11/02/2007 - Waregem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

ewel, heb er van genoten. Trouwens, de modder was van sublieme klasse: lekker vettig, maar bleef niet plakken, waardoor de grip maxilmaal bleef :-). en vooral bij het afspuiten kent dit zijn voordelen: alles vloeide er netjes van. Eerste maal dit jaar dat ik nadien thuis mijn bike niet meer heb moeten wassen!

Goede organisatie en bevoorrading, alleen hebben mijn comcompanen en ik hier en daar eens de oprit van een huis opgereden omdat soms de pijltjes tamelijk wat vóór de diverse afslagen hingen, zodat we ervoor indraaiden in plaats van erna :-S. Maar over de ganse lijn een zeer treffelijke uitpijling!

Merci en tot volgende jaar!
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

Idd, een zeer schone tt, samen met vuul vintje rond 10u45 vertrokken, waar we de 35 afgehaspeld hebben. Het voordeel van zo laat te vertrekken is gewoon dat er niemand achter u in ne single track zit te morren da et ni rap genoeg gaat. Alles was dik in orde enkel langs de trainingsvelden wilden de benen niet meer mee ( 2 keer gevallen in 50m :oops: :oops: :oops: ), ik zat gewoon dood. Aan de afspuitplaats was er idd geen volk waardoor er maximaal druk was =D> =D> . Ik peis wel van volgend jaar terug te komen.

1 ding was wel jammer, in die lange bosstrook moeten er wandelaars grote takken over den track gelegd hebben [-X [-X [-X want de sporen liepen gewoon verder onder die takken. Kheb mijn goed hart dan maar getoond en die takken opgeruimd.
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Samen met enkele brigandsbikers deze tocht gereden, en is enorm meegevallen, alles was berijdbaar, er was vanalles wat kerkwegels,bos, nu en dan een sappig veld en vals plat, =D> aan de organisatie.

greetings the voltman
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Hey, ik was gisteren ook van de partij in Waregem. We waren afgesproken om met enkele Anglo-boys de tocht in recordtempo af te leggen maar de hevige regen 's ochtends vroeg bracht enkele van onze ploegmaten op het idee om in hun bed te blijven liggen.(mietjes???)
Voor mezelf zat de tocht er helaas al na 1 km op wegens breuk aan de ketting. Dan maar geduldig gewacht op ploegmaat Frans en zijn nieuwe vriendin om aan den après te beginnen die er wel mocht zijn.
Allez snel nu naar de vélomaker om fietske te laten herstellen zodat ik er volgend weekend weer kan invliegen

groeten

Barty
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

hopend op opklaringen, vertrokken naar waregem en zie , eenmaal ter plaatse begonnen de hemelsluizen zich lanzaam maar zeker te sluiten. Samen met grote plateau en veeteeteetje aangezet en na enkele honderden meters was de toon reeds gezet, er zou meer water van langs onder komen dan van boven. In het wortegemse bos het tempo aangegeven, altijd beter dan het tempo van min collega's te moeten ondergaan. Hier en daar lagen nog de sporen van de storm enkele weken geleden, en reden we over of langs de boomstammen, een enkele keer bleef ik gewoon staan over de boom. Veeteeteetje stak de takken zelfs tussen zijn wielen. Gelukkig was de schade rap hersteld. Hierna gingen we via de bevoorrading (rijkelijk voorzien) en wat correcties aan de bepijling richting sellewie. Na de 2 de bevoorrading kwaen we aan de gavers waar van het parcours enkel nog een plakkende modderbrij overbleef. Toen GP mij gezwind passeerde, dacht ik aan Jabbeke, en ben ik van mijne bike gesprongen en kon ik al lopende de schade beperken. Gelukkig was het vanaf hier wind in de rug. In de laatste weide, waar ik in tegenstelling tot lichterveldenoarke, helemaal niet van hou, plaatste GP zijne klassieken jump. Gelukkig sprong mijne ketting in twee, zodat ik technische problemen kon inroepen als excuus. Na een spoedreparatie gezamelijk naar de finish gereden, met een mooi maar zwaar singletrackske als slot.
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Ons verslag staat ook online:

http://www.herders.be/verslagen/2007/0211b.html

Veel leesplezier...

Greetz
Herder Ben
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

met een beetje vertraging ook een verslagske op www.valcke-vanraes.be :wink: