18/02/07 Aartrijke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Ik ben zelf KWB-lid. Ik betaal dus ook maar 2 euro voor de rit in Aartrijke. Als ik echter naar een BBR- of WBV-tocht ga krijg ik echter ook géén korting niettegenstaande ik een jaar KWB-lidgeld betaald heb!

Als je echt graag biket, komt het toch niet op een euro méér of minder!! Ik ken organisaties waar je 4 euro of méér moet betalen: lid of niet van BBR/WBV/KWB en de tochten verdienen het zeker niet om méér te rekenen! [-X

Idem voor zwartrijders: ik richt zelf ook een MTB-tocht in en ik vind het weinig respectvol om een parcours te rijden (met uitgezochte maar soms moeilijk te vinden privé-stukken), van de bevoorrading te genieten en dan nog eens je fiets af te spuiten!! [-X [-X
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Een beetje spijtig. Ik ben van Aartrijke en vrees dat ik deze niet zal rijden. Het is best een prima toer en goede organisatie maar...
Tja, misschien toch iets van principes i-mac? :wink:
Spijtig. :( Ik ben anders wel fier op onze 'wereldstad'. :P
Last edited by Traxer on Wed 14 Feb 2007 19:20, edited 1 time in total.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

lucky wrote:Ik ben zelf KWB-lid. Ik betaal dus ook maar 2 euro voor de rit in Aartrijke. Als ik echter naar een BBR- of WBV-tocht ga krijg ik echter ook géén korting niettegenstaande ik een jaar KWB-lidgeld betaald heb!
Beste Lucky,

je mag geen appelen met citroenen vergelijken. BBR en WBV lidgelden zijn voornamelijk verzekering die 365 dagen per jaar geldig zijn. KWB lidgeld is een lidmaatschap van je vereniging. De biljartclub krijgt ook geen korting op een toerrit.

Maar, vraag eens aan de KWB waarvoor dat geld dient. Verzekering is een heel groot gedeelte, wat bikers met een vergunning niet nodig hebben, aangezien ze al verzekerd zijn. Het is zot om twee keer te betalen voor hetzelfde (als je toch geen twee keer zult ontvangen mocht er iets fout gaan!)

KWB mag mooie tochten hebben, het is jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen verzekerden en mensen die een dagvergunning willen kopen. Zelf maak ik voor heel weinig KWB tochten een uitzondering.

Als je elke week 1 of meer tochten rijdt dan maken die 2-3 Euro wel een verschil hoor! [-X
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Maar,... genoeg over de prijs, laten we voor de mensen die hier wel willen rijden een beetje info geven. :-D Komaan, een volledige beschrijving van het parcour, aub. :roll:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

lucky wrote:Ik ben zelf KWB-lid. Ik betaal dus ook maar 2 euro voor de rit in Aartrijke. Als ik echter naar een BBR- of WBV-tocht ga krijg ik echter ook géén korting niettegenstaande ik een jaar KWB-lidgeld betaald heb!

Als je echt graag biket, komt het toch niet op een euro méér of minder!! Ik ken organisaties waar je 4 euro of méér moet betalen: lid of niet van BBR/WBV/KWB en de tochten verdienen het zeker niet om méér te rekenen! [-X

Idem voor zwartrijders: ik richt zelf ook een MTB-tocht in en ik vind het weinig respectvol om een parcours te rijden (met uitgezochte maar soms moeilijk te vinden privé-stukken), van de bevoorrading te genieten en dan nog eens je fiets af te spuiten!! [-X [-X

Ik ga niet akkoord. De organisaties moeten dan maar een overeenkomst maken. De VWB deed dat met de BBR (als ik het goed voor heb).

Als ik op een TT kom waar je als verzekerde het "normale" tarief moet betalen, wees maar gerust dat ik de discussie aan ga. En dat heeft niets te maken met 1 of meerdere euros verschil. Dat gaat bij mij om principes. Dan is het misschien niet nodig dat we ons verzekeren, en dan verdwijnen de VWB en andere ook weer. Is dat dan goed? Neen dus!

Zwart rijden op privé domeinen is niet goed te keuren (al geef ik eerlijk toe dat ik dat één keer deed. En neen, ik ben er niet fier op, integendeel)). Maar niemand kan iemand verbieden te biken waar een TT passeert. Dan kan je evengoed alle Bloso routes laten afsluiten die dag (om een voorbeeld te geven). Ik woon vlakbij het Besibroek/Tudor bos, en daar fiets ik regelmatig. Ook op zaterdag na mijn werk durf ik uit te zetten. Maar moet ik dan wachten tot alle deelnemers van lokale TT's weg zijn? Neen toch, want het bos is voor iedereen (behalve privé stukken).

En wees gerust, organisaties die meer vragen dan de TT waard is, voelen dat het jaar erop wel in het aantal deelnemers.

Desalniettemin .... veel succes (lees = deelnemers)
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Amai welk zever is dit allemaal als een tocht goed is is 3,5 € zeker niet teveel. =D> =D>
Zou zeggen kijk eens naar een prijs voor een beachrace voor minder dan 15 € doe je niet mee en voor wat (wie) betaal je dan #-o voor de eersten ....

groeten :wink:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

leffingenoartje wrote:Amai welk zever is dit allemaal als een tocht goed is is 3,5 € zeker niet teveel. =D> =D>
Zou zeggen kijk eens naar een prijs voor een beachrace voor minder dan 15 € doe je niet mee en voor wat (wie) betaal je dan #-o voor de eersten ....

groeten :wink:
Voor jouw misschien zever, maar het blijft om principes gaan . maar zoals je aangeeft in je post, als het teveel is, rij je niet. Simpel, niet?
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Ik doe mee :)

aan de organisatie ; rijdt johan ook mee ? Waarschijnlijk wel, tis nie verre he :)
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

deze tocht wordt niet ingericht met hulp van vwb , bbr of wbv dus waarom mekkeren over de inschrijvingsprijs? Wie een toertocht inricht buiten de bonden zoals hier de kwb vraagt meestal meer ... waarom? tja verzekerd zijn we bij een bond dus hoeven we eigenlijk geen tweede keer dit te betalen maar dat gebeurd ook niet alle dagen, als de organisatie een mooie tocht met extra's beloofd hebben we dat er graag voor over. wie dat niet ziet zitten moet thuis blijven dan maar.

wanneer een TT ingericht wordt met een bond dan vind ik het terecht om opmerkingen te maken omtrent een meerprijs, kwestie van het principe

en nu de toertocht in Aartrijke, welke richting gaat die eigenlijk uit? zitten die lastige stukken er op het eind van de toer ook weer in of was dit een andere TT in Aartrijke? hopelijk wel.

greetzzzzzzz
moviestar 8)
Bahamontes Wacky racer
Mountainbiker

Post by Bahamontes Wacky racer »

De Wacky Racers komen zondag Aartrijke en omstreken onveilig maken, 3 en nen halven euro of nie. 8)

www.wackyracers.be
Post Reply