Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Blijkbaar is bij mij het lcdtje enkele mm's verschoven, nu is het net of het schermpje er scheef in zit, ook wou ik hem gisteren aanzetten en er kwam een soort van testbeeld op met een blijvende piep, aan uit en het was weer goed.
Ik ga er voorzichtig mee om maar dat het lcdtje scheef is komen zitten vind ik toch maar raar, door de schokken waarschijnlijk.
Zou ik dit laten maken? Omdat het scheef zit geeft het op een keer misschien totaal geen contact meer...
Sjef
Mountainbiker
Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL

Post by Sjef »

Zopas dacht mijn 305 dat ik me op enkele tienduizenden meters hoogte bevond. Dit terwijl ik me toch echt in een Nederlandse polder bevond. Dus veel lager heb je niet.
Aan en uit zetten leverde een paar honderd met hoogte op. Toen de gaatjes op de achterkant wat schoon proberen te maken met weinig succes. Totdat ik de start/lap knop indrukte, toen leek het weer redelijk te kloppen.
Nou heb ik al vaker het gevoel dat de hoogtemeter wat kuren heeft.

Iemand tips?
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn gps map 60.
De oorzaak bleek achteraf te liggen bij de eiking. Ik stelde deze in op 28000m ipv 28m #-o . Ook opletten als de hoogtemeter negatief komt te staan door luchtdrukverschillen. Als je dan niet op de min let zal hij ook verkeerde waarden aangeven.
De kalibraties via sattelieten zet ik uit daar er nu en dan wel eens een grote berekeningsfout kan doorkomen.
En natuurlijk telkens wanneer je ergens de gps gaat gebruiken eerst eiken.
Daarvoor zoek ik meestal een markant punt bij de start waar ik dan op kaart de hoogte van kan aflezen.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

nebraz M/29j. wrote:Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn gps map 60.
De oorzaak bleek achteraf te liggen bij de eiking. Ik stelde deze in op 28000m ipv 28m #-o . Ook opletten als de hoogtemeter negatief komt te staan door luchtdrukverschillen. Als je dan niet op de min let zal hij ook verkeerde waarden aangeven.
De kalibraties via sattelieten zet ik uit daar er nu en dan wel eens een grote berekeningsfout kan doorkomen.
Daarvoor zoek ik meestal een markant punt bij de start waar ik dan op kaart de hoogte van kan aflezen.
denk dat dit bij de edge allemaal niet mogelijk is hoor
Sjef
Mountainbiker
Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL

Post by Sjef »

Headshot wrote:
nebraz M/29j. wrote:Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn gps map 60.
denk dat dit bij de edge allemaal niet mogelijk is hoor
Volgens mij ook niet... Maar ik zal eens in het boekje kijken.
Flower2
Mountainbiker

Post by Flower2 »

Ik gebruik mijn edge nu ongeveer 6 maanden en ben er heel tevreden over.

Alleen heeft hij vandaag (gedeeltelijk) de geest gegeven... Ik heb de software van v2.80 naar v3.00 geüpgraded. Tot daar geen probleem. Dan was er nog een upgrade van de "GPS Receiver Software" beschikbaar. En die installatie lukt dus niet. Bij 6% van de installatie valt alles gewoon stil en krijg ik een foutmelding. Het idiote is dat die installer eerst de oude versie verwijdert en dan de nieuwe zet, waardoor ik nu een gps heb die geen gps signaal meer ontvangt #-o

Iemand een oplossing voor dit probleem ?
Resetten helpt niet, versie 3.00 opnieuw installeren ook niet...
Alvast bedankt !
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Hoelang heb je gewacht op GPS signaal? Ik heb ergens gelezen dat met de nieuwe versie de eerste keer lang kan duren voor dat hij volledig signaal heeft
Flower2
Mountainbiker

Post by Flower2 »

Ondertussen al bijna een dik uur...
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

je kan enkel de software voor je edge downloaden heb juist hetzelfde gehad ga straks eens zoeken wa je moet doen hoor is ff geleden bij mij is te verhelpen hoor.
Flower2
Mountainbiker

Post by Flower2 »

Hij doet het weer !

Heb de hele topic nog eens doorgelezen en kwam daar een oplossing tegen : "op alle knopkes tegelijk duwen"... Dat werkt dus echt =D>

allez, merci voor de mensen die geprobeerd hebben te helpen !
Post Reply