Sigma evo X pro
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
De endurance kit is ondertussen niet meer op stock bij bike-components. 1 a 2 weken wachten ...
Hi,
De lader die erbij zit is goed maar niet meer dan dat. Moest je nog een deftiger lader hebben dan kan je beter die gebruiken.
Veel verschil zal het niet maken maar nu en dan de batterijen traag laden kan geen kwaad om ze terug op hetzelfde niveau te brengen.
Voor de rest een prima systeem, 's avonds langs het kanaal rijden met dit licht is goed doenbaar. op de openbare weg gaan de auto's iets meer opzij ze denken dat er een brommer aankomt.
Wim
De lader die erbij zit is goed maar niet meer dan dat. Moest je nog een deftiger lader hebben dan kan je beter die gebruiken.
Veel verschil zal het niet maken maar nu en dan de batterijen traag laden kan geen kwaad om ze terug op hetzelfde niveau te brengen.
Voor de rest een prima systeem, 's avonds langs het kanaal rijden met dit licht is goed doenbaar. op de openbare weg gaan de auto's iets meer opzij ze denken dat er een brommer aankomt.
Wim
Gisteren het setje eens een uur getest op de baan, met af en toe de lamp van 10 watt eens op te zetten op donkere wegjes. Na dat uur werden de lichtjes toch al rood als ik ze allebei opzette, maar was alles nog groen met de kleine lamp alleen. Ik had de batterij wel vorige week opgeladen en niet de dag zelf.
Ben er tevreden mee, maar ben eens benieuwd hoe lang de lampen nu juist meegaan als je ze allebei frequent samen gebruikt. Ik heb wel zo een zwaardere batterij in mijn 2e bidonhouder (wat perfect gaat eigenlijk).
Ben er tevreden mee, maar ben eens benieuwd hoe lang de lampen nu juist meegaan als je ze allebei frequent samen gebruikt. Ik heb wel zo een zwaardere batterij in mijn 2e bidonhouder (wat perfect gaat eigenlijk).
- nebraz
- Mountainbiker
Heb mij laten wijsmaken dat bij een nieuwe batterij de capaciteit maar optimaal is na ze enkele keren te hebben opgeladen. (ik heb daar geen goede bron over gevonden)
De platte batterij heeft een hogere autonomie en is bovendien 200gr. lichter dan zijn voorganger.
Deze batterij is wel gevoeliger aan ontlading waardoor je ze best elke 3 maand eens volledig kan opladen.
Om zeker te zijn en optimaal rendement te kunnen gebruiken heb ik mij ook een tweede aangeschaft.
De platte batterij heeft een hogere autonomie en is bovendien 200gr. lichter dan zijn voorganger.
Deze batterij is wel gevoeliger aan ontlading waardoor je ze best elke 3 maand eens volledig kan opladen.
Om zeker te zijn en optimaal rendement te kunnen gebruiken heb ik mij ook een tweede aangeschaft.
Ik zal het weten te zeggen want ze is voor de tweede keer opgeladen vandaag se.nebraz M/29j. wrote:Heb mij laten wijsmaken dat bij een nieuwe batterij de capaciteit maar optimaal is na ze enkele keren te hebben opgeladen. (ik heb daar geen goede bron over gevonden)
'k Mag het hopen. De eerste keer dat 'k het testte en beide lampen opzette, direct bij vertrek gingen beide rode lampjes brandden. Zet je de X een stand lager (da's ook 5 W dacht 'k) dan blijven ze wel groen.nebraz M/29j. wrote:Heb mij laten wijsmaken dat bij een nieuwe batterij de capaciteit maar optimaal is na ze enkele keren te hebben opgeladen. (ik heb daar geen goede bron over gevonden)