Vakantie Ardèche

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
mtb grietje

Post by mtb grietje »

ivo wrote:
In maart weer een maandje naar ginder, kan al niet wachten als ik dat weer hier zie, vorig jaar was het tussen de 16 en 24° in maart [-o<
@ivo: het is hier nu al 17° (Toulouse) en bij mijn maat aan de Mont Ventoux is het vandaag 20° ongeveer. Alle mensen uit de streek zeggen dat de zon eindelijk terugkomt (maar dat wil uiteraard niets zeggen over de temperatuur) maar ik denk wel dat je geluk gaat hebben :-D
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ivo wrote:Je kan misschien wel afspreken met leden van het forum die in dezelfde streek en op dezelfde datum met de gps kaan rijden.
Indien die dat zien zitten zullen ze zich vaneigens kenbaar maken, zoniet ga ik hun privacy niet verstoren.
ik ben bij de goeie om in de maand juni in de ardeche te zitten.
natuurlijk gaat de fiets ook mee naar gindert, alleen spijtig genoeg nog geen gps.
Misschien toch het overwegen waard???

Streets
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ivo wrote:Er zijn daar geen uitgepijlde routes (houden zo zou ik zeggen) in de nabije omgeving (wel een 30 tal km verder).Er zijn wel veel uitgepijlde wandelpaden, je kan daar ook op mtb'n maar enige technische bagage is dan wel vereist.
Ondertussen zijn er hele wat wandelpaden ook toegankelijk voor mtb's. Officieel.
Toch bij het VVV van Aubenas, misschien vertellen ze een ander verhaal in lavilledieu.
je kan plannetjes kopen/krijgen van de uitgestippelde routes.
Maar opletten is de boodschap, het blijven wandelwegen en kleine afgrondjes, drops, stenen komen uit het niets opdagen. Snelheid minderen of naar benden vallen is een gevaar.
Dus altijd GSm meenemen en hopen dat er bereik is en vertellen tegen de thuisblijvers waar je heen gaat, als je alleen gaat biken.

Een occasionele biker is vorig jaar in Septemeber spectaculair over kop gegaan en 3 meter lager de ardeche ingevallen.
gelukkig geen erg, enkel voorwiel op zeep.

Streets
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

ivo wrote:Met stafkaart rijden is niet te doen, zeker niet in augustus. Je rijdt voortdurend tussen de groene eiken en de maquis (windstil dus) in een temperatuur tussen 30 en 40°. Om de 50-100 meter heb je bovendien een of meerdere splitsingen van de paden. Binnen de korste keren is je kaart zeiknat en onleesbaar van het zweet dat vanonder je helm loopt (en die is daar onontbeerlijk, de ondergrond is losse scherpe kalksteen.
Zweet is het probleem
op tijd vertrekken en op tijd opstaan zodat je tegen 13u terug op terras kan zitten genieten van een ricard.
De VLIEGEN zijn er ok een gevolg van, en die blijven rond u cirkelen. 100den.

Voor te paden, ik rij op gevoel en neem altijd het leukste. Je ziet wel waar je tercht komt en hoe nadien kan terugrijden, eventueel via de weg.
Dat kan soms wat extra km als gevolg hebben :oops: :oops:

Streets

@ ivo. zit jij nog eens in den archeche, kwestie van eens af te spreken om uwe GPS eens aan een intsensiever onderzoek te onderwerpen.
(En nadien eens naar de wijnboer te gaan :wink: :wink: :wink: )
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Omdat een wandelpad ook toegankelijk is voor de mtb (in het verleden werd je daar ook niet op aangekeken, je bent immers niet in België :-D ) wordt het daarom nog niet eenvoudiger te berijden :bounce: .
Ik bedoel maar driehoekige MTB-pijltjes zal je niet in overvloed aantreffen, verfmarkeringen (type GR) daarentegen in overvloed.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

mtb grietje wrote:
ivo wrote:
In maart weer een maandje naar ginder, kan al niet wachten als ik dat weer hier zie, vorig jaar was het tussen de 16 en 24° in maart [-o<
@ivo: het is hier nu al 17° (Toulouse) en bij mijn maat aan de Mont Ventoux is het vandaag 20° ongeveer. Alle mensen uit de streek zeggen dat de zon eindelijk terugkomt (maar dat wil uiteraard niets zeggen over de temperatuur) maar ik denk wel dat je geluk gaat hebben :-D
Tja, hier is het ook 12° :wink: , maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

ivo wrote: verfmarkeringen (type GR) daarentegen in overvloed.
das juist, je rijdt dan ook regelmatig verloren op die dingen

Strees
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Streets wrote:
ivo wrote:Je kan misschien wel afspreken met leden van het forum die in dezelfde streek en op dezelfde datum met de gps kaan rijden.
Indien die dat zien zitten zullen ze zich vaneigens kenbaar maken, zoniet ga ik hun privacy niet verstoren.
ik ben bij de goeie om in de maand juni in de ardeche te zitten.
natuurlijk gaat de fiets ook mee naar gindert, alleen spijtig genoeg nog geen gps.
Misschien toch het overwegen waard???

Streets
Maar de topicstarter zit er in augustus, en ik ken er wel die daar dan ook vlak in de buurt zitten, met gps :-D
In juni kan ik spijtig genoeg niet naar ginder, zit dan bijna de hele maand in Kreta :roll: . Naar het schijnt kan het daar ook warm zijn :P
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Streets wrote:
ivo wrote:Met stafkaart rijden is niet te doen, zeker niet in augustus. Je rijdt voortdurend tussen de groene eiken en de maquis (windstil dus) in een temperatuur tussen 30 en 40°. Om de 50-100 meter heb je bovendien een of meerdere splitsingen van de paden. Binnen de korste keren is je kaart zeiknat en onleesbaar van het zweet dat vanonder je helm loopt (en die is daar onontbeerlijk, de ondergrond is losse scherpe kalksteen.
Zweet is het probleem
op tijd vertrekken en op tijd opstaan zodat je tegen 13u terug op terras kan zitten genieten van een ricard.
De VLIEGEN zijn er ok een gevolg van, en die blijven rond u cirkelen. 100den.

Voor te paden, ik rij op gevoel en neem altijd het leukste. Je ziet wel waar je tercht komt en hoe nadien kan terugrijden, eventueel via de weg.
Dat kan soms wat extra km als gevolg hebben :oops: :oops:

Streets

@ ivo. zit jij nog eens in den archeche, kwestie van eens af te spreken om uwe GPS eens aan een intsensiever onderzoek te onderwerpen.
(En nadien eens naar de wijnboer te gaan :wink: :wink: :wink: )
Zoals gezegd niet in juni wegens verplichtingen in Kreta.
Maar mijne maat Willy (je kent hem wel ,was toen bij mij toen we uw terras onveilig gemaakt hebben) is daar in juni. Maar daar ben je natuurlijk niets mee met die straatjeannet :-D :oops:
Van vliegen en muggen heb ik eigenlijk daar nog nooit last gehad.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Streets wrote:
ivo wrote: verfmarkeringen (type GR) daarentegen in overvloed.
das juist, je rijdt dan ook regelmatig verloren op die dingen

Strees
Ik had bijna een overeenkomst met de SI Vögué om in de omgeving MTB paden te gaan uitpijlen. Zij wilden het materiaal ter beschikking stellen als ik de routes zou voorbereiden en de pijlen uithangen.
Ben nog net op tijd terug bij mijn zinnen gekomen en het project afgeblazen :oops:
Post Reply