend jaar
Vlammer
Mountainbiker

Post by Vlammer »

Prettig te horen dat je eraan wilt werken =D> Vele organisaties denken te veel aan andere dingen dan aan het verbeteren van kleine puntjes.
Let wel, ik vond dit wel een goede organisatie (behalve de manier waarop startpostie werd gekozen, natuurlijk had ik hier wel het meeste pech en was dit misschien geen zo'n slecht punt indien ik toch een beetje meer chance had.) En je kunt ook niet iedereen tevreden stellen.

Plaats van de start vond ik wel goed, en inderdaad is het misschien beter om direct een grote ronde te rijden.
Post Reply