specialized epic Marathon Custom
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Haal de as er uit, en klem hem met vrij zachte houten plaatjes vast, zodat de schroefdraad niet beschadigd wordt. Dan perfect pas onder de boor zetten, en voorzichtig boren. Het is wel diep, maar het moet wel lukken.
Zie dat ze zeker niet te warm worden!
Als je geen risico wil nemen, lijm schuurpapier rond brochettestokjes en ga daarmee door het gat. Het kost wat meer tijd maar is wel veel nauwkeuriger en veiliger.
Zie dat ze zeker niet te warm worden!
Als je geen risico wil nemen, lijm schuurpapier rond brochettestokjes en ga daarmee door het gat. Het kost wat meer tijd maar is wel veel nauwkeuriger en veiliger.
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
Je gelooft het nooit: net nog es ff geprobeerd, de QR van hetr achterwiel zonder probleem (had ik ook nog niet geprobeerd) maar die van het voorwiel blijft een probleem, langs de kant waar de schijf staat ga ik niet dieper dan de schroefdraad, steek ik hem langs de andere kant, gaat het vanzelf, omdat dan alleen de schroefdraad door het te kleine gaatje moet.
Natuurlijk is dit niet helemaal de oplossing, want ik wil wel de QR's alletwee langs dezelfde kant.
Maar nu weet ik toch al dat er slechts 1 gaatje een beetje moet worden bijgewerkt.
Natuurlijk is dit niet helemaal de oplossing, want ik wil wel de QR's alletwee langs dezelfde kant.
Maar nu weet ik toch al dat er slechts 1 gaatje een beetje moet worden bijgewerkt.
- Sjoerie
- Mountainbiker
En bij het achterwiel gaat wel langs 2 kanten? Klagen bij de fabrikant!! :DTwin Power wrote:Je gelooft het nooit: net nog es ff geprobeerd, de QR van hetr achterwiel zonder probleem (had ik ook nog niet geprobeerd) maar die van het voorwiel blijft een probleem, langs de kant waar de schijf staat ga ik niet dieper dan de schroefdraad, steek ik hem langs de andere kant, gaat het vanzelf, omdat dan alleen de schroefdraad door het te kleine gaatje moet.
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
ook achteraan?? dus aan de kant vd derrailleur?Hubertje wrote:How how, ik zet mn QR bij de disc steeds aan de andere kant. Daar staat hij veiliger. Mss is dat een beveiliging die AC ingebouwd heeft?
In dit geval zou ik er gewoon afblijven, het werkt..
ik dacht altijd dat het de bedoeling was dat die aan de andere kant stonden?
Nico
Zoals je het hier zegt, kan die achteraan aan de kant van de schijf staan, begrijp ik, dus niet bij de derailleur. Vooraan zet je hem beter omgekeerd, zodat hij niet lost door trillingen en ev warmte vd schijf (hoewel ik niem ken die problemen heeft met de gewone opstelling, maar kom).Je gelooft het nooit: net nog es ff geprobeerd, de QR van hetr achterwiel zonder probleem (had ik ook nog niet geprobeerd) maar die van het voorwiel blijft een probleem, langs de kant waar de schijf staat ga ik niet dieper dan de schroefdraad, steek ik hem langs de andere kant, gaat het vanzelf, omdat dan alleen de schroefdraad door het te kleine gaatje moet.
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
Eindelijk nog eens tijd gevonden om nieuwe foto's te maken...

Van mijn vrouwtje nog een verjaardagscadeautje gekregen:

en nieuwe bandjes, weet alleen nog niet goed welke (wss blijf ik bij de gewone NN & RR)
Ook wacht ik nog altijd op mijn nieuwe rode Hope floating disks, ze zijn besteld bij MTB Rudi (vorige week al, maar de levering van Hope loopt blijkbaar niet van een leien dakje

Grtz
Nico

Van mijn vrouwtje nog een verjaardagscadeautje gekregen:

en nieuwe bandjes, weet alleen nog niet goed welke (wss blijf ik bij de gewone NN & RR)
Ook wacht ik nog altijd op mijn nieuwe rode Hope floating disks, ze zijn besteld bij MTB Rudi (vorige week al, maar de levering van Hope loopt blijkbaar niet van een leien dakje

Grtz
Nico
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019