Hoi
Ben van plan om 1 van de 2 deze zomer te doen, welke kunnen jullie me aanraden. Ben niet de extreme downhiller, maar meer enduro/lichte freerideman ( dalende singeltracks ).
Thx voor de info
Freeride Classic of Passportes du Soleil?
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
madrista666
- Mountainbiker
-
madrista666
- Mountainbiker
- bettes
- Mountainbiker
Volgens mij kan je de Passportes uitrijden met een nobby nick, maar...Braby wrote: BTW kan je de passportes uitrijden met NN 2.1 of steek je toch maar beter een DH band (vb??)
Dan kan je niet laten gaan op de dikke dhstukken (die zijn er zeker bij!)
We hadden vorig jaar iemand bij met een standard scott ransom40, daar liggen toch geen xc banden op en die heeft in de eerste 20 km vier keer plat gereden, tot de extra binnenbanden op waren en hij terug is gereden over de weg naar de start... Dit was dan wel in een groep met mannen mat allemaal dhbanden... Banden die het zeer goed doen op de passportes: Maxxis highroller in 2.35 of 2.5 (liefst in double ply en niet te zacht rubber) of een maxxis comp 16 in 2.2 of 2.5 als je die brede types wil leggen moet je wel oppassen met jet velgbreedte.
Als je gewone XC velgen hebt kan je beter de kleinere van de 2 nemen want een grote gaat kantelen tov de velg in een scherpe bocht (niet aan te raden!)
Ikzelf rij met Mavic ex721 velgen (dh dus), een Comp16 2.5 vooraan en een Comp24.1 2.5 achteraan. Wel maar in een bike met 5" voor en achter...
Voor enkele actiebeelden kan je kijken op www.tbx69.com en dan één van de twee jaren Passportes kiezen!
Ik zit er al een jaar naar uit te kijken
greetz
bettes
-
madrista666
- Mountainbiker
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
alé als we iemand zien voorbijvliegen weten we dat het TBX is!!!!
K zien er al naar uit, pure fun denk ik ( nog nooit gedaan maar als ik de fotokes zien )
K zien er al naar uit, pure fun denk ik ( nog nooit gedaan maar als ik de fotokes zien )
-
Braby
- Mountainbiker
Tnx voor het antwoord Bettesbettes wrote:Volgens mij kan je de Passportes uitrijden met een nobby nick, maar...Braby wrote: BTW kan je de passportes uitrijden met NN 2.1 of steek je toch maar beter een DH band (vb??)
Dan kan je niet laten gaan op de dikke dhstukken (die zijn er zeker bij!)
We hadden vorig jaar iemand bij met een standard scott ransom40, daar liggen toch geen xc banden op en die heeft in de eerste 20 km vier keer plat gereden, tot de extra binnenbanden op waren en hij terug is gereden over de weg naar de start... Dit was dan wel in een groep met mannen mat allemaal dhbanden... Banden die het zeer goed doen op de passportes: Maxxis highroller in 2.35 of 2.5 (liefst in double ply en niet te zacht rubber) of een maxxis comp 16 in 2.2 of 2.5 als je die brede types wil leggen moet je wel oppassen met jet velgbreedte.
Als je gewone XC velgen hebt kan je beter de kleinere van de 2 nemen want een grote gaat kantelen tov de velg in een scherpe bocht (niet aan te raden!)
Ikzelf rij met Mavic ex721 velgen (dh dus), een Comp16 2.5 vooraan en een Comp24.1 2.5 achteraan. Wel maar in een bike met 5" voor en achter...
Voor enkele actiebeelden kan je kijken op www.tbx69.com en dan één van de twee jaren Passportes kiezen!
Ik zit er al een jaar naar uit te kijken![]()
greetz
bettes
Ik ben ingeschreven in Les Gets op zaterdag... :)
Voor de rest heb ik idd XC velgen dus 2,35 zal goed zijn (weet niet of ik 2,5 kan steken) en dit op een niet pur sang DH machien (eerder all mountain :) )
Vliegen op de DH stukken zal ik toch ni doen...