Ik heb gisteren ook de drie lussen gereden en ik vond ze er ideaal bij liggen. Straks ga ik terug en ik hoop dat ze er nog steeds zo goed bij liggen, maar dat zal wel denk ik. Als het nu terug lange tijd droog blijft zal de single track op de groene lus wel terug los komen te liggen, maar ik denk niet dat het droog gaat blijven.
Is er trouwens iemand die Zondag de tt in Kasterlee mee gaat doen, ik denk dat deze grotendeels over de blauwe, groene en rode lus zal gaan. Als het zo'n weer blijft zal het er goed bij blijven liggen volgens mij.
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Een pak vroeger kunnen vertrekken dan eergisteren, waardoor ik de drie lussen heb kunnen rijden. Het ligt er nog steeds zeer goed bij al is het hier en daar al terug op 't randje af (mul zand).
't Was heel druk vanavond: ben een kleine 10-tal bikers voorbijgereden (telkens groepjes van 2 of 3 bikers) en op een gegeven moment kwam vanuit tegenovergestelde richting een grote groep bikers gereden (wel ne man of 15 denk ik).
Minpuntje: in dit tussenseizoen is donderdag een slechte trainingsdag, want dan is de taverne van de Floréal gesloten.
't Was heel druk vanavond: ben een kleine 10-tal bikers voorbijgereden (telkens groepjes van 2 of 3 bikers) en op een gegeven moment kwam vanuit tegenovergestelde richting een grote groep bikers gereden (wel ne man of 15 denk ik).
Minpuntje: in dit tussenseizoen is donderdag een slechte trainingsdag, want dan is de taverne van de Floréal gesloten.
Voila zie, ben er opnieuw geweest...speciaal gewacht...gisteren had het eens goed geregend!
Ik startte te Herentals (Kruisberg) en op dat eerste pad lagen er zeker 4 grote takken die de weg barricaderen...wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd ? Rijden we daar voor iemand in de weg ?
De regen had zijn werk gedaan, redelijk wat plassen die overal relatief makkelijk te ontwijken waren. De singletrack op groen lag er razendsnel bij en was echt de max! Voor teerst een goede AVS: 23,7 km/u
Verleden keer had ik slechte handschoenen aan en had ik bijgenvolg blaren op mijn handen van het vele schakelen... deze keer was het bijna weer zover...ik ken nergens een parcour waar men zoveel draait en keert, schakelen dat men daarvoor moet doen (zeker 100keer over het parcours) BTW Ik rij met gripshift...
In wezen is het parcours nog niet zo gemakkelijk (af en toe komt er toch een klimmetje of zit men op vals plat) volgens mij. En toch zeggen dat ik nu wel in goede vorm verkeer en een AVS haal zoals op het parcours van Oudenaarde (waar toch de Koppenberg voor de wielen wordt geschoven!)
Ik startte te Herentals (Kruisberg) en op dat eerste pad lagen er zeker 4 grote takken die de weg barricaderen...wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd ? Rijden we daar voor iemand in de weg ?
De regen had zijn werk gedaan, redelijk wat plassen die overal relatief makkelijk te ontwijken waren. De singletrack op groen lag er razendsnel bij en was echt de max! Voor teerst een goede AVS: 23,7 km/u
Verleden keer had ik slechte handschoenen aan en had ik bijgenvolg blaren op mijn handen van het vele schakelen... deze keer was het bijna weer zover...ik ken nergens een parcour waar men zoveel draait en keert, schakelen dat men daarvoor moet doen (zeker 100keer over het parcours) BTW Ik rij met gripshift...
In wezen is het parcours nog niet zo gemakkelijk (af en toe komt er toch een klimmetje of zit men op vals plat) volgens mij. En toch zeggen dat ik nu wel in goede vorm verkeer en een AVS haal zoals op het parcours van Oudenaarde (waar toch de Koppenberg voor de wielen wordt geschoven!)
Dan hebt ge die kabouterkes nog nie gezien!! Het noemt daar niet voor niks het kabouterbos hoor...Blink360 wrote:Het zal jullie wellicht niet verbazen dat ik een vijftal eekhoorns gezien heb maar toen ik van rood naar groen ging waren er net 2 reeën die mijn pad kruisten en direct wegvluchten... der zit daar veel leven in die bossen! :D
ben er daarnet nog geweest. tis me toch een tof parcourske zenne, in de provincie niks beters te vinden denk ik! de eerste singletrack van groen ligt er werkelijk SUBLIEM bij. heb wel problemen ondervonden met de bewegwijzering. na de floreal kom je na een stuk bos en een mulle zandweg uit op een woonwijk in kasterlee. daar zag ik een paaltje zonder pijltje staan, net op een plaats 'where you want it the most', nl een kruispunt. eerst rechtdoor gereden, maar omdat ik geen pijltjes meer zag staan terug naar het paaltje, een andere richting (rechtsaf) geprobeerd en daar kwam ik een paaltje tegen dat de richting uitwees vanwaar ik kwam...
dan maar naar rechts genomen, en ja ik zag al snel terug blauwe pijltjes, maar tot mn grote spijt na een paar km werd al terug geconfronteerd met de splitsing blauw - groen... ik heb dus hoop en al 5 km gereden van de blauwe lus, een stuk da ni niet echt spectaculair was. weet er iemand naar waar je daar moet op het bewuste kruispunt, heb ik een 'fun' stuk gemist?