11/02/07 Westouter Berghazentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Deze morgen vertrokken met BN naar Westouter en k'moet zeggen
dat het géne zever was,modder,bergop,bergaf,regen,wind en meer
van die toestanden.
Na 25 kilometer moest Blackie forfait geven wegens versleten remmen,
en in die streek heb je ze soms wel echt nodig zulle!
Ik heb dan die laatste 25 kilometer alleen uitgereden en t'was wel nodig
dat ik er was, want één keer dat ge daar 'zogte' bent, is iedere kilometer
er één te veel. :-) :-)
Aan de organistie kan ik maar één iets zeggen,prachtigen tt,bevoorradingen ok,afspuitplaats ok,douche's ok(alleen een beetje te donker). =D> =D> =D>
Op den après nog éne gedronken met Moustache en Blackie om dan moe en voldaan naar huis terug te keren. :drunk: :drunk:
Deze zomer doe ik zeker diene tt opnieuw,dadde ben ik zeker!!!!
Ik heb 3u15min gereden voor 49.5kilometer!!
Daaraan kunt ge zien dat het héééééél zwaar was??? :bounce: :bounce:

tot volgende week in Aarsele,de Fast
KapperX2POP
Mountainbiker

Post by KapperX2POP »

Bon .....
Désolé mais je suis Français :wink:

Rando aujourdh'hui à Westouter où une bonne partie du club était présent (X2POP) mais voilà .... 2minutes d'inatention et hop un vélo Volé :evil:

Un lapierre X-control evo 2

C'est dommage un sport que nous aimons tous et des cons viennent troublé un jour de rando .....

soyons vigilant ............;

Sportivement kapperX2pop
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Vanmorgen rond 10.30h vertrokken naar Westouter voor de 47km.
Na de "sex on the beach", "de bordeaux" en de "Irish Coffee" van de avond er voor kwam ik nogal beschonken aan de start van deze TT.
Na nog geen 2 km's was ik het decor ingereden en had ik reeds een tweetal keer de grond van nabij bekeken en toen werd ik wakker. Ik zag zo bruin als de grond waarop we fietsten.
Na die eerste modderstroken reden we de Kemmel op en meteen was mijn kater verdwenen. Ik kon eindelijk beginnen genieten van het prachtige mtb-parcour dat zich een weg baande door het heuvelland. Na de 2de bevoorrading zijn we dan moe en voldaan terug naar Westouter gereden om een heerlijke douche te nemen en onze welverdiende boterham te verorberen.

Wat de organisatie betreft. Een welgemeende proficiat.
- Toen we belden naar de organisatie dat we waarschijnlijk iets later zouden zijn nam een vriendelijke kinderstem op aan de andere kant van de lijn om ons te zeggen dat papa was gaan biken. :-)
Uiteindelijk waren we nog net op tijd. @organisatie: Het hondje dat we vonden maakt het goed in het asiel :wink: .
- De bevoorradingen waren perfect. Er was voldoende ondanks het late uur. Ik zag reparatiemateriaal en toen we om kettingolie vroegen legden ze de compresseur aan het olievat.
- Het noodnummer: Een collega biker reed zijn banden letterlijk op. De binnenband vond de weg door de buitenband en zo was zijn TT afgelopen op de eerste bevoorrading. Na 10 minuten kwamen ze hem al afhalen.
- De bepijling. Geen twijfel t'was in orde.
- De douches. Daar hebben ze verstand van. Warm water en gezellig zo buiten.
- Bikewash: een palet constructie boven een gracht zodat alle modder en overtollige water meteen verdween. Gecombineerd met heel wat druk was dit één van de efficiëntste bikewashes die ik ooit op een TT zag.
- De organisatie zelf: Zeer vriendelijk en behulpzaal.
- Den aprés: Vlug onze boterham gaan afhalen en naar hun clublokaal ééntje gaan drinken. Ze waren al aan het opkuisen.

Bedankt en tot volgende Westouter. =D> =D> =D> =D> =D> =D>
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Hoewel 'k eigenlijk eerder een 'bergslekke' ben, toch maar afgezakt naar de Westouterse berghazentocht, waar voor de gelegenheid onze vriend Dlask ook nog een keertje zijn crossveloke van de haak had gehaald. Veel langer dan een km. heb ik 'm echter niet gezien, want al dansend op de pedalen was ia al op het eerste stuk bergop 'de piste in'.
Enfin, vertrokken dus in omstandigheden (regen en wind) waarin je 's zondags wel nog kunt gaan mountainbiken, maar tijdens de week alleszins niet met je fiets kunt gaan werken :roll:
De organisatoren hadden een parcours uitgezet waarbij ze blijkbaar rekening hadden gehouden met de felle regen van de nacht vlak voor de rit. De plassen opzoeken leek ook hier weer geen slecht idee om een goed berijdbaar traject te vinden, hoewel ik er toch enkele keren veel dieper heb ingezeten dan me lief was. Berijdbaarheid was dus te doen, maar na de lange klim langs die dreef nog de kasseien van de Kemmel beklimmen, was voor mij wat te hoog gegrepen. Na onderweg ook twee keer op mijn smikkel te zijn gegaan, was ook het laatste steile klimmetje net voor de tweede bevoorrading er voor mij teveel aan. Het vat was toen al helemaal leeg.
De laatste 11 km na de 2de bevoorrading werden voor mij dan uiteindelijk ook een beetje een domper op de "feest"vreugde. Eerst de pijltjes niet gezien vlak na die bevoorrading en dus weer la douce France binnen, een extra lange klim erbovenop, een afdaling ook, om vast te stellen dat je verkeerd bent gereden, en dan al vloekend weer diene berg omhoog om terug naar die bevoorrading te rijden en te herbeginnen, waarna 'k dan gelukkig wel de goeie pijltjes zag hangen.
Een m.i. wat ongelukkig aangeduide afslag aan een geopend weidehek, bracht me kort daarna bergop in een zompige weide, waar 'k een goeie vijf minuten heb rondgedoold maar uiteindelijk verder geen aanduidingen meer vond. Weer verkeerd dus. Met kort daarna nog een echt 'te voet' ploeterstuk bergop erbovenop, was , samen met de opkomende krampen, de achting voor de Westouterse berghazen al flink gedaald. Enfin, 'k ben in mijn leven nog nooit zo blij geweest om een kerk te zien, als toen ik eindelijk, na bijna drie en een half uur, de in de steigers staande Westouterse kerktoren in het zicht kreeg. Helemaal kapot, en overal pijn in de versleten, stramme gewrichten, maar toch tevreden van deze fijne toertocht, in heel zware omstandigheden, te hebben gereden.
The Exe-cutioner
Mountainbiker

Post by The Exe-cutioner »

Ik vind de uitleg van Rik C prachtig!
Zo heb ik de rit ook een beetje ervaren, al viel de Kemmelberg nog wel mee na de eerste 10km maar daarna werd het toch lastiger.
Alproboy was in goede vorm al is ie toch een paar keer in de laatste km's gevallen.

Een dikke proficiat voor de organisatie ! Goede bevoorradingen, perfecte afspuitplaats.
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

gisteren ook in westouter gaan rijden, begon al goed #-o regen en wind. maar toch besloten om te gaan (echt mtb'ers kunnen ertegen :wink: ) en toen we begonnen waren we klaar voor hevige plensbuien en zo, maar raar genoeg het hele eerste deel tot de tweede bevoorrading in de zon gereden, :-D , maar waren natuurlijk toch nat van de massa hoeveelheid modder. hierdoor was het parcoer ook veel zwaarder dan normaal. maar daar doen we het voor. alleen jammer dat mijn vader op het laatste moest passen omdat zijn remmen volledig afgesleten waren door al da remmen (was soms wel echt nodig om niet in de gracht te belanden) dan maar de zwarte opgereden via de gewone baan, met een specatulaire afdaling zonder remmen #-o , maar mij hoor je niet klagen de toch zat er toch bijna op. voor al die thuis gebleven zijn, waren mis, hebben een moeie lastige toch gemist :-D
Beer van Beerst
Mountainbiker

Post by Beer van Beerst »

Lastig maar geestig, het was dik in orde.
1 minpuntje : de douches stonden in een trekgat.
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

Zondag alleen naar heuvelland geweest, want mijn chauffeur Jurgen had 's middags een afspraak. Ik had de organisatie beloofd van te komen en aan de inschrijvingstafel rond 10u30 spraken ze van 280 deelnemers, wat meer dan de helft minder is dan vorig jaar! :( Ik was blij met mijn kleine bijdrage en ging voor de 45km. Het regende niet meer en het was ook niet koud, wat voor mij goed is. Na 500m kwam de Sulferberg al met de nodige modderstroken erna, wat voor mij wel niet de ideale opwarming was. De benen voelden zwaar aan mede van gisteren in Ruislede te rijden, maar iets verder met de Kemmelberg in zicht ging het al iets beter. De zon kwam er zelf door en ik koos voor de beklimming via de kasseien, maar je kon ook een weg er langs nemen. De bepijling was heel goed aangebracht over het golvend parcours. Na 17km was er een eerste prima bevoorrading. Iets verder reed ik toch bijna verkeerd, waar een pijl aan een openstaand hekken was bevestigd. Uit de weide kwam een biker,die zei dat de weide doodliep. Na wat mindere heuvels met de mooie vergezichten kwamen de Rode- en Zwarte berg nog aan bod. Het waren voor mij niet de klimmekes die me het meest pijn deden, maar vooral de enorm zware modderstroken. #-o De tweede bevoorrading na 35km was ook heel goed verzorgd! Op 7km van het einde nog een regenbui op mijn nek gekregen, maar wat kon mij dat nog deren na al het gene wat we al gekregen hadden, inclusief de spectaculaire afdalingen! Als slot nog eens de Zwarte berg genomen en dan in dalende lijn naar de aankomst en iets verder de afspuitstand. Eentje om te onthouden. we stonden op palletten boven een gracht! Prima afspuitstand! =D> Mijn teller wees 49km in 2u45min, waar ik nog best tevreden mee was. Het was toch de moeite om van Brugge af te komen! Het parcours zat mooi in elkaar en voor de onnodige modder hebben de weergoden gezorgd. Een dikke proficiat aan heel de organisatie! =D> =D> =D> Ik heb ervan genoten!!! Deze zomer komen we terug en hopelijk met wat meer Brugse Bikers! :wink:

:bounce: Bouwerke Ed bedankt de 760306 kijkers van "HOU VAN ONS" :bounce:
jamie007
Mountainbiker

Post by jamie007 »

hoi

zoals rik c en bouwerke ed schreven is idd wat westouter was.
en idd die beruchte weide met openstaande hek was een misleider. we hebben ook met een 5 tal bikers de weide opgereden. ik denk dat het bordje wat verdraaid was door omstandigheden. nuja, het werd een extra heuvelke eh om te klimmen en te dalen

gr. jamie
leffe
Mountainbiker

Post by leffe »

Die pijl die jullie in de wei in stuurde werd tot driemaal toe juist gehangen maar telkens verdraaid door een plezante
Post Reply