Hopla! Ingeschreven samen met ne copain...
Nu wat beginnen trainen zeker?
Heeft al iemand de perfecte reisformule gevonden?
UK- Merida Trans Scotland
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Rollo
- Mountainbiker
Dit is wat ik vond op de ryanair site:ivo wrote: Ik denk dat je er met Ryanair het vlugst en goedkoopst geraakt, onder voorbehoud dat ze geen kapitalen vragen voor het vervoer van de fiets maar dat verneem ik hier dan wel zeker?
valt precies toch nog mee dan in prijs (allé, mijn gedacht he)Veel sportartikelen, daaronder begrepen maar niet beperkt tot grote hengels, golfclubs, fietsen, mobiliteitsscooters, schermartikelen, surfplanken, bodyboards, snowboards en ski’s, en grote muziekinstrumenten als (maar niet beperkt tot) harpen, contrabassen, gitaren en drumstellen zijn ongeschikt voor vervoer door luchtvaartmaatschappijen met een snelle omlooptijd, zoals Ryanair. Deze items mogen in het ruim van het vliegtuig worden meegenomen met bijbetaling van £15,50/€22,50 per item, per enkele vlucht via via www.ryanair.com of £20,50/€30 per item, per enkele vlucht op het vliegveld of via een Ryanair call center.
hallo; een tijdje weggeweest
enfin zoals ik kan zien is er dus terug leven in de brouwerij
waar was ik laatst gebleven ?haja als we es kunnen afspreken !wel volgende data zou eventueel lukken voor me
hier komen ze 12,13,14,15 februari en ik kom van oostende nu nog de anderen horen en we kunnen een gesamlijke plaats afspreken om es samen te komen en te horen naar ieders verhaal en wensen
allez tis nog altijd een voorstel he
(ps ik opteer nog steeds voor de formule boot auto !!! zie voorgaande waarom!!) nu ik sta natuurlijk open voor andere en betere suggesties he
(ps ik opteer nog steeds voor de formule boot auto !!! zie voorgaande waarom!!) nu ik sta natuurlijk open voor andere en betere suggesties he
Formule boot/auto is idd te verkiezen boven vliegtuig indien je zeker wil zijn dat je fiets meegaat. Maar dan moet je minstens met 2 in hetzelfde voertuig reizen anders is het bijna dubbel zo duur als het vliegtuig.
Ryanair durft op het laatste ogenblik nogal moeilijk doen (zonderverhaal).
Brittish Midland is de goedkoopste maar vraagt 23€ (enkel traject) voor een fiets te vervoeren en je bagage mag dan nog niet meer dan 20 Kg wegen (fiets inclusief!) dus ook niet echt praktisch.
Brittish Airways is iets duurder maar momenteel in totaal voordeleiger omdat ze gratis de fietsen tot 23 Kg meenemen (buiten de bagage tot 23 Kg, dus totaal 46 Kg).
BMI rekent op Glasgow zo'n 210€ (+46€ voor de fiets)
BA rekent op Glasgow zo'n 240€ (inculsief fiets)
BMI vliegt ook rechtstreeks op Edinburgh voor 172€ (H/T)
Edinburgh - Selkirk: 72Km
Glasgow Prestwick (Ryanair) - Selkirk: 146 Km
Glasgow - Selkirk: 128Km
Prijzen H/T + 10€ dossierkosten.
Bij een bootovertocht kan je van volgende prijzen uitgaan (H/T, goedkoopste accomodatie, 1 auto, 2 passagiers):
Ijmuiden - Newcastle : 492 €
+ 2x 128Km tot Selkirk
Zeebrugge - Rosyth: 556 €
+ 2x 84Km tot Selkirk
Zeebrugge - Hull: 535 €
+ 2x 309Km tot Selkirk.
Ryanair durft op het laatste ogenblik nogal moeilijk doen (zonderverhaal).
Brittish Midland is de goedkoopste maar vraagt 23€ (enkel traject) voor een fiets te vervoeren en je bagage mag dan nog niet meer dan 20 Kg wegen (fiets inclusief!) dus ook niet echt praktisch.
Brittish Airways is iets duurder maar momenteel in totaal voordeleiger omdat ze gratis de fietsen tot 23 Kg meenemen (buiten de bagage tot 23 Kg, dus totaal 46 Kg).
BMI rekent op Glasgow zo'n 210€ (+46€ voor de fiets)
BA rekent op Glasgow zo'n 240€ (inculsief fiets)
BMI vliegt ook rechtstreeks op Edinburgh voor 172€ (H/T)
Edinburgh - Selkirk: 72Km
Glasgow Prestwick (Ryanair) - Selkirk: 146 Km
Glasgow - Selkirk: 128Km
Prijzen H/T + 10€ dossierkosten.
Bij een bootovertocht kan je van volgende prijzen uitgaan (H/T, goedkoopste accomodatie, 1 auto, 2 passagiers):
Ijmuiden - Newcastle : 492 €
+ 2x 128Km tot Selkirk
Zeebrugge - Rosyth: 556 €
+ 2x 84Km tot Selkirk
Zeebrugge - Hull: 535 €
+ 2x 309Km tot Selkirk.
Last edited by ivo on Wed 31 Jan 2007 20:12, edited 3 times in total.
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
@ivo betreffende vervoer naar schotland :
Is bij die boottochten de fiets inbegrepen? gaat het om een personenwagen met fietsen bovenop , achterop Of om een bestelwagen...
niet dat ik mee ga doen aan de transscotland, maar lijkt me interessant als ik es naar de 7stanes wil
merci
Is bij die boottochten de fiets inbegrepen? gaat het om een personenwagen met fietsen bovenop , achterop Of om een bestelwagen...
niet dat ik mee ga doen aan de transscotland, maar lijkt me interessant als ik es naar de 7stanes wil
merci
- eskimo1973
- Mountainbiker
Post by eskimo1973 »
@ivo betreffende vervoer naar schotland :
merci
merci
Ik rij in een break en dus fietsen IN de auto. Niet dat ze bij fietsen op een buitendrager daar bij de bootMij moeilijk over zouden doen (dat heb ik overigens niet nagegegaan omdat dat bij mij gewoon geen optie is) maar ik zie dat toch niet zitten om mijn fietsen uren te kijk te zetten voor al wie er goesting heeft om die mee te grabbelen.
Op de boot is dat geen probleem, er mag zowiezo niemand in het ruim tijdens de overtocht... Wij lieten zelfs de bagage op de motor zitten, nooit problemen ondervonden (gelukkig), maar ik zou het toch ook maar niet uitbuiten.ivo wrote: maar ik zie dat toch niet zitten om mijn fietsen uren te kijk te zetten voor al wie er goesting heeft om die mee te grabbelen.
Buiten de boot is dat natuurlijk idem als thuis.
Je kan ook de fietsen net voor je de boot op gaat in de wagen leggen, dan moet je niks bijbetalen.