11/02/07 - Heverlee (MBC de ZoeNK)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bikerat
Mountainbiker

Dankwoordje voor de Zoenkers

Post by bikerat »

Prachtige tocht ondanks het weer. Ja, ook mijn voeten stonden in een plaatselijke vijver maar voor de rest vrij droog dankzij een goede jas.
Wel maar de 45 gedaan. (Ik ben maar en zondagsrijder en eerste jaar MTB). Al bij al ging het vrij lekker tot het godensalon. Daar ging de kaars uit. Het zware modder dabberen zal er ook wel voor iets tussen zitten evenals na Huldenberg stil gelegen wegens ziekte. De laatste km's naar de sporthal waren de hel voor mij. Al bij al een hemels goed gevoel achteraf. Alle bergskes opgeraakt, zelf het trapje van de mont blanc. (eertse keer gereden! Waarschijnlijk beginnersgeluk :-D )

Hierbij een dikke pluim voor de Zoenkers. Goede bevoorrading, prachtig parkoer, goede afpijling, vooral de pechbordjes zorgden voor een extra veilig gevoel. (Vooral als je alleen rijdt, de streek niet kent, het rot weer enz.). Ook gebruik gemaakt van de afspuitstand omdat het niet lang wachten was, prachtig! De warme douch met hoge drukkracht om de modder uit mijn ogen te spoelen deed onbeschrijvelijk veel deugd. De laatste modderrestjes uit het godensalon nog doorgespoeld met nen Deuvel en weer een fijne zondag rijker.

Tenzij ik volgend jaar in de hel of hemel ben kom ik terug om te snoepen van het godensalon en al de rest... 10 februari staat al genoteerd.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Baaikers (m/v),

In naam van alle ZoeNKers zou ik jullie bij deze willen bedanken voor jullie talrijke opkomst op onze toertocht =D>

In tegenstelling tot vorig jaar waren de weergoden ons dit keer NIET goedgezind : het water viel op zaterdag-nacht en zondag-ochtend echt met bakken uit de hemel, en 't leek eerder een zwemwedstrijd dan een MTB-tocht te gaan worden.
Maar toch kwamen nog ruim 980 moedige mannen en vrouwen opdagen voor onze achtste ZoeNK-TT, was gezien de omstandigheden een succes mag genoemd worden.

Wanneer ik de commentaren op de beide MTB-fora lees, heb ik de indruk dat iedereen behoorlijk tot zeer tevreden was van onze organisatie. Het weer was natuurlijk een zeer grote spelbreker, maar dat hebben we jammer genoeg nog altijd niet zelf in de hand. Het doet dan ook plezier te merken dat jullie daarvoor begrip kunnen opbrengen ...

Onze negende MBC ZoeNK Toertocht zal waarschijnlijk doorgaan op zondag 10 februari 2008. De definitieve bevestiging hiervan volgt later op het jaar. Hou daarvoor onze website www.zoenk.be in het oog.

Wat vind je zeer binnenkort nog op onze site ? Foto's !!!

Jullie staan blijkbaar te springen om je eigen bemodderde smoelwerk te zien :P want we hebben al verschillende mailkes en aanvragen binnengekregen betreffende de foto's die men her en der op 't parcours heeft getrokken. De foto's komen in de loop van de komende dagen allemaal op onze site te staan. Nog eventjes geduld dus ...

Ziezo, dat was het voor dit jaar.

Volgend jaar presenteren we je de negende editie van onze MBC ZoeNK Toertocht. Laat ons hopen dat we dan wat meer geluk hebben met het weer. Slechter is in elk geval nauwelijks mogelijk #-o ... Hoe dan ook, tot dan wensen we jullie veel plezante en deugddoende baaik-kilometerkes toe :wink:

Groetjes,

Thierry (in naam van alle ZoeNKers)
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Roeki wrote:
Jan B. wrote:
Tot slot: en wat haalden de andere bikers zoal van snelheid? Ik tussen de 14,0 en 14,5, en daarmee ben ik tevreden.

Ik zei het ook onderweg bij bevoorrading twee: ik verteer de tocht goed!
Heb het hier al eerder vermeld, sorry man 19.5 avs. Blijven trainen man, da doe ik ook.
Ik kwam aan 16,7 per uur, gans de tocht alleen gereden. Gewoon vlotjes doorgereden zonder te koersen. Dat zat er toch niet in door constante chainsuck en geen remmen...
Jokke_vlo
Mountainbiker
Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Post by Jokke_vlo »

Gestart na de gietende regen, 45km, avs 19.78
hemapolytocriet
Mountainbiker

Post by hemapolytocriet »

Ik heb de grootste !!! :wink: Avg van 300 (m/min). :drunk: Op de 67km enkel voorbijgestoken door "Zoef"!! :P
bikerat
Mountainbiker

Dankwoordje voor de Zoenkers

Post by bikerat »

Prachtige tocht ondanks het weer. Ja, ook mijn voeten stonden in een plaatselijke vijver maar voor de rest vrij droog dankzij een goede jas.
Wel maar de 45 gedaan. (Ik ben maar en zondagsrijder en eerste jaar MTB). Al bij al ging het vrij lekker tot het godensalon. Daar ging de kaars uit. Het zware modder dabberen zal er ook wel voor iets tussen zitten evenals na Huldenberg stil gelegen wegens ziekte. De laatste km's naar de sporthal waren de hel voor mij. Al bij al een hemels goed gevoel achteraf. Alle bergskes opgeraakt, zelf het trapje van de mont blanc. (eertse keer gereden! Waarschijnlijk beginnersgeluk )

Hierbij een dikke pluim voor de Zoenkers. Goede bevoorrading, prachtig parkoer, goede afpijling, vooral de pechbordjes zorgden voor een extra veilig gevoel. (Vooral als je alleen rijdt, de streek niet kent, het rot weer enz.). Ook gebruik gemaakt van de afspuitstand omdat het niet lang wachten was, prachtig! De warme douch met hoge drukkracht om de modder uit mijn ogen te spoelen deed onbeschrijvelijk veel deugd. De laatste modderrestjes uit het godensalon nog doorgespoeld met nen Deuvel en weer een fijne zondag rijker.

Tenzij ik volgend jaar in de hel of hemel ben kom ik terug om te snoepen van het godensalon en al de rest... 10 februari staat al genoteerd.

PS. Had per ongeluk dit als nieuwe topic gepost. Toch maar een copieke gemaakt naar hier waar dit verhaal thuishoort.
sjarels
Mountainbiker

Post by sjarels »

Goed geamuseerd én helemaal droog gebleven (leve gore-tex!). Ik vond de bevoorrading van de 45 iets te vroeg komen, maar verder geen gemekker. Gemiddelde 19.01, al had ik de laatste 5 km het gevoel dat ik niet meer vooruit kwam ...
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Bevoorradingen

Post by Jokke »

Sjarels,

Als je ZES verschillende afstanden aanbiedt ( de meeste TT's beperken zich tot 2 afstanden), dan moet je ergens een 'gulden middenweg' zoeken. We kunnen moeilijk voor elke afstand na exact 20 km een bevoorrading opzetten.

Maar in deze omstandigheden had ik misschien de bevoorrading ook wat vroeger zien komen 8)
Last edited by Jokke on Tue 13 Feb 2007 18:50, edited 3 times in total.
sjarels
Mountainbiker

Post by sjarels »

Het was gewoon een vaststelling hoor, geen veroordeling. En voor die gulden middenweg heb ik alle begrip.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

sjarels wrote:Het was gewoon een vaststelling hoor, geen veroordeling. En voor die gulden middenweg heb ik alle begrip.
gulden middenweg ? waar was die ?
khem alleen een vettig paddeke gezien hoor...
Post Reply