Lichte maar degelijke topwielen (Mavic SLR, XTR, DT Swiss..)
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- oppersquadra
- Mountainbiker
Post by oppersquadra »
...
Last edited by oppersquadra on Sat 17 Nov 2007 17:29, edited 1 time in total.
- Joriss
- Mountainbiker
Crossmaxen hebben hun degelijkheid al lang bewezen, zowel in duurzaamheid en het licht lopen. XTR is ook degelijk, enkel lagers zijn nog met 'billekes' ipv industrielagers. Crossmaxen hebben klein voordeel in gewicht...
Ik wou eigenlijk ook gaan voor een setje Mavic Crossmax SLR, maar heb me bedacht. Voor dat geld kan je nog heel wat ander materiaal krijgen. voorbeeld DT 240s naven, aerolite spaken en een ZTR Olympic of Mavic 717 velg... wegen lichter, zijn veel stijver (zijdelings), en ook heel mooi!
(ik ga voor de Tune King Kong naven, zijn nog lichter, maar setje zal wel duurder uitkomen als SLR)
Ik wou eigenlijk ook gaan voor een setje Mavic Crossmax SLR, maar heb me bedacht. Voor dat geld kan je nog heel wat ander materiaal krijgen. voorbeeld DT 240s naven, aerolite spaken en een ZTR Olympic of Mavic 717 velg... wegen lichter, zijn veel stijver (zijdelings), en ook heel mooi!
(ik ga voor de Tune King Kong naven, zijn nog lichter, maar setje zal wel duurder uitkomen als SLR)
ZIJN ZE ENKEL TE VERKRIJGEN IN DE VS?
mountainsurfer wrote:rij met dt 240 s (al ongeveer 2 jaar )
sterke naaf
en een prachtig geluid
1 maal lagers vervangen
velg xr 4.1 disc
ook 1 maal vervangen (gescheurd binnenkant)
nadeel naaf
om de lagers van de achternaaf te veranderen heb je een speciale sleutel nodig(kant van de body)
voordeel naaf
body gemakkelijk af te halen (geen sleutel voor nodig)
deze vindt ik ook super
http://www.spinergy.com/bicycle/xycloneDisc.html
en kom je niet vaak tegen
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
De slr's zijn niet lichter dan de XTR. Mavic geeft wel 1520 op maar werkelijk komen de meeste wielen rond de 1560 excl snelspanner, de shimano komen exact op 1525. zelfde met een xc717 daar geven ze 395 voor op maar de meeste wegen 420
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
was nu eigenlijk verschil tussen sl en slr
die slr zijn zowat de enige die ook voor nen lefty beschikbaar zijn
hebben die slr een grote zijdelinkse stijfheid
die slr zijn zowat de enige die ook voor nen lefty beschikbaar zijn
hebben die slr een grote zijdelinkse stijfheid