Stel: je koopt een stumpjumper ht met een voorvork F90RL
Kan je die vork dan veranderen met een F80RL, zonder de geometrie van de bike te schaden?
Is de lengte van deze foxen gelijk, ondanks het verschil in travel?
De reden: ik/mijn fietsenboer zou die zwarte vork willen wisselen tegen een witte (kwestie van smaak). Maar een F90RL verkopen ze niet apart bij Fox (zoals ik kan vinden op hunne site)
F90RL >< F80RL : geometrie?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
1 (één) centimeter minder veerweg maakt nu ook geen hemelsbreed verschil hé 
- Reindert
- Mountainbiker
dus als ik het goed begrijp is die zwarte f90 in de stumpjumper eigenlijk een 100?
En aangezien de inbouwhoogte identiek is zou een (witte) f80 monteren ipv de originele f90 (f100 met spacer dus) geen afbreuk doen aan de geometrie?
hoe komt dit, werken ze bij fox dan met verschillende lengte's in 'vorkbenen' (de onderste dingen waar de bovenste dingen in schuiven :) )?
En aangezien de inbouwhoogte identiek is zou een (witte) f80 monteren ipv de originele f90 (f100 met spacer dus) geen afbreuk doen aan de geometrie?
hoe komt dit, werken ze bij fox dan met verschillende lengte's in 'vorkbenen' (de onderste dingen waar de bovenste dingen in schuiven :) )?
- Reindert
- Mountainbiker
aha, dat is goed nieuws: een 100 naar 90 laten zakken, super :) Maar ben je wel zeker dat dit lukt? in de owner's manual van fox staat het mooi beschreven van 100 naar 80 door één travel spacer weg te halen...
maar een tussenstation van 90 zie ik niet echt hoe ze dat fixen.. een half zo grote spacer?
ik heb trouwens je s-works gezien; bangelijk! dat is dus wat ik bedoel. Het is wel niet zo'n ferm masjien als de jouwe, maar mijn toekomstige zwarte stumpjumper wil ik ook voorzien van een witte fox ipv de standaard zwarte.
maar een tussenstation van 90 zie ik niet echt hoe ze dat fixen.. een half zo grote spacer?
ik heb trouwens je s-works gezien; bangelijk! dat is dus wat ik bedoel. Het is wel niet zo'n ferm masjien als de jouwe, maar mijn toekomstige zwarte stumpjumper wil ik ook voorzien van een witte fox ipv de standaard zwarte.