Sunn xtreme wrote:btw :
laat onze sport zijn wat het is, wij trekken onszelf wel uit de slag.
als we zouden samengaan met een gemotoriseerde sport om wat te bekomen, dan krijgen we alleen maar problemen.
de MTB verenigingen hebben keihard moeten knokken om hun TT's georganiseerd te krijgen (wat vroeger veel moeilijkler was dan nu), meer afgepijlde routes enz.
samengaan met een organisatie van gemotoriseerde voertuigen, betekent simpelweg het einde van het fietsen in vrije natuur.
om kort te zijn : ik kom regelmatig in kontakt met Bloso medewerkers en mensen van de sportdiensten van gemeentes, om bepaalde ervaringen te delen en toch proberen watc ruimte te creeeren voor de fietser in de natuur - via en voor bloso oa.
ik weet waarover ik spreek, en wat ik telkens als bezwaar hoor, is dat er toch nogal schade aan de natuur word gedaan....ook door fietsers.
verder ook afval dat achterblijft. (dat moeten er toch nog velen afleren)
maw... nog steeds is er die wijzende vinger naar de fietser die even de natuur in wil.
om maar te zeggen... Bosklassen zijn NA de gemotoriseerde sport in de natuur, de grootste schademakers. MTB is al hard gebeterd tegen vroeger, omdat we door jarenlange inspanningen toch al een mentaliteitswijziging hebben bekomen.
ik ben tegen samengaan of petitie opstarten met een gemotoriseerde sport. omdat het voor ons het einde betekend.
we hebben niet voor niets al die jaren ons al moeten bewijzen, zodat zelfs jan met de pet eens de natuur inkan zonder gezever.
en das niet evident de dag vandaag.
ik sluit mij hierbij aan!
greetz