Behoud offroad

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Sunn xtreme wrote:btw :

laat onze sport zijn wat het is, wij trekken onszelf wel uit de slag.

als we zouden samengaan met een gemotoriseerde sport om wat te bekomen, dan krijgen we alleen maar problemen.

de MTB verenigingen hebben keihard moeten knokken om hun TT's georganiseerd te krijgen (wat vroeger veel moeilijkler was dan nu), meer afgepijlde routes enz.
samengaan met een organisatie van gemotoriseerde voertuigen, betekent simpelweg het einde van het fietsen in vrije natuur.

om kort te zijn : ik kom regelmatig in kontakt met Bloso medewerkers en mensen van de sportdiensten van gemeentes, om bepaalde ervaringen te delen en toch proberen watc ruimte te creeeren voor de fietser in de natuur - via en voor bloso oa.
ik weet waarover ik spreek, en wat ik telkens als bezwaar hoor, is dat er toch nogal schade aan de natuur word gedaan....ook door fietsers.
verder ook afval dat achterblijft. (dat moeten er toch nog velen afleren)
maw... nog steeds is er die wijzende vinger naar de fietser die even de natuur in wil.

om maar te zeggen... Bosklassen zijn NA de gemotoriseerde sport in de natuur, de grootste schademakers. MTB is al hard gebeterd tegen vroeger, omdat we door jarenlange inspanningen toch al een mentaliteitswijziging hebben bekomen.

ik ben tegen samengaan of petitie opstarten met een gemotoriseerde sport. omdat het voor ons het einde betekend.
we hebben niet voor niets al die jaren ons al moeten bewijzen, zodat zelfs jan met de pet eens de natuur inkan zonder gezever.
en das niet evident de dag vandaag.
=D> =D> =D>

ik sluit mij hierbij aan!

greetz 8)
bergfietser
Mountainbiker

Post by bergfietser »

Ben verleden maand aangereden door een quad, op de bloso van holsbeek, waar toch duidelijk staat dat gemotoriseerde voertuigen er verboden zijn...

voor mijn part mogen ze alle quad en crossmoto's verbieden om ergens anders te rijden dan op een gesloten parcours, maw ze geen platen geven zou een oplossing zijn.
bergfietser
Mountainbiker

Post by bergfietser »

Ben verleden maand aangereden door een quad, op de bloso van holsbeek, waar toch duidelijk staat dat gemotoriseerde voertuigen er verboden zijn...

voor mijn part mogen ze alle quad en crossmoto's verbieden om ergens anders te rijden dan op een gesloten parcours, maw ze geen platen geven zou een oplossing zijn.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

bergfietser wrote:voor mijn part mogen ze alle quad en crossmoto's verbieden om ergens anders te rijden dan op een gesloten parcours, maw ze geen platen geven zou een oplossing zijn.
Idd, ik deel ook voor 200% de mening van Sunn Extreme en bergfietser.
Er zijn genoeg afgesloten crossparcours waar je terecht kan met je crossmachien of met je quad. Als ze deze echter zomaar in het wilde weg door de bossen gaan laten scheuren gaan we nog iets meemaken denk ik #-o Totaal vernielde bossen, overreden honden, ... en dan nog maar gezwegen over het lawaai dat een crossmachien maakt :-?
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

Swannie wrote:Idd, ik deel ook voor 200% de mening van Sunn Extreme en bergfietser.
Er zijn genoeg afgesloten crossparcours waar je terecht kan met je crossmachien of met je quad.
Informeer u eerst voor je zo'n uitspraken doet.
Die tijden zijn gepasseerd hoor.
Er zijn hoe langer hoe minder plaatsen waar het kan, en waar men een nieuw terrein wil aanleggen komt er gigantisch protest van omwonenden.
Soms terecht, maar in de meeste gevallen puur onder het motto: "ikke ikke ikke en de rest kan ..."
Als voorbeeld de omwonenden van het circuit van Zolder. Groot protest wegens geluidsoverlast! Zoiets als motorgeluid moet je erbij nemen als je naast een circuit gaat wonen met lagere grondprijzen, en niet achteraf komen klagen.

Een beetje solidariteit zou niet misstaan soms.
Ik ben ook geen voorstander van motorcross en quads die overal langs en doorheen kunnen, maar toegang tot een beperkt aantal plaatsen zodat iedereen zijn hartje kan ophalen moet kunnen!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Queef wrote:
Swannie wrote:Idd, ik deel ook voor 200% de mening van Sunn Extreme en bergfietser.
Er zijn genoeg afgesloten crossparcours waar je terecht kan met je crossmachien of met je quad.
Informeer u eerst voor je zo'n uitspraken doet.
Die tijden zijn gepasseerd hoor.
:roll: 1 van m'n beste maten is een prof... dus ik weet echt wel waarover ik spreek zenne! Hier in de buurt, zijn er verschillende afgesloten crossparcours! (grobbendonk, zandhoven... )
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

@Sunn xtreme

Volledig gelijk! Ik kon het niet schoner verwoorden!! =D> =D>
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

Swannie wrote:en dan nog maar gezwegen over het lawaai dat een crossmachien maakt :-?
En de stank dat deze produceren. :-?
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

Ik vind persoonlijk het verschil tussen mountainbike en quad enorm ... Gewoon totaal niet vergelijkbaar. Je gaat toch ook geen rollerskates met een ferrari vergelijken gewoon omdat het niet overal toegelaten is om voluit te gaan ...

Edit: hierbij spreek ik me niet uit over welke sport nu beter is dan de andere !
Last edited by Arez on Thu 15 Feb 2007 16:42, edited 1 time in total.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Idd

Fietsen is tenminste nog iets natuurlijks. Geen dingen met motoren offroad !

Edit : En ook onroad !
Post Reply