10/02/2007 TT Nieuwpoort

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

vanuit het houtland ook naar nieuwpoort getrokken voor de 30km, gestart rond 9u en er toch een tweetal uur over gedaan, gelukkig droog of heel lichte motregen... parcours was dik in orde, toffe afwisseling tussen unieke strand- en duinenstroken enerzijds en zware polderstukken (of was het ploeterstukken ? :-D) anderzijds

weinig op aan te merken, tenzij idd de optie om bij dat superzware stuk ook de lichtere spoorwegbedding zelf aan te duiden als alternatief... de singletrack rond de koolhofput was wel nog net doenbaar

bevoorrading was OK maar had wel iets vroeger op het parcours mogen komen... nu pas na 25km of zo ? bike-wash goed georganiseerd mét toezichter, al waren er toch weer een aantal betweterkes die langs de andere kant toch probeerden voor te kruipen... beke triestig, maar soit

après mooi verzorgd, al zou er wel een klein hapje vanaf mogen kunnen : broodje, boterham, hotdog, whatever... :wink:

al bij al een geslaagde TT, ene om te onthouden voor volgend jaar !
Flea
Mountainbiker

Post by Flea »

Ook vanuit Toeroet-city afgezakt naar Nieuwpoort voor de 30km. 'T was na een maand zonder biken de moeite: toffe maar zware tocht! Na 1,2 km mogen terugkeren omdat body kapot was en gelukkig een fiets kunnen huren (oef!), om na tweehonderd meter al den asfalt te kussen! (Au!) Verder geen valpartijen, enkel vloeken en stoempen!

Het 'obligatoire' scorebordjen:
Organisatie: 9/10
Bevoorradingen: 7/10 (Wel heel laat geplaatst voor mensen die de 30 deden!)
Bepijling: 6/10 (Toch een keer getwijfeld & één keer misreden... :-? )
Parcours: 8/10 (Veel offroad, strandstukske, beetje duinenwerk, maar ik dacht (bv in de rit van Oostduinkerke) toch meer duinen gezien te hebben... In ieder geval zeker de verplaatsing waard!)
Technische passages: 8/10 (enig evenwichtswerk kwam wel van pas!)
Moeilijkheidsgraad: 8/10 (Weersomstandigheden + het offroadgehalte maakten het knap lastig! :-D )
Fungehalte: 8/10

Nieuwpoort tot volgend jaar!!!

Flea

PS: ook nog ne merci aan de biker die aanbood om me terug naar de start te trekken!!! =D>
avdb24
Mountainbiker

Post by avdb24 »

#-o Alles ontpijld en opgeruimd maar nu zie je pas wat voor slachtveld het is, diepe sporen duiden aan hoe lastig het moet geweest zijn.
Langs de oude spoorweg zullen wij volgend jaar voorzien dat er kan gekozen worden,de echte hebben graag dat het zo zwaar is maar iedereen kan dat niet aan maar aan de reakties te zien mogen wij het er nietuit laten. Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid nog een zandstrook bijvoegen, wij zijn op zoek.

Dank aan alle 693 deelnemers aan onze 11° Lenspoldertoertocht
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Dat is de juiste spirit, nie plooien. Als je de keuze aanbied is iedereen vrij.
Al ben ik nog zo dood als een pier, ik kies zeker voor t stoempen. Wie bang was van modder zat zaterdag in zijn zetel he.
Succes met t parcours bouwen voor volgend jaar, ik zal er in ieder geval zijn
cu
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Zaterdag ook naar Nieuwpoort afgezakt voor de tocht van 40 km.
Denkend aan vorige jaren een rustige rit met veel weg verwachtend. Tot mijn verbazing zaten er enkele nieuwe mooie stukjes in (duinen / naast spoorweg). =D> =D>
Door de regen van de voorbije dagen (en weken) was het parcours heel lastig! Door het glijwerk zocht mijn bike plots wel de beek op zodat mijn fiets en mijn voeten direct gewassen waren. Koud, brr!

Had wel liever een tocht van méér dan 40 km gereden. De langste afstand mag voor mij toch minimum 45 km bedragen.

Beoordeling:

parcours: 8/10 (voldoende afwisseling, iets langere strandstrook mag wel!)
afstanden: 5/10
bevoorrading: 9/10
afspuitinstallatie bij bevoorrading: 10/10 (zeker nodig bij zo'n weer)
wegbewijzering: 8/10
afspuitinstallatie achteraf: 9/10

samengevat: bravo =D> =D> 8/10
avdb24
Mountainbiker

Post by avdb24 »

=D> Er waren 3 bekers te verdelen onder de deemnemers

1° Grootste club: Bike Angels Ichtegem met 30 deelnemers

2° 2° Grootste : Westhinder Bike Team Ruiselede met 13 deelnemers

Verstkomende Club:Eendracht Melle met 4 deelnemers

Proficiat aan die clubs: De bekes worden bezorgd in Ardooie in de openingsrit =D>

Bedankt aan de 693 deelnemers aan onze 11° Lenspoldertoertocht en tot volgend jaar?
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

De 40km gereden samen met Casper, Komil Foo en Berre(nog een Steenbakkersbestuurslid). Ik mocht met de Merida van de shimano XTRtour rijden, was wel een leuke ervaring ze. Je merkt wel waarom die groep zo duur is, maar om eerlijk te zijn, mij gaan ze niet rap schijfremmen aansmeren ze. Na paar slijkerige stroken, en die waren er genoeg, maakte het iets te veel lawaai.

De tocht begon mooi, met de strandstrook en een leuke strook door de duinen. Nadien volgende er enkele zware stroken door het hinterland van onze kusstreek. Die lastige strook langs de spoorweg heeft me wel wat verrast en mss zelfs doodgedaan, zo zou nadien blijken. Een tip voor de organnisatie mss, CONSTRUCTIEF bedoeld!!!, verwittig de bikers bij het aanvatten van die strook er voor al dat het voor paar kms stoempen wordt, zo kan je je krachten wat beter verdelen.

Op het einde vond ik de strook langs het water wel wat te veel van het goede om eerlijk te zijn, had ook veel te maken met het feit dat ik ik mezelf voordien opgeblazen had waarschijnlijk maar toch.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

@ jefke, je was niet verplicht omje pijlen te vroeg te verschieten he, eerlijk, k was ook piepedood halfweg die strook, maar k heb constant getemporiseerd op het eind en mezelf op de baan tijd gegeven om recepureren, Na de tocht was ik fier op mijn eigen dat ik die toch maar uitgereden had en slecht 1 keer voet op grond diende te zetten. Bij droog weer gingen de comentaren heel anders zijn. t weer heb je niet in de hand, hoe zwaarder tijdens de rit, hoemeer voldoening na de rit. tip om minder snel einde bobijn te zijn op zo n ritten; klein trappen !!!
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Jefke85,

Volgens mij was in het begin van elke strook aangeduid hoe lang die was. Zo is het pefect mogelijk om je krachten over de afstand van die strook te spreiden!
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

frawiwi wrote:@ jefke, je was niet verplicht omje pijlen te vroeg te verschieten he, eerlijk, k was ook piepedood halfweg die strook, maar k heb constant getemporiseerd op het eind en mezelf op de baan tijd gegeven om recepureren, Na de tocht was ik fier op mijn eigen dat ik die toch maar uitgereden had en slecht 1 keer voet op grond diende te zetten. Bij droog weer gingen de comentaren heel anders zijn. t weer heb je niet in de hand, hoe zwaarder tijdens de rit, hoemeer voldoening na de rit. tip om minder snel einde bobijn te zijn op zo n ritten; klein trappen !!!
even repliceren tochwel. Het was mjn eerste tocht na 2maand inactiviteit, examens. En ben de eerste om toe te geven dat ik mezelf heb doodgedaan. Maar durf towhwel zeggen dat er na de tocht velen waren die het iets te veel van het goed vonden. Ligt dat aan de organnisatie? Nee, dit hoor je me niet zeggen. Het slechte weer en de gesmolten sneeuw van donderdag heeft het parcours zeker geen deugd gedaan. Maar wat dan weer wel waar is, je kan daar als organnisator op inspelen. Let op: heb vernomen dat ze dat ook gedaan heeft, na bepaalde tijd zou die passage langs de spoorweg veranderd geweest zijn. Maar als ik eens mag verwijzen naar onze toertocht van december laatstleden. Wij kampen ook jaarlijks met hetzelfde probleem, de regen maakt bepaalde stroken iets te zwaar, voor de gewone biker althans. Wel, wie onze tocht gereden heeft zal nog weten dat wij de fietsers de keuzemogelijkheid gaven, de lastige passage nemen of via een lus op de weg er rond. Zo proberen we iedereen tevreden te stellen.

Wat betreft de km-aanduiding. In principe kan ik daar niks tegen aanbrengen, het waren idd twee verschillende stroken en ze waren ieder voor zich goed aangeduid. Let op: het is al zeer mooi dat ze dit doen, vele tochten doen dit nog niet =D> Maar ze volgden elkaar wel zo snel op, dat je ze de facto als een lange strook aanvoelde, bij mij was dit toch zo althans. Ik wil hier niet de negativiest spelen, zeker niet. Wil de organnisatie gewoon mij ervaringen meedelen om hun een plezier te doen naar volgend jaar toe.

Hopelijk heb ik hierbij het een het ander rechtgezet, Greetz Jefke85 [-o<
Post Reply